Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Foliering

Startet av paulsentor, onsdag 12. mars 2014, klokken 22:19

« forrige - neste »

paulsentor

Fikk i forrige uke (25.02) melding om at bilen var registrerert på meg. Synes dette var rart da jeg tidligere har avtalt levering 05.03. Jeg tok derfor kontakt med min DS og spurte om det var slik at bilen var klar for henting. Svaret jeg fikk forundret meg. Bilen var ennå ikke ankommet Bergen, og var tidligst klar for utlevering 05.03. DS begrunnet dette med at de måtte gjøre unna registreringene fortløpende for å unngå forsinkelser ved utlevering. Greit nok, slo meg til ro med det.

Tok igjen kontakt med Tesla i går for å sjekke status, ble viderekoblet til support i Nederland. Vedkommende jeg snakket med der, forklarte meg at dette var noe de gjorde for å få med mest mulig biler på registreringsstatistikken. I mellomtiden sitter jeg uten bil, har betalt første avdrag på billånet og forsikringen løper.

Andre som har opplevd lignende? Mener å huske fra tidligere bilkjøp, at bilen vanligvis blir registrert samme dag som man henter den.

Norleif

Jeg fikk reg-nummer på min på en fredag, og hentet bilen følgende tirsdag.
Betaling og forsikring ble aktivert 7 dager før avtalt henting.

kennethl

Dette er det samme som jeg har kommentert tidligere, Jeg ble kontaktet av DS med beskjed om å betale faktura osv. Kunne fort komme tidligere, bilen altså, dette var i slutten av februar, idag fikk jeg beskjed, måtte spørre selv, om at levering var utsatt en uke.

Nå skal jeg ikke sutre ettersom jeg ga beskjed om at jeg betaler slik at de får pengene når jeg henter bilen og ikke før, men jeg er litt forundret over denne framgangsmåten, jeg har ikke kjøpt mange biler i mitt liv men vi har vel rundet 10 nybiler, og ikke en eneste gang har forretningen bedt meg betale en måned i forveien.

Om registreringen gjøres på denne måten i sommer vil vel endel kunder bli grinete pga. Hel versus halv årsavgift

rene

Sitat fra: kennethl på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:07
Om registreringen gjøres på denne måten i sommer vil vel endel kunder bli grinete pga. Hel versus halv årsavgift
Ja det hadde vært 200 sure kroner altså.

kennethl

Damn! Er så vant med fossilbil at det tenkte jeg ikke på, årsavgifta er betraktelig lavere :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA