Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lite plass mellom hjulbuer og dekk - uheldig på vinter/dårlig sledeføre?

Startet av mecanica vergara, lørdag 15. mars 2014, klokken 17:36

« forrige - neste »

Cookie Monster

Så veldig lys ut ja. Vil nå si de jeg har er noe nærmere fargen på de til høyre. Må være vanlig sølv den som er bilde av der hvis ikke bildet juger veldig.

For man ser helt klart at disse er mørke. Men de er litt lysere enn de org Tesla 21" grå felgene.

2015 P85D

Muffinman

Ja bildet lyver for den til venstre var faktisk grå. Stusset med en gang når jeg så hvor blank den ble på bildet, men på bilen din er de helt klart mørkere. Skal uansett ha graphite, og lysere enn Tesla sine originale høres faktisk perfekt ut. Blanke felger er mer krevende å holde rene over tid, og passer vel egentlig best på helt sorte biler hvor kontrasten blir størst etter min smak :)

fonberg

Cookies bil med Vossen er vel den fineste TMS-en jeg har sett bilder av så langt, i mine øyne. Når jeg ikke går opp fra 19" til 20 eller 21 selv er det fordi jeg ikke er overbevist om hvilke dekk som vil fungere bra ut fra kravet mitt om stillegående+lettrullende+slitesterkt. (For meg er flere sommerdekksett uaktuelt, jeg kjenner meg selv godt nok til at jeg ikke blir lykkelig av å bruke tid på å bytte mellom uansett).

Nå synes jeg personlig at også lyse originale 21" er veldig fint på røde og mørke TMS, da i kombinasjon med at bilen beholder de originale kromdetaljene. Slik som på denne svarte P90DL-en jeg lånte for et par uker siden. Lyse TMS synes jeg er finere med mørke felger.

Slenger også med et par bilder jeg knipsa i forbifarten av en ganske heftig senka grå TMS med Vossen-lignende felger. Jeg er ingen ekspert men noen andre ser kanskje hvilke felger det er?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Sitat fra: fonberg på torsdag 02. juni 2016, klokken 09:48
Cookies bil med Vossen er vel den fineste TMS-en jeg har sett bilder av så langt
Er ikke uenig i det, med en viss hvit en med tidligere Breyton-felger hakk i hæl.

Skiten med å gå ned den gata er at det ene drar med seg det andre. Hjul, senk osv. Så må man vel gjøre noe med krommen. På sort bil er jo sort ok der, men hva med en grå? Samme farge som bilen, eller noe annet? Karbon?

Decisions, decisions  ???

PS, om dette blir noe av blir det 21" og ikke 22" selv om utvalget av dekk virker større til sistnevnte. Jeg synes ikke det blir så pent med så stor felg (med noen unntak). Overdreven senk har jeg heller ikke sansen for.

EDIT: Har du flere bilder, Cookie? Tenkte på rett bakfra slik at bredden på bakdekkene kommer fram først og fremst. Hvor mye senk ca. i forhold til standard?

F_P

Cookie har vel sluppet ned bilen 50-60mm om jeg ikke husker helt feil. Maksimalt av det de mest solgte senkestagene tillater/anbefaler.

Har senket min ca halvparten. Det ble litt lite. Får hive på de nye 21" og finne "godhøyden"
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

Ja det her synes jeg er å ta for hardt i:
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

bertin

Tesla P85D

Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

HelectriC

Sitat fra: lunitiks på torsdag 02. juni 2016, klokken 20:51
Ja det her synes jeg er å ta for hardt i:

Ja, det er fullstendig asymmetrisk. Har bilen luftfjæring som gått i stykker tenker jeg. Ikke pent i det hele tatt.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

krister461

Cookie Monster

Den ene over det blir litt vell lavt for min smak også. Men hver sin smak :)

Synes perfekt senk er slik Tesla viser low i grafikken på 17" skjermen der man velger low, high osv. Selv Tesla er vell enig siden de viser den slik der ;D
2015 P85D

Muffinman

Har bestilt stagene  du tipset om Cookie. Tenkte å begynne på to runder på disse ift originalt, det skulle tilsi 32mm. Ved å kjøre i "low" da skulle det bli 40mm lavere enn original høyde på "standard".

bertin

Sitat fra: krister461 på fredag 03. juni 2016, klokken 09:26
Sitat fra: bertin på fredag 03. juni 2016, klokken 01:43
Tester nye felger.
Ser veldig bra ut. Har samme selv: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11721.msg345507.html#msg345507

Har du senket bilen, eller er det bare vinkelen som lurer meg?

Tusen takk. Den er helt original utenom Avantgarde M510 22X9 felger med 245/30-22 dekk på alle 4. Så den er ikke senket. Her er et bilde til. Bilen er en 70D med sort innertak og alt utenom 7s/hifi/lyd.

Cookie Monster

Mine stag er juster ca 10mm lengre enn originalt. Lengden på stagene nå er 95mm bak og 75mm foran. Mener å huske de originale er 85mm bak og 65mm foran.
Det gir så mye senk som man ser på bildene jeg postet tidligere her på low.

Ville kanskje prøvd ca 6-7mm først å sett om du blir fornøyd med det.
2015 P85D

Muffinman

Her er forresten et bilde av VFS1 på grå bil. Dolphin Grey tror jeg, lysere enn bilen jeg vurderer å sette slike på som er midnight silver metallic/steel grey. Tror ikke det blir så dumt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA