Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbilforening – for hvem?

Startet av snippet, onsdag 12. mars 2014, klokken 16:44

« forrige - neste »

snippet

Jeg skal kjøre Bergen-Myrkdalen i helgen. Opp lørdag og ned søndag. Har noen tatt denne turen?
BMW i3 - Bergen

Terondo

Det tror jeg kan holde knapt. Må huske på at hurtigladerne underveis fortsatt bare har CHAdeMO formfaktor. Det vil da si at du enten må ha deg et lengre stop et sted, type flere timer langt (Voss på det lengste), eller kjøre rimelig pent hele veien, i ECO Pro+

Myrkdalen er helt i ytterkanten av det du vil klare i den temperaturen som er ute nå. Og opplading når du er fremme, vil fort ta 12 timer i den temperaturen du skal lade i, og fra ganske lite igjen på batteriet. Og så blir det samme utfordringen på vei ned igjen.

Etter at hurtiglader er på plass, er det ikke så vanskelig å få til. Da kjører du bare til Dale, hurtiglader der i 15 minutter for å komme opp igjen på noen å 80%, og kjører til Myrkdalen. Samme greie tilbake.

Men som sagt, frem til dette er på plass, tror jeg du får problemer.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Vind

Sitat fra: snippet på tirsdag 04. mars 2014, klokken 13:57
Jeg skal kjøre Bergen-Myrkdalen i helgen. Opp lørdag og ned søndag. Har noen tatt denne turen?
Green race angir at du mangler 20 % batteri når du er i Myrkedalen, og akkurat greier det ned i gjen (med maks 80 km/t - som vel ikke er noe problem på de veiene). 

Så dette blir lettere i April...  Alternativt 3 timer pause i Voss med standardkontakt. http://no.tripadvisor.com/Restaurants-g616213-Voss_Municipality_Hordaland_Western_Norway.html

https://www.zeemaps.com/map?group=594342  (Ladekameratene) har desverre ingen registreringer i området.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

snippet

Det var det jeg fryktet... Vi får belage oss på et stopp på Voss oppover, tenker jeg.
BMW i3 - Bergen

snippet

Vi tok turen til Myrkdalen i dag. Kjørte Bønes - Myrkdalen uten lading. Pent vær, rundt 6 grader mesteparten av veien og 3 km igjen da vi var kommet frem. Kjørte omtrent halve turen i eco pro+ og resten i eco pro. Ganske fornøyd med det  :)
BMW i3 - Bergen

Pendleren

Imponerende!!!!  Hvor mange var dere i bilen? Hvor mange km er det? Og hva var snittforbruket? Mvh. Imponert og nysgjerrig!

snippet

Takk for det :-)

Turen er opprinnelig på 128 km. Jeg har dessverre ikke så mye mer opplysninger enn det. Men vi var to i bilen med ski og skiutstyr og jeg kjørte som sagt en stund i eco pro. Fartsgrensen ble holdt, helst litt over.
BMW i3 - Bergen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA