Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av Westcoaster, lørdag 15. mars 2014, klokken 08:03

« forrige - neste »

Westcoaster

Noen som har vært borti det å glemme å stille ned til 16 A på blåkontakten med overgang til schuko, tok sikringen på stolpen, og etter det har jeg hatt ladeproblemer. Må jeg resette bilen, eller er det et annet tips om hva jeg kan gjøre? Takknemlig for tips!
Multi Color Red P85+ | VIN 18538 | 21" Hjul Grå | Karbonfiber Dekorfremhevning | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Sort Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | Sikkerhetspakke | Vinterpakke |

D.O

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Westcoaster

den teller opp på volt og ampere (kjører 10A hjemme, 9km/t)etter kort til teller den ned på km/t men viser volt og Ampere og slutter å lade. har skiftet til schuko på UMC, og restartet bilen nå ser det ut til at den lader.
Tror jeg får prøve meg frem på jobb i morgen med overgangen blå/schuko.
Multi Color Red P85+ | VIN 18538 | 21" Hjul Grå | Karbonfiber Dekorfremhevning | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Sort Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | Sikkerhetspakke | Vinterpakke |

OleJA

Sitat fra: Westcoaster på torsdag 06. mars 2014, klokken 22:20
den teller opp på volt og ampere (kjører 10A hjemme, 9km/t)etter kort til teller den ned på km/t men viser volt og Ampere og slutter å lade. har skiftet til schuko på UMC, og restartet bilen nå ser det ut til at den lader.
Tror jeg får prøve meg frem på jobb i morgen med overgangen blå/schuko.
Trok kanskje det du observerer er at bilen bruker all tilgjengelig strøm til å varme batteriet eller kupevarme? Da vil en en ihvertfall oppleve at skjermen 'viser volt og Ampere' uten at batteriet lades.
Når bilen får stå i fred å passe sine egne saker, så går den etterhvert over til å lade.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

cairnz

gå ut av bil og lukk døra og se på displayet, da teller det opp
Elbilist

Westcoaster

Har nok hendt et eller annet , for det virket som om bilen "hang" i softwaren, for den slo ut sikringer flere plasser jeg prøvde den. Prøvde både med schuko og blå adapter med schuko(med rett Amperebelastning).Men jeg tok en reset på bilen så funket det etterpå! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA