Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå senker de prisene på Leaf

Startet av TTLied, fredag 14. mars 2014, klokken 15:13

« forrige - neste »

TTLied

Etter 10.000 km har jeg begynt å legge merke til noe som nesten føles som en form for vandring i motorfeste/generator. Spesielt i lave hastigheter, når man veksler mellom et lite pådrag og lett regen, savner jeg en litt mer silkemyk overgang. Nå blir det litt stakkato i det regen slår inn. Akkurat som om noe "flytter seg".
Er det andre som opplever noe lignende, eller bør jeg bestille time for å få tatt en sjekk?
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

scoot

Du bør absolutt bestille en time syns jeg. Dette høres veldig ut som foringer i bakaksel/diff/motor. Dette er foringer som får gjennomgå mye - spesielt på en Tesla/Elbil med regen som er langt sterkere enn vanlig motorbrems.

Jeg syns riktignok at det virker rart etter 10 000km. Men få den inn på en time for en sjekk.
2009 Revai

Lanber

Det er motorfestene som må strammes.

Jimpec


Sitat fra: Lanber på torsdag 06. mars 2014, klokken 13:50
Det er motorfestene som må strammes.

Er dette noe som er en kjent problemstilling.
Har kjent noe av det samme som trådstarter nevner men tror heller det er snakk om endringer i regen i SW siden oktober i fjor.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

sondell

Hmm. Kanskje har noe av det samme. Men opplever bare dette ved veldig lave hastigheter. Som i parkeringhus når jeg slipper gassen og får full regen, da er ikke overgangen til regen 'smooth'. Har mest tenkt at hvis det var en mekanisk feil (ikke software) så burde en fölt noe av det samme ved litt höyere hastigheter også. Tenker jeg. Men hvis jeg tenker feil så kanskje jeg også må sjekke?

Chlangum

Har også registrert dette. Man kan frem provosere dette ved å "pumpe" på framover pedalen vel lavere hastigheter. Har også merket det ved å presse begge pedalen for så og brått slippe framover pedalen. Da mener man en stor vandring og man kan tidlig høre at noe beveger seg baki der
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

TTLied

Har fått time på Skøyen mandag morgen. Så får vi se hva de finner ut...
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

TTLied

I følge Tesla på Skøyen så er dette helt normal oppførsel for differensialen.
Ikke noe å bekymre seg over, mao.
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

Taubu

Sitat fra: TTLied på tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:36
I følge Tesla på Skøyen så er dette helt normal oppførsel for differensialen.
Ikke noe å bekymre seg over, mao.


Jeg hadde bilen inne til en sjekk av dette hos Tesla Stavanger, og det resulterte i ny drive-unit, som ble skiftet på dagen!
I tillegg oppdaget de fukt i lyktene som er innfelt i krom-lista på bakluka, og denne ble også skiftet, uten at jeg engang hadde oppdaget at det var fukt.
Service-bulletin fra Tesla sentralt ble også gjennomført.
Alt i alt, strålende service hos Tesla Stavanger!
Det kan jo nevnes at gutta i verkstedet stort sett er amerikanere...

RaBalder

Betryggende  :o


Skøyen => ikke noe å bekymre seg over.
Stavanger => bytter hele greia

Er det samme feilen ???

Daniel.B

Sitat fra: Taubu på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:37
Sitat fra: TTLied på tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:36
I følge Tesla på Skøyen så er dette helt normal oppførsel for differensialen.
Ikke noe å bekymre seg over, mao.


Jeg hadde bilen inne til en sjekk av dette hos Tesla Stavanger, og det resulterte i ny drive-unit, som ble skiftet på dagen!
I tillegg oppdaget de fukt i lyktene som er innfelt i krom-lista på bakluka, og denne ble også skiftet, uten at jeg engang hadde oppdaget at det var fukt.
Service-bulletin fra Tesla sentralt ble også gjennomført.
Alt i alt, strålende service hos Tesla Stavanger!
Det kan jo nevnes at gutta i verkstedet stort sett er amerikanere...

Hva mener du med driveunit? Byttet de hele drivlinja?

Taubu

Sitat fra: Daniel.B på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:06
Sitat fra: Taubu på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:37
Sitat fra: TTLied på tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:36
I følge Tesla på Skøyen så er dette helt normal oppførsel for differensialen.
Ikke noe å bekymre seg over, mao.


Jeg hadde bilen inne til en sjekk av dette hos Tesla Stavanger, og det resulterte i ny drive-unit, som ble skiftet på dagen!
I tillegg oppdaget de fukt i lyktene som er innfelt i krom-lista på bakluka, og denne ble også skiftet, uten at jeg engang hadde oppdaget at det var fukt.
Service-bulletin fra Tesla sentralt ble også gjennomført.
Alt i alt, strålende service hos Tesla Stavanger!
Det kan jo nevnes at gutta i verkstedet stort sett er amerikanere...

Hva mener du med driveunit? Byttet de hele drivlinja?

Drive-unit er muligens motor/utveksling/drivaksler.
Var ikke tilstede i verksted, fikk bare en telefon om at jobben ble 30 minutter forsinket.
Visstnok ble det hele fjerndiagnostisert før beslutningen om bytte ble tatt.


OleJA

Sitat fra: Daniel.B på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:06
Sitat fra: Taubu på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:37
Sitat fra: TTLied på tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:36
I følge Tesla på Skøyen så er dette helt normal oppførsel for differensialen.
Ikke noe å bekymre seg over, mao.


Jeg hadde bilen inne til en sjekk av dette hos Tesla Stavanger, og det resulterte i ny drive-unit, som ble skiftet på dagen!
I tillegg oppdaget de fukt i lyktene som er innfelt i krom-lista på bakluka, og denne ble også skiftet, uten at jeg engang hadde oppdaget at det var fukt.
Service-bulletin fra Tesla sentralt ble også gjennomført.
Alt i alt, strålende service hos Tesla Stavanger!
Det kan jo nevnes at gutta i verkstedet stort sett er amerikanere...

Hva mener du med driveunit? Byttet de hele drivlinja?
Driveunit = AC motor + omformer +++.
Det er nok alt i alt enklere for Tesla og bare bytte ut denne komponenten og sende brukte driveunit til en sentral plass hvor de blir fikset opp og resirkulert tilbake i delelageret. De gjør det samme med batteriet - Selv om det bare er en sikring el som ryker, så blir hele greia byttet.
Edmunds er nå på sin 3. drivunit:

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-is-the-third-drive-unit-the-charm.html

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Elbilist79

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:45
Skøyen => ikke noe å bekymre seg over.
Stavanger => bytter hele greia

Er det samme feilen ???

Godt spørsmål...
S85, Sølv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA