Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Kjell Leaf, onsdag 12. mars 2014, klokken 13:01

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Mulig dette er gammelt nytt, men jeg har ikke sett det før.
Jukser i programmet og testet egentlig ikke Leaf, men Nissan var smartere, haha.
http://www.tv2.no/underholdning/broom/beskylder-top-gear-for-elbiljuks-3553882.html
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

BE

Det er nok gammelt nytt. De klovnene i Top Gear har som jobb å lage underholdning, de har det spesielt morsomt med elbiler. Når det er sagt, så var jo faktisk Jeremy imponerende positiv mens han kjørte bilen  :)

Tesla Roadster S fikk jo gjennomgå så det holdt, også den gangen med svært tvilsomme konklusjoner... Sikkert også årsaken til at Model S ikke har vært innom underholdningsprogrammet.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

emil

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 04. mars 2014, klokken 10:44
Mulig dette er gammelt nytt, men jeg har ikke sett det før.
Jukser i programmet og testet egentlig ikke Leaf, men Nissan var smartere, haha.
http://www.tv2.no/underholdning/broom/beskylder-top-gear-for-elbiljuks-3553882.html

Top Gear er undeholdning, ikke fakta.

Greit at de illustrerer hvordan det vil være å gå tom for strøm et sted dårlig infrastruktur for lading.  Man kunne sikkert gjort en tilsvarende test ved å starte med 3L bensin på tanken og kjørt inn i til en hytte (med strøm) i skogen og klaget over at det er dårlige muligheter til å få fyllt tanken, mens en elbil kan koble seg til og lade (og hadde den vært fulladet hadde man ikke trengt å lade engang).

De burde nok også tatt med at med fulladet batteri hjemme så vil bilens rekkevidde dekke X-antall % av befolkningens daglige kjørebehov.

Thomas Parsli

Det morsomme i saken var at Tesla ikke vant fram i retten, fordi dommeren mente at "Top Gear" åpenbart var et underholdningsprogram med lite fokus på fakta og saklighet!  ;D

Jeg tror Top Gear egentlig liker elbiler, men de har jo et publikum å ivareta.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

fws

Det var selvfølgelig isenesatt, at batteriene gikk tomme. Top Gear har stort sett et manus de følger.
Når det gjelder Tesla roadster var kritikken at den gitt tom for strøm på så kort tid. Noe som ikke egentlig er overaskende med tanke på hvordan bilen blir kjørt på testbanen.
Det skal også sies at de var svært fornøyd med Mercedes sin super-elbil.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

emil

Balrog

Tesla MS er testet med superpositiv konklusjon i US Top Gear.

Engelske Top Gear er morsom bilklovning, men har dessverre en anti-miljø og anti-elbil holdning man dessverre finner igjen i store deler av den ikke-utdannede befolkningen i verden.

Når det er sagt synes jeg å jukse med slike reportasjer i et offentlig organ burde medføre streng straff for de involverte parter og en fet bot til BBC.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

reptil

Hammond har/skal snart ha en artikkel i top gear magasinet om i3. Teaseren er at han skal være særs fornøyd
Svart Leaf Acenta

Bmwi3

Sitat fra: Balrog på tirsdag 04. mars 2014, klokken 14:28

Engelske Top Gear er morsom bilklovning, men har dessverre en anti-miljø og anti-elbil holdning man dessverre finner igjen i store deler av den ikke-utdannede befolkningen i verden.

Når det er sagt synes jeg å jukse med slike reportasjer i et offentlig organ burde medføre streng straff for de involverte parter og en fet bot til BBC.

Det finnes dessverre også en stor konservativ gjeng med ikke-utdannede, sure, bitre gubber i verden som ikke liker Top Gear. Så det er godt at noen av oss med god utdannelse synes Top Gear er underholdene..
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Kjell Leaf

Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:57

Det finnes dessverre også en stor konservativ gjeng med ikke-utdannede, sure, bitre gubber i verden som ikke liker Top Gear. Så det er godt at noen av oss med god utdannelse synes Top Gear er underholdene..
Så du mener det er greit å bløffe, jukse og villede folk ? Det kan faktisk få ganske store økonomiske konsekvenser for enkelte produsenter/forhandlere. Det bør være straffbart for en tv-kanal å rakke ned på en bil med grunnlag fra en påstått test som aldri har funnet sted.
Dersom f.eks Broom tester en ny mercedes og påstår at den flere ganger stoppet under kjøreturen, og at girkassen flere ganger henger seg i ett gir, da er det greit selv om det er bløff ? Du mener det er greit fordi det er et underholdningsprogramm ?
Selv ønsker jeg meg et skikkelig og seriøst program der opplysningene faktisk er fakta.

Bmwi3

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:16

Så du mener det er greit å bløffe, jukse og villede folk ? Det kan faktisk få ganske store økonomiske konsekvenser for enkelte produsenter/forhandlere. Det bør være straffbart for en tv-kanal å rakke ned på en bil med grunnlag fra en påstått test som aldri har funnet sted.
Dersom f.eks Broom tester en ny mercedes og påstår at den flere ganger stoppet under kjøreturen, og at girkassen flere ganger henger seg i ett gir, da er det greit selv om det er bløff ? Du mener det er greit fordi det er et underholdningsprogramm ?
Selv ønsker jeg meg et skikkelig og seriøst program der opplysningene faktisk er fakta.

Haha du kan ikke sammenligne det med broom, et program med så mye faktafeil og en latterlig programleder som ikke har greie på bil i det hele tatt.

Men Top Gear er rein underholdning, de tester som regel de dyreste/råeste bilene + div morsomme turer osv. Jeg vil tippe at du ikke har fulgt med på dette programmet i mange år, for da hadde du fått med deg at de gir ALDRI positiv omtale på el-biler eller diesel biler. Og det kommer de aldri til å gjøre heller. Se heller på fifth gear, det er et mere faktabasert bilprogram.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

fws

Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:43
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:16

Haha du kan ikke sammenligne det med broom, et program med så mye faktafeil og en latterlig programleder som ikke har greie på bil i det hele tatt.

Men Top Gear er rein underholdning, de tester som regel de dyreste/råeste bilene + div morsomme turer osv. Jeg vil tippe at du ikke har fulgt med på dette programmet i mange år, for da hadde du fått med deg at de gir ALDRI positiv omtale på el-biler eller diesel biler. Og det kommer de aldri til å gjøre heller. Se heller på fifth gear, det er et mere faktabasert bilprogram.

Hvis dere har fulgt med på top gear så hadde dere vist at det ikke er elbilen i seg selv de er negative til.
De har gjort mye narr av Reva (egentlig ikke så overaskende). Og de har kritisert Tesla Roadster for å ikke ha den rekkevidden som var oppgitt (dette fordi de "herjekjørte" på bane). I innslaget om Nissan Leaf sier Jeremy at han liker Leafen, men at han ikke har tro på batterier som energikilde. Så det er egentlig batteriene de er skeptiske til, ikke bil med elektrisk drift.
Generelt har de elektriske bilene kommet mye bedre ut av det, enn mange andre biler. Som f. eks Morris marina, Lexus SC430, Nissan Micra, Smart, Rover, generelt Amerikanske biler, vw bobble, og mange flere. De lager ofte et kunstig svarthvit bilde av ting.
Jeg har nok sett over gjennomsnittet mye på Top Gear. Og det tar ikke så lang tid å gjennomskue dem. Det blir litt det samme som når boken "Da Vinci koden" kom. Det ble masse oppstyr fordi mange tok boken som fakta. Men hvis man leser den som det den egentlig er, en god historie som har tatt fakta og "sauset" det sammen til en underholdene bok.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

scoot

Nammen stakkar, var det noen som rakka ned på elbilen din? Såpass hardt at du må tviholde på papirene du fikk fra skolen din og dømme alle andre som idioter fordi de ikke har akademisk utdannelse.

2009 Revai

Øyvind.h

Top Gear er et morsomt underholdningsprogram. Tror jeg har sett absolutt alle episoder som er laget, inkludert alle i siste sesong. At de har lagt enkelte bilmodeller/biltyper og energibærere for hat bryr meg ikke.

Top Gear er ikke programmet jeg ser på for å finne ut hvilken bil jeg skal kjøpe. Jeg ser på for å finne ut hvor i afrika den 20 år gamle Alfa Romeoen bryter sammen.

Jeg fikk akkurat en strålende ide til en kommende Top Gear episode! Ta tre elbiler og kjør på tvers av Afrika  ;D
Eks Model S, i3 og Leaf. Det hadde vært et utrolig artig program! Model S kan fylle mye energi når energien er tilgjengelig, men mange steder på turen vil infrastrukturen være svært begrenset. Og et aggregat kunne hjulpet dem i situasjoner hvor en eller flere biler ikke kom frem til neste post.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kjell Leaf

Sitat fra: scoot på onsdag 05. mars 2014, klokken 12:56

Nammen stakkar, var det noen som rakka ned på elbilen din? Såpass hardt at du må tviholde på papirene du fikk fra skolen din og dømme alle andre som idioter fordi de ikke har akademisk utdannelse.
Den som må fremheve den høye utdanningen sin er som regel den største idioten. Man behøver faktisk ikke være særlig smart for å ta utdanning (det viser seg jo), man behøver bare en innsats litt høyere enn snittet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA