Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gummimatter

Startet av GeirH, torsdag 13. mars 2014, klokken 22:05

« forrige - neste »

GeirH

Hei.
Har lurt litt på hvorfor vi har b modus og da kun med tanke på regen og ikke komfor og personlige preferanser. Om men kjører i B modus eller N modus så regenereres det vel like mye effekt på samme turen så fremt man unngår hard brems med bruk av bremseskivene? Brems via B modus eller via bremsepedalen er vel det samme? Da står jeg igjen med at B modus kan hjelpe deg å bremse fornuftig opp mot uvøren bruk av bremsepedalen. Jeg bruker mye B modus fordi jeg ikke gidder å flytte foten til bremsepedalen......

Geir
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

Kjell Leaf

Sitat fra: GeirH på onsdag 05. mars 2014, klokken 17:53
Hei.
Har lurt litt på hvorfor vi har b modus og da kun med tanke på regen og ikke komfor og personlige preferanser. Om men kjører i B modus eller N modus så regenereres det vel like mye effekt på samme turen så fremt man unngår hard brems med bruk av bremseskivene? Brems via B modus eller via bremsepedalen er vel det samme? Da står jeg igjen med at B modus kan hjelpe deg å bremse fornuftig opp mot uvøren bruk av bremsepedalen. Jeg bruker mye B modus fordi jeg ikke gidder å flytte foten til bremsepedalen......

Geir
Og den er god  i svært bratte bakker som f.eks undersjøiske tunneller
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

fws

Når du bruker i B modus bruker den "maks" regenerering så fort du slipper gassen. Og når du bremser så bruker den regenerering helt til du bremser så mye at bremsene slår inn. Det samme gjelder når du bremser i D modus også. Når du har bilen i N kobles regenerering helt ut, og du bruker kun bremsene.
Hvilken av modusene man bruker er stort sett en smakssak. Men du regenererer som regel mere med B modus.   
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA