Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå senker de prisene på Leaf

Startet av TTLied, fredag 14. mars 2014, klokken 15:13

« forrige - neste »

scoot

Sitat fra: TTLied på tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:36
I følge Tesla på Skøyen så er dette helt normal oppførsel for differensialen.
Ikke noe å bekymre seg over, mao.
Helt normalt at du tydelig merker vandring ved gassing i lave hastigheter? Kanskje ikke noe å bekymre seg for, men aldri i livet om jeg ville godtatt det på en ny bil i denne prisklassen.

2009 Revai

Gæsjan

Opplever det samme som trådstarter. Tror ikke det var der fra før, men kjenner det i lave hastigheter nå når bilen har passert 10 000 km. Skal teste bilene til noen venner og sammenligne.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

rklokk

Sitat fra: TTLied på tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:36
I følge Tesla på Skøyen så er dette helt normal oppførsel for differensialen.
Ikke noe å bekymre seg over, mao.

Opplever det samme. Ikke noe mye, men akkurat nok til at det av og til ikke føles smooth lengre ved lave hastigheter. Klarer ikke alltid å gjenskape det, men det har muligens noe med temperatur på drivverket å gjøre? Er noe som har kommet gradvis etter ca 5000km. Var definitivt ikke slik før. Skal nevnes ved neste service.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Jimpec

Jeg holder fremdeles en knapp på at det er regen-innstillinger som har blitt oppdatert i programvaren. Jeg mener å kjenne at det er noe som relateres til farten også, og at det skjer i langsom hastighet. For eksempel når man stopper i en kø før et kryss og skal sakte fremover i køen. Jeg har prøvd å fremprovosere dette på landeveien men har ikke klart det.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Øyvind.h

I Model S og i andre elbiler jeg har testet har jeg opplevd at overgangene mellom regen/stopp/start ikke alltid går 100% mykt. At software er endret siden i fjor sommer mtp. creep og bakkestart er jeg helt sikker på. Mulig noe av forklaringen ligger der? Etter at jeg leste denne tråden forsøkte jeg meg på sakte trilling, gass av/på etc. uten at jeg kan fremprovosere en fast "feil".
Ikke noen feil på drivverket i min bil i hvert fall, selv om overgangene ikke alltid er like myke (for elbil å være, sammenligner man med en fossilbil er Model S uansett totalt overlegen).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA