Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lite plass mellom hjulbuer og dekk - uheldig på vinter/dårlig sledeføre?

Startet av mecanica vergara, lørdag 15. mars 2014, klokken 17:36

« forrige - neste »

F_P

Ikke verdens beste bilde, men det er det jeg har :p
Bilen er lakkert ned, og skal folieres hele veien ned og gjøres noe annet småplukk med, men lakken må puste litt først.

Felgene er Work Wheels Zeast ST1
21"x 9" ET29 med 245/35
21" x 9,5" ET 22 med 265/35

Bilen er forøvrig senket ca. 40mm på bildet, og står i "standard"
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sitat fra: F_P på tirsdag 07. juni 2016, klokken 14:36
Bilen er forøvrig senket ca. 40mm på bildet, og står i "standard"
Hvor mye lengre justerer du stagene for å oppnå 40mm senk? 7mm svirrer i hodet her, men litt usikker.

Stig O

Fin bil F_P. Synes din ser høyere ut en min som er senket ca.2,5 cm. Har ikke noe luft i mellom dekk og skjermkant i low, og da er høyden opp til skjermkant ca.69,8 cm. Ser du skriver at den er i standard, men da er det bare 1 cm lavere i low. Kanskje jeg husker feil med hensyn til original høyde. Noen som har dette i low? Mener jeg har 5 mm ekstra på stagene.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

F_P

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. juni 2016, klokken 14:59
Hvor mye lengre justerer du stagene for å oppnå 40mm senk? 7mm svirrer i hodet her, men litt usikker.

5mm = 28mm i følge papirene på stagene, og mine stag er sånn omtrent 7-7,5mm lengre. Du har med andre ord helt rett :)

Sitat fra: Stig O på tirsdag 07. juni 2016, klokken 17:50
Fin bil F_P. Synes din ser høyere ut en min som er senket ca.2,5 cm. Har ikke noe luft i mellom dekk og skjermkant i low, og da er høyden opp til skjermkant ca.69,8 cm. Ser du skriver at den er i standard, men da er det bare 1 cm lavere i low. Kanskje jeg husker feil med hensyn til original høyde. Noen som har dette i low? Mener jeg har 5 mm ekstra på stagene.

Det tror jeg ikke noe på at din bare er senket 2,5cm  ::)
Du kan forøvrig ikke måle fra bakken til skjermkant da lufttrykk i dekket vil spille inn på hva du får av mål. Fra senter til skjermkant går helt fint, og det ligger på 42 - 43cm med originalstagene om jeg ikke husker helt feil.

Snasent oppsett på din forresten, me like  8)

Nå må jeg legge til at bakken heller litt nedover mot meg på bildet, og det er helt tydelig at sånt spiller inn på luftfjæringen. Og bilen er senket like mye foran og bak, noe som ser rart ut jo lavere bilen blir. Skal småjustere litt på dette slik at bilen senkes ca 1cm mer foran enn bak, men noe særlig lavere enn det den er på bildet får jeg ikke lov til av sjefen :p

Muffinman

Sitat fra: F_P på onsdag 08. juni 2016, klokken 08:47
5mm = 28mm i følge papirene på stagene, og mine stag er sånn omtrent 7-7,5mm lengre. Du har med andre ord helt rett :)
Monterte stag i går kveld og justerte dem nøyaktig 6mm lengre enn originalt før montering (org 65,5 og 85). Merkelig nok ble det ikke likt på alle hjul, trodde først at den hadde forskjellig høyde bak men så viser det seg at høyre foran er 2,5cm høyere enn venstre. Mindre enn 1cm forskjell mellom sidene bak. Tipper at en 1-1,5 omdreininger på staget foran retter forskjellen bak også, men lurer veldig på årsaken. Var ekstremt nøyaktig når jeg satte lengden på stagene. Noe som ble skiplet på bilsiden under monteringen muligens? Klarer ikke se noe ihvertfall. Kanskje bare bra det er litt bestillingstid på de nye hjulene så jeg rekker å blir ferdig med alt det andre først :p

F_P

Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. juni 2016, klokken 09:53
Sitat fra: F_P på onsdag 08. juni 2016, klokken 08:47
Monterte stag i går kveld og justerte dem nøyaktig 6mm lengre enn originalt før montering (org 65,5 og 85). Merkelig nok ble det ikke likt på alle hjul, trodde først at den hadde forskjellig høyde bak men så viser det seg at høyre foran er 2,5cm høyere enn venstre. Mindre enn 1cm forskjell mellom sidene bak. Tipper at en 1-1,5 omdreininger på staget foran retter forskjellen bak også, men lurer veldig på årsaken. Var ekstremt nøyaktig når jeg satte lengden på stagene. Noe som ble skiplet på bilsiden under monteringen muligens? Klarer ikke se noe ihvertfall. Kanskje bare bra det er litt bestillingstid på de nye hjulene så jeg rekker å blir ferdig med alt det andre først :p

Det var merkelig. Sjekk at sensorene og stagene sitter som de skal. Når jeg satt på mine første gangen klarte jeg i stresset - skulle på fotballkamp med junior - å vri armen på ene siden bak 180 grader. DA ble bilen kjemperar etterpå. Litt lav bak på ene siden, og steilet opp foran på diagonalen :p

Muffinman

Ok, sendte deg akkurat en PM da dette ikke er riktig tråd :)

EDIT:

Muffinman

For å komme med et on-topic bidrag, her er sommerhjulene om står på 85D``en enn så lenge. 34mm senk, low.

PH Turbin II 19x8,5 ET35

(Må seriøst få gjort noe med den krom``en)

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. juni 2016, klokken 18:07

(Må seriøst få gjort noe med den krom``en)

...eller så kan du gå for lysere felger, det hjelper på balansen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. juni 2016, klokken 20:28
Neh. Mørk bil for et mørkt sinn  ;D

Skjønner - da må nok krommen til pers ja  :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Vil helst bruke folie i mørkt børstet stål eller noe a la den nederste 3m saken du linker til, men i denne omgangen blir det ikke tid til slikt. Med fire relativt kostbare stykker aluminium i bestilling tror jeg også det er lurt å bremse pengebruken litt før kjerringa oppdager det. Tenk om hun kjøper takboks og stenger meg inn i den... men tenker å plukke opp en boks gummilakk og teste farge. Prøver gunmetal først; blir det ok får det bli løsningen i sommer.

On topic; Vi har disse 19" PH felgene til sommers på begge bilene. Den andre bilen er lysere grå, og på den så felgene større ut enn på den avbildede. Det kan være mørkere farge som gjør det, men når senken kom på plass "vokste" de en del. Det var en hyggelig bieffekt :)

OnlyOne

Vossen VFS/1 Silver brushed 20 x 9" med Michelin Pilot Super Sport 245/40 R 20. Relativt nøkterne dimensjoner med andre ord.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA