Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjetting til TMS

Startet av Black P85+, onsdag 12. mars 2014, klokken 23:29

« forrige - neste »

Black P85+

Andre enn meg og kona som tenderer til bilsyke i Model S'en? Er vant med mye HK, men er noe spesielt med el-bil / rollercoaster - feelingen. (Hjalp veldig med "low" regen.. ). :)
Mx-5 (Svart)
Rx-8 (Svart)
M.L Evo8 (Rød(?!)
Hamann X3 3.0xd (Svart)
MB CLS (Svart)
P85+ (.....svart seff!.. ;)
Husquarna 350ccm bioklipper
Yardman 12hk snøfreser

Mhal

Hvordan går det med barna i trunken? Feilvendt og plasert bak bakaksel, det blir virkelig rollercoaster.

Kimpala

Bilsyk i begynnelsen ja, flere enn meg også har sagt det i bilen ;)
X
3

D.O

Har ikke kjørt langtur med barn bak i bagasjerommet. Men de brukte å bli bilsyk, men det ble bedre etter vi kjøpte tesla'n. Cruise kontrol kan derimot være så nøkkete at den kan gjøre folk bilsyke. Tror også P+ er så stiv at det kan gi bilsyke på dårlig vei?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

pej

Jeg ønsker meg en software update med en "smoothere" cruise ved endring. Når man øker med + 5, er det jo maks pådrag i 20 millisekunder...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

ArneS

Sitat fra: pej på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:47
Jeg ønsker meg en software update med en "smoothere" cruise ved endring. Når man øker med + 5, er det jo maks pådrag i 20 millisekunder...

Ja, enig i det. Samme med +- 1 km/t og. ved et litt trykk ned på hendelen så er det plutselig full regenerering i noen millisekunder. Bilene bak må jo lure på om sjåføren er full med bremselys på og av
P85+ Signature (solgt)
P85DL

cstromme

Sitat fra: ArneS på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:58
Sitat fra: pej på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:47
Jeg ønsker meg en software update med en "smoothere" cruise ved endring. Når man øker med + 5, er det jo maks pådrag i 20 millisekunder...

Ja, enig i det. Samme med +- 1 km/t og. ved et litt trykk ned på hendelen så er det plutselig full regenerering i noen millisekunder. Bilene bak må jo lure på om sjåføren er full med bremselys på og av

Kommer bremselysene på ved regenerering?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

ArneS

P85+ Signature (solgt)
P85DL

Birger

Sitat fra: Black P85+ på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:48
Andre enn meg og kona som tenderer til bilsyke i Model S'en? Er vant med mye HK, men er noe spesielt med el-bil / rollercoaster - feelingen. (Hjalp veldig med "low" regen.. ). :)
Har S85 og kone + 19 åring som blir bevegelsessyke av ingenting, men i Teslaen har det til nå gått veldig bra.

Det kan kanskje ha noe med kjørestilen også  ::)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Gusse

Kjører lengere turer med barn i 3. rad(trunk), ingen problemer med bilsyke....kryss i taket ;)
Har ikke opplevd noe problem med oss voksne heller, selv om min samboer var følsom for tork med tidligere biler :)

x525

Kjørestilen har selvfølgelig alt å si! Har to gutter på 3,5 år som sitter i trunken, og eneste klagene jeg har fått hittil, er når jeg gir mye gass (strøm?) - da sytes det fælt bak der. Tidligere ble jeg hele tiden oppfordret til å gi full gass - nå er det omvendt. Med tanke på nakkesleng så følger jeg guttas oppfordring...

For øvrig er det ingen bilsyke å spore!
Bor på Kolbotn.
Grå/grå Model S P85+ inkl. alt unntatt bagasjeromsskjuler.

Anders Heibø

Sitat fra: Birger på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:32
Sitat fra: Black P85+ på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:48
Andre enn meg og kona som tenderer til bilsyke i Model S'en? Er vant med mye HK, men er noe spesielt med el-bil / rollercoaster - feelingen. (Hjalp veldig med "low" regen.. ). :)
Har S85 og kone + 19 åring som blir bevegelsessyke av ingenting, men i Teslaen har det til nå gått veldig bra.

Det kan kanskje ha noe med kjørestilen også  ::)
Kjæresten min har vanligvis problemer med bilsyke, men aldri i Tesla'n før hun ble gravid. Nå blir hun kvalm av nybil lukten... Kan ikke klage :)
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Ipadjove

Skal tro om en metall-wire mellom aluminiumen og asfalten kan fungere like bra for enkelte som på gamle stålbiler?

Black P85+

Sitat fra: Anders Heibø på tirsdag 04. mars 2014, klokken 23:37
Sitat fra: Birger på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:32
Sitat fra: Black P85+ på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:48
Andre enn meg og kona som tenderer til bilsyke i Model S'en? Er vant med mye HK, men er noe spesielt med el-bil / rollercoaster - feelingen. (Hjalp veldig med "low" regen.. ). :)
Har S85 og kone + 19 åring som blir bevegelsessyke av ingenting, men i Teslaen har det til nå gått veldig bra.

Det kan kanskje ha noe med kjørestilen også  ::)
Kjæresten min har vanligvis problemer med bilsyke, men aldri i Tesla'n før hun ble gravid. Nå blir hun kvalm av nybil lukten... Kan ikke klage :)

Dette er meget merkelig..(!).. Vi har alltid hatt svært sportslige biler = dess stivere dess bedre.. men min kone og meg fikk implantert hvert vårt bilsyke-gen etter 2900km i Teslaen.. ;/ ....   et gen som materialiserer mindre og mindre substans etter at jeg fant ut at "regen" på Teslaen er hovedårsaken til nevnte bilsyke...
Mx-5 (Svart)
Rx-8 (Svart)
M.L Evo8 (Rød(?!)
Hamann X3 3.0xd (Svart)
MB CLS (Svart)
P85+ (.....svart seff!.. ;)
Husquarna 350ccm bioklipper
Yardman 12hk snøfreser

Black P85+

Sitat fra: Birger på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:32
Sitat fra: Black P85+ på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:48
Andre enn meg og kona som tenderer til bilsyke i Model S'en? Er vant med mye HK, men er noe spesielt med el-bil / rollercoaster - feelingen. (Hjalp veldig med "low" regen.. ). :)
Har S85 og kone + 19 åring som blir bevegelsessyke av ingenting, men i Teslaen har det til nå gått veldig bra.

Det kan kanskje ha noe med kjørestilen også  ::)

da kjører du som en engel.. ;)
Mx-5 (Svart)
Rx-8 (Svart)
M.L Evo8 (Rød(?!)
Hamann X3 3.0xd (Svart)
MB CLS (Svart)
P85+ (.....svart seff!.. ;)
Husquarna 350ccm bioklipper
Yardman 12hk snøfreser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA