Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Vandring" i motorfeste?

Startet av Mippen, torsdag 13. mars 2014, klokken 08:57

« forrige - neste »

Mippen

Er det dyrere å ta service og fikse en tesla enn for eksempel en Nissan Leaf? Hva betaler dere for en typisk service på tesla?
Fremtiden er elektrisk.

K

Det er vel knapt noen som har rukket å ha service på Tesla S ennå i Norge. Men prisen på den fire års service forhåndsbetalt var noen-og-tyve tusen.

OleJA

#2
Sitat fra: K på tirsdag 04. mars 2014, klokken 23:08
Det er vel knapt noen som har rukket å ha service på Tesla S ennå i Norge. Men prisen på den fire års service forhåndsbetalt var noen-og-tyve tusen.

Det var 15.200,-  ex Mva, dvs 19.000,. for fire års service.
Prisen ble nylig redusert til 14.240 ex Mva for fem års service.
Dette skal vistnok inkludere alt av slitedeler bortsett fra dekk.

Edit: Enkeltservice koster 3.600 ex Mva. Så vidt jeg vet er dette ihvertfall ikke dyrere enn Leaf
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

christian1986

Dette stemmer ikke. Under 18k for 5 år.

sn0le

Er alt av slitedeler inkludert?
Har sett bremseklosser og vindusviskere. Men hva med pollenfilter?
Samt at det er uhorvelig mye andre slitedeler.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

K

Sitat fra: OleJA på tirsdag 04. mars 2014, klokken 23:26
Det var 15.200,-  ex Mva, dvs 19.000,. for fire års service.
[/quote]
19 000 var det ja. Sorry, my bad!

Fem års service for enda mindre høres ut som en god deal!

Tai

Sitat fra: sn0le på tirsdag 04. mars 2014, klokken 23:28
Er alt av slitedeler inkludert?
Har sett bremseklosser og vindusviskere. Men hva med pollenfilter?
Samt at det er uhorvelig mye andre slitedeler.

Alle slitedeler, untatt dekk!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

sn0le

http://www.teslamotors.com/no_NO/service

SitatInkluderer
Årlig service (eller ved 20,000 kilometer)
Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)
Systemovervåking
Ekstern diagnostisering
Programvareoppdateringer
Nye funksjoner

Endeledd, støtdempere, styreledd og whatnot står ikke nevnt.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øyvind.h

Alle reservedeler, unntatt dekk. Kommer fra sjefen sjøl.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

den12mann

Muntlig fra sjefen? Eller har vi noe skriftlig? Vet ikke om alskens lovnader er godt nok til å kunne stå på kravene

petersv

Å ha det på film er vel godt nok?  :P

snurrehue

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 05. mars 2014, klokken 06:52
Alle reservedeler, unntatt dekk. Kommer fra sjefen sjøl.

Hva med begrensningene i vilkårene for serviceavtalen?

Sjøhyene

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 05. mars 2014, klokken 06:52
Alle reservedeler, unntatt dekk. Kommer fra sjefen sjøl.

bare for å være sikker på at jeg forstår det rett:

Dette gjelder uansett om man velger å forhåndsbetale med serviceavtale eller tar servicene enkeltvis når det måtte passe, ikke sant?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Mhal

Har litt vanskelig for å tru at Tesla vil dekke alt av slitedeler hvis en ikke holder seg til serviceintervallene.

Men har en service innenfor 20000 km eller 1 år så har det ingenting å si om det er serviceavtale eller enkeltservice.

Øyvind.h

Sitat fra: snurrehue på onsdag 05. mars 2014, klokken 07:48
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 05. mars 2014, klokken 06:52
Alle reservedeler, unntatt dekk. Kommer fra sjefen sjøl.

Hva med begrensningene i vilkårene for serviceavtalen?
Vilkårene for serviceavtalen? Usikker på om jeg forstår deg korrekt, men om du henviser til nettsiden så er den naturligvis ikke uttømmende for hva som er dekket.
Både George Blakenship og Elon Musk har ved flere anledninger presisert "everything except tires".
Jeg har eksempelvis fått skriftlig bekreftelse på at luftunderstellet er dekket i min service-avtale.

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 05. mars 2014, klokken 08:01
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 05. mars 2014, klokken 06:52
Alle reservedeler, unntatt dekk. Kommer fra sjefen sjøl.

bare for å være sikker på at jeg forstår det rett:

Dette gjelder uansett om man velger å forhåndsbetale med serviceavtale eller tar servicene enkeltvis når det måtte passe, ikke sant?
Vet ikke. Jeg har kjøpt servicepakken på 5 år og skal følge service-intervallene som produsenten har satt. Tesla har nok planlagt å differensiere mellom de som kjøper pakke, kjøper enkeltvis eller ikke tar service i det hele tatt (mtp. sw-oppgraderinger etc), men de klarer ikke differensiere foreløpig.

I praksis er dette dog ikke veldig viktig. Vi har 5 års reklamasjonsrett her i Norge, og det er ikke rare greiene som skal kunne ryke på en bil innen 5 år, så lenge man tar service når produsenten anbefaler.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA