Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av olaover1, lørdag 15. mars 2014, klokken 15:29

« forrige - neste »

olaover1

Dette spm har vært stillt mange ganger her inne men jeg blir like forvirra av nesten alle svar.
Kan noen legge ut en link til en LED pære som fungerer godt som erstatter til den H9 pæra (fjernlys) som står der i dag? Har en 2013 Tekna med led nærlys.
Om det er et ebay, dealxtreme, kina produkt spiller ingen rolle bare den fungerer greit.
Gode råd mottas med stor takk :)
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

BE

Jeg tviler på om du finner noen LED erstatningspære som kan erstatte H9 pæren. De er ikke kraftige nok de LED'ene som er tilgjengelige. Dersom du vil ha bedre fjernlys må du nok installere HID Xenon H9 pærer.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

RuneW

Jeg har en 2011 Leaf med H9-pærer i fjernlysene og selv om ledningen til jord er oppgradert (på verksted) er jeg forstatt ikke spesielt fornøyd med lysene. De er gule og svake.

Er det noen som kan tipse meg om de "optimale" H9-pærene og hvor jeg kan få tak i dem? Er det mye å hente på å bytte til "high-end" pærer?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Balrog

Er det noen som har prøvd disse?
http://www.ekstralys.no/products/h9-6000k-led-60w2

For meg er det aktuelt både i tåkelysene og fjernlysene med noe vesentlig bedre enn parafinlampene som sitter originalt i Leafen..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

BE

Jeg stiller meg tvilende til at disse LED lysene som selges her bedrer fjernlysene. De er rett og slett ikke kraftige nok, selv om produktinformasjonen påstår dette...

Ikke glem at LED ikke liker at det blir for varmt, derfor er høyeffektsLED lite egnet som erstatning for kraftige halogenpærer. Det er en grunn til at originale LED hovedlys, slik vi har på førsteutgaven av Leaf, samt Tekna, er relativt dyre installasjoner.

MindViruz

Lysene blir dskillig bedre om du justerer ned ett eller to hakk med hjulet for justering av lys. Jeg synes de lyser litt "over veien", og da blir det mørkt. Lysene treffer veien mye bedre om du stiller ned ett til to hakk. Bare ikke still de ned så mye at det går ut over rekkevidden på lysene.

BE

Sitat fra: MindViruz på fredag 07. mars 2014, klokken 12:07
Lysene blir dskillig bedre om du justerer ned ett eller to hakk med hjulet for justering av lys. Jeg synes de lyser litt "over veien", og da blir det mørkt. Lysene treffer veien mye bedre om du stiller ned ett til to hakk. Bare ikke still de ned så mye at det går ut over rekkevidden på lysene.
Man justerer ikke fjernlysene med hjulet. Dessuten er denne bilen utstyrt med LED nærlys, og da har en ikke justeringsmuligheter på høyden på lyset.

MindViruz

Åja, jeg trodde det var acenta. På den justerer man høyden med hjulet. Den skal jo egentlig stå på null til vanlig, og justeres ned ved tung last bak.

elvedalen

Jeg bestilte noen 7,5w led til tåke lysene de var for store i omkrets, fant noen 6w som er litt mindre i omk de har jeg ikke fått ennå men det blir spennende å prøve. Selv har jeg lurt på om det ikke er best med xennon perer i fjern lyset.
Sitat fra: Balrog på fredag 07. mars 2014, klokken 10:21
Er det noen som har prøvd disse?
http://www.ekstralys.no/products/h9-6000k-led-60w2

For meg er det aktuelt både i tåkelysene og fjernlysene med noe vesentlig bedre enn parafinlampene som sitter originalt i Leafen..
Nissan Leaf Tekna 2013.

snurre100

Sitat fra: olaover1 på fredag 07. mars 2014, klokken 07:59
Dette spm har vært stillt mange ganger her inne men jeg blir like forvirra av nesten alle svar.
Kan noen legge ut en link til en LED pære som fungerer godt som erstatter til den H9 pæra (fjernlys) som står der i dag? Har en 2013 Tekna med led nærlys.
Om det er et ebay, dealxtreme, kina produkt spiller ingen rolle bare den fungerer greit.
Gode råd mottas med stor takk :)
Har prøvd 25w led til langlyset.Det ble mye lys,men dessverre var de ubrukelige til langlys.Lyste alltfor kort.
Venter på Kia E Niro

olaover1

Men om det nå skal vise seg at det er umulig å bytte til LED pærer, hva er den beste pæra man kan putte i ?? Hva finnes som ikke gir det gulskjæret som er i dag. Er Osram Nightbreaker er bra alternativ? Vil jo helst ha LED. Hva med de H8 som sitter i tåkelysene foran, Kan de erstattes med LED av noe slag. For den som vet eller har erfaring sleng ut en link :)

BE

Pr. i dag finnes ingen fullgod LED-erstatter for H9 fjernlysene, det beste alternativet er nok HID Xenon. Slike sett får du billig på Ebay, gir enormt med lys men ikke alltid helt korrekt lysbilde.

Edit: La til LED

olaover1

Denn var appen var fin. Flott oversikt over alle bilens lyspærer.  http://www.osram.com/osram_com/tools-and-services/tools/mobile-apps/vehicle-light-app/index.jsp  finner den på App store og Android Market.

RuneW

Sitat fra: olaover1 på søndag 09. mars 2014, klokken 09:30
Men om det nå skal vise seg at det er umulig å bytte til LED pærer, hva er den beste pæra man kan putte i ?? Hva finnes som ikke gir det gulskjæret som er i dag. Er Osram Nightbreaker er bra alternativ?

Om det er fjernlys/H9-pærer du snakker om (det er i alle fall det jeg har), så tror jeg ikke det finnes noen Nightbreaker laget i H9-format.

Arrester meg gjerne om jeg tar feil. Jeg er nemlig på jakt etter dette (eller tilsvarende).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

olaover1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA