Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Et pussig fenomen!!

Startet av uppis, fredag 14. mars 2014, klokken 00:07

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 14. mars 2014, klokken 17:38
Helt enig, men det er litt rart at det ikke står nevnt noe i lovdata. Men - da går det vel under vanlig vikeplikt ved feltskifte. Det betyr vel at fossilene også lovlig kan nekte å slippe inn bussen hvis noen føler for det.. :P

Mener å ha ett vagt minne av at det en gang - da fletting ble innført - be sagt at fletting ble reglen ved tett trafikk (kø) uansett om man ellers hadde vikeplikt?  Mulig det bare var ett forslag som ikke ble gjennomført, men uansett noe jeg selv praktiserer (uten å "stå på krava" så det blir en ulykke av det så klart :p )
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cra

Ved saktegående kø ser jeg ofte at det i praksis blir fletting (men gjerne med "litt forkjørsrett/flere slipper forbi for de som egentlig har forkjørsrett"), sågar i T-kryss. Kan ikke huske å ha lært at det skal være fletting ved kø, men det er noen år siden jeg tok førerkortet, så det kan ha kommet slike regler i etterkant.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Som jeg har nevnt i andre tråder om emnet tidligere . . . .
fossilbilistene som skal inn på E18 før Høvik kirke og ikke minst fra Shell-stasjonen litt senere tror (nei VET) at de har 150% forkjørsrett. De presser seg fryktløst inn uten antydning til å vike en millimeter.     Men når de skal inn i køen i høyrefeltet litt senere har de all verdens tid.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sn0le

@uppis:
Har observert dette i mange år.
Bodde 10 år på Lindebergåsen og har kjørt fra Helsfyr og til avkjøringen rett etter at man passerer ut bomringen i mange år.
Spesielt biler som skal av på avkjørselen etter bomringen velger å kjøre i kollektivfeltet der.
De har sikkert dårlig tid eller noe....  ::)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA