Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lite plass mellom hjulbuer og dekk - uheldig på vinter/dårlig sledeføre?

Startet av mecanica vergara, lørdag 15. mars 2014, klokken 17:36

« forrige - neste »

reinartg

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. juni 2016, klokken 22:47
Tesla leverer meg bekjent ikke med Conti silent.

Min bil ble levert med ContiSilent. Visste ikke dette før jeg skulle få lappet igjen dekket pga skrue i slitebanen. Da dekkforhandler tok dekket av felg så de at det var type skumgummi på innsiden av dekket.

Muffinman

Tror ingen bilder kan yte disse felgene rettferdighet :) Ser utrolig mye fetere ut i virkeligheten. Klikk for å ta en nærmere titt.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

overlay

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. juli 2016, klokken 20:07
Tror ingen bilder kan yte disse felgene rettferdighet :) Ser utrolig mye fetere ut i virkeligheten. Klikk for å ta en nærmere titt.

Hvordan er dekkslitasjen på denne bilen med nye felger kontra 21" på P85? ;)

Muffinman

Vi får se. D``ene er visst mye bedre får jeg høre fra folk som har greie på det. Det rare her er at jeg ikke merker at jeg kjører på 21". Spørs om de orignale 19" PS3-dekkene både er stive og bråker mye til 19" å være. Nå har bilen riktignok full pakke med støydemping i tillegg til at den var bra originalt, men jeg klarer ikke å høre at støynivået er økt? Faktisk opplever jeg det som merkbart lavere under 60. Ikke sporer det, og ingen endring i komfort. Alt det så jeg ikke komme. Kjørte på 165wh/km fra SC Klett til Aspøya i dag med disse med range mode av i ca 15 plussgrader.  Det var også uventet.

Hvis disse  kinadekkene har et minimum av egenskaper på våt vei og ved aktiv kjøring må de være et kupp til prisen. Jeg kjøpte rimelig for nettopp å se an slitasjen.

Dan_Ove

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Dan_Ove

Stemmer.
9" bredde foran og 10.5 bak med 295 lisser  ;)

Dan_Ove

Muffinman

Er ikke snauere enn at jeg poster et skrytebilde til. Veldig fornøyd med disse.

Cookie Monster

2015 P85D

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. juli 2016, klokken 20:36
Er ikke snauere enn at jeg poster et skrytebilde til. Veldig fornøyd med disse.

Så veldig bra ut! Hvilke felger er dette? Ser ikke ut som 19" ;)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

lunitiks

næmmeniHELVETTEmårufjernednPskivalillegutt

EDIT: Urettferdig at noen får dette gjennom i heimen  :(  (Skitnais)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

SitatSå veldig bra ut! Hvilke felger er dette? Ser ikke ut som 19" ;)
Nei så sannelig ser det ikke ut som Vossen VFS-1 Matte Graphite 21". Samme som står på en svart bil tilhørende en blå skapning noen sider lenger framme i tråden.

Alvorlig, jeg klarer ikke å kjenne forskjell på bilen mtp sporing eller komfort i forhold til 19" originalhjulene. Og jeg er ganske sikker på at det ikke støyer mer heller. Under 60 er jeg temmelig sikker på at det er stillere. Og jeg er HELT sikker på at dette oppsettet både sporer mindre og er stillere innvendig enn en loaner jeg kjørte med originale 21" tidligere i vår. Bilen har full pakke støydemping, og dekkene er Lexani LX-twenty. Rimelig gummi designet i USA  og produsert i Kina. Skal skrive en kort omtale i felg- og dekktråden når jeg får testet egenskapene på våt vei.

Samboeren kjørte bilen for første gang i dag med disse hjulene. Etterpå kommenterte hun at den var roligere inni enn hennes egen 2013 modell. Den går på 19" og har også full pakke m/demping.

SitatnæmmeniHELVETTEmårufjernednPskivalillegutt
Skal vekk, men innrømmer at jeg var litt bevisst å ta bilde mens den enda er der. Håper det varmer :)

SitatEDIT: Urettferdig at noen får dette gjennom i heimen  :(  (Skitnais)
Visste ikke at man måtte spørre. Er jeg i trøbbel nå?

Cookie Monster

Fikk en kompis til å ta noen bilder av bilen. Ble veldig fornøyd med resultatet av bildene samt at sommerhjulene kommer litt bedre fram her også :)

Ble tatt noen forfra og fra siden også, men har ikke fått de enda.

2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA