Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe ny E-up eller brukt leaf?

Startet av Midgard, torsdag 13. mars 2014, klokken 08:38

« forrige - neste »

Midgard

Hei.
Bestilte en 2014 tekna leaf i dag og funderer på om jeg skulle hatt en ladekabel til, ser for meg at det er stress og pakke ut og inn den som følger med. På evi institute selger de noen til 3300,- duger disse eller har ekspertene bedre forslag?
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

nofuelno

#1
Spam slettet
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Midgard

Uff det var mer kostbart enn jeg hadde tenkt. Fossilbilen får ta over garasjen så leafen må stå ute og fryse. Har en egen 16a kurs inne i bua så får igrunn låst ledningen inne i bua og bare la den henge på utsiden. Men det hadde vært praktisk å ha originalledningen i bilen så den kan brukes på ladestolper og på hytta der det er litt eldre elektrisk annlegg. En ladestasjon hadde ikke vært dumt men syns 8500 er i overkant. I tillegg kunne det vært kjekt å ha noe jeg kan ta med til garasjen når bilbruken krever takboks og henger og Qashqaien må ut å slite.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Gliderman

Elbilhjelpen har rimeligere semiportable veggmontering. http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html
Ellers er denne ganske kjekk dersom du har 6,6kw lader:
http://www.evselect.eu/evselect-32a-p-52.html
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Powerflux

Hvorfor ikke en flyttbar ladekladd til som er justerbar?
Jeg kjøpte Ratio kladden fra NoFuel. Justerbar slik at den gir 6-10-16A.
Virker veldig robust og bra! Jeg er superfornøyd :)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA