Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lite plass mellom hjulbuer og dekk - uheldig på vinter/dårlig sledeføre?

Startet av mecanica vergara, lørdag 15. mars 2014, klokken 17:36

« forrige - neste »

Dr.Ling

Enig med Brede.
De originale 21" er pene felger, men pris + vekt + høyt innpress + gratis sett med 19" gjorde at jeg valgte dem bort.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

janmb

Ja, de har altfor mye innpress, også på P85+.

Det blir å kjøre originale, mørke 21" på meg i år (fordi de ikke kunne velges bort da jeg bestilte), og enten finne egnede spacere eller helst bytte de i noe bedre og mindre vanlig til neste vår.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Stiania79

...skal sende noen bilder når jeg får 9Jx20 foran og 10.5Jx20 bak... det bør iallefall hjelpe på å ikke få "trillebår" look på Elvis :-) Kommer medio april.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

rsomby

Sitat fra: D.O på lørdag 08. mars 2014, klokken 19:51
Tydeligvis kun Erot som har kule felger da snart alle innlegg i denne tråden er bilder og linker til nettopp Erot sine felger :o

Denne tråden burde vært full av bilder, ikke annet mas og fjas...
Så her er et dårlig bilde av mine grå orginale 21" (bilen står i very high da det er bratt ned i parkeringshuset)
Bilen trenger en vask og et solgløtt før det fremskaffes bedre bilder :-/

jazzwheel

Sitat fra: Duzzy på lørdag 15. mars 2014, klokken 16:54
Pirelli PZero 245/40-20 og Polar Gunmetal

Klarte ikke vente lengere. Mulig jeg må legge om igjen, men det er fort gjort.
Har ikke fått vasket bilen i dag, men ser grei ut på avstand...

Litt vanskelig vinkel å se fra, men er de felgene 8,5"? Den bygger litt utenfor felgen så hull i veien går bra? Ser veldig bra ut!

Duzzy

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 19. mars 2014, klokken 16:21
Sitat fra: Duzzy på lørdag 15. mars 2014, klokken 16:54
Pirelli PZero 245/40-20 og Polar Gunmetal

Klarte ikke vente lengere. Mulig jeg må legge om igjen, men det er fort gjort.
Har ikke fått vasket bilen i dag, men ser grei ut på avstand...

Litt vanskelig vinkel å se fra, men er de felgene 8,5"? Den bygger litt utenfor felgen så hull i veien går bra? Ser veldig bra ut!
Ja det er 8,5" dekkene stikker litt utenom felgene. Akkurat så mye at felgene ikke berører hverandre hvis de stables. Men jeg burde vel kanskje investere i noen aligators.
Men jeg måtte forresten legge om tilbake til vinterdekk i går... Ikke overaskende, men fikk da ett par dager :)
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

kseitzberg

Et billede af mine sommerfælge - originale 21" lakeret mat sort. Mangler centercaps fra maleren - de skulle komme fredag. Tesla logo'et på centercaps bliver lavet i blå folie.

mecanica vergara

Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Brede

Her er vår med de originale sommerhjulene, synes gjerne at Tesla kunne presset felgene litt lenger ut bak..

BMW850

Sitat fra: kseitzberg på onsdag 19. mars 2014, klokken 22:24
Et billede af mine sommerfælge - originale 21" lakeret mat sort. Mangler centercaps fra maleren - de skulle komme fredag. Tesla logo'et på centercaps bliver lavet i blå folie.

Liker den tesla logoen din på siden. Hvor får du tak i den? En annen ting, stemmer det at 21" turbinfelgene ikke er "Directional wheels", altså at alle 4 felgene går samme vei? Ikkje bra i tilfelle. Da går de motsatt av riktig vei på den ene siden  ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Amoss

Sitat fra: BMW850 på torsdag 20. mars 2014, klokken 01:09
En annen ting, stemmer det at 21" turbinfelgene ikke er "Directional wheels", altså at alle 4 felgene går samme vei? Ikkje bra i tilfelle. Da går de motsatt av riktig vei på den ene siden  ::)

I innlegget du siterte er det ett bilde av høyre side av en bil med turbinfelgene - rett nok lakkerte. I innlegget rett over deg er det ett bilde av venstre side av en annen bil med turbinfelgene. De går altså, som du selv kan se, ikke samme vei. Hvilken vei som er "rett" overlater jeg til andre å bestemme seg for ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

rsomby

Sitat fra: Amoss på torsdag 20. mars 2014, klokken 06:04
En annen ting, stemmer det at 21" turbinfelgene ikke er "Directional wheels", altså at alle 4 felgene går samme vei? Ikkje bra i tilfelle. Da går de motsatt av riktig vei på den ene siden  ::)

I innlegget du siterte er det ett bilde av høyre side av en bil med turbinfelgene - rett nok lakkerte. I innlegget rett over deg er det ett bilde av venstre side av en annen bil med turbinfelgene. De går altså, som du selv kan se, ikke samme vei. Hvilken vei som er "rett" overlater jeg til andre å bestemme seg for ;)

Tviler på at de er feilmonterte på min. Da er det i så fall Tesla Bergen som har gjort feilen ved utlevering

Muffinman

Hmm, alle mine er like. Det betyr at det blir motsatt på hver side av bilen. Litt skuffende egentlig, både at jeg ikke oppdaget det tidligere og at man faktisk ikke leverer noe som blir symmetrisk på bilen. Spesielt til den prisen.

tstens

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. mars 2014, klokken 08:54
Hmm, alle mine er like. Det betyr at det blir motsatt på hver side av bilen. Litt skuffende egentlig, både at jeg ikke oppdaget det tidligere og at man faktisk ikke leverer noe som blir symmetrisk på bilen. Spesielt til den prisen.

Helt enig . Men tilogmed på Merc SLR McLaren (som har noenlunde samme design på felger) til 3-4 mill har 4 like felger . Mulig det kan ha noe m avballansering av luft inn og ut av hjulhus/under bil . Siden disse har turbin design så flytter de mest sannsynlig luft inn el ut av hjulhus avhengig av rotasjons retning . Hvis begge sider er like så kan man "pumpe" for mye luft innunder bilen og minske downforce. På en annen side så montert "andre veien så bør de vel suge lufta ut av hjulhus og underside og dermed skape downforce . Ikke vet jeg, men bare en tanke . Hadde definitivt vært penere med felgene like på begge sider  8).
Terje
P85,White

erot

Joda, de går samme vei, se en gang til på bildet. Eller mente du at de er ulike ift fartsretning? Uansett, alle fire felger er i alle fall like, og det er det vanlige med slike felger. Ingen symmetri blir ødelagt siden du aldri kan se begge sider av bilen samtidig. Det er heller ingen riktig retning siden turbinformen kun har en estetisk funksjon. Estetisk sett fungerer de like bra begge veier.

Edit: Bladene i turbinen har en slik form at de ikke vil skape noen vifteeffekt. Bare se på innsiden av felgen (bilde nr 22 i linken under)
http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/2012-tesla-model-s-signature-performance-suspension-walkaround.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA