Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tyverisikring?

Startet av Pendleren, tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:30

« forrige - neste »

Zuexi

Fant disse på en engelsk nettside:
http://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehsel3.php?emulate=snowchains&query=8147&Sub_Model=&TID=1680

Vurderte disse før jeg fikk bilen, men tenkte jeg skulle teste den ut på vinterstid før jeg bestemte meg om jeg trengte de eller ikke.

Har måtte gi tapt i to bakker sålangt denne vinteren (senest idag) men avstanden var ikke værre enn at jeg kunne parkere i bunn og gå opp.
Savner 4x4 på slike dager, men heldigvis ikke vært mange av de og da kan jeg leve med det.

Egil Fonn

Zuexi. De Thule kjettingene ser ut til å være rette sorten med innlagte lenker med pigger. De orginale BMW kjettingene som er linket til lenger oppe ser ut til å være rundkjettinger uten pigg. Trenger kjettinger som fungerer på is. Skal bestille Thule kjettingene å prøve dem.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Zuexi

Sitat fra: Egil Fonn på fredag 03. februar 2017, klokken 18:00
Zuexi. De Thule kjettingene ser ut til å være rette sorten med innlagte lenker med pigger. De orginale BMW kjettingene som er linket til lenger oppe ser ut til å være rundkjettinger uten pigg. Trenger kjettinger som fungerer på is. Skal bestille Thule kjettingene å prøve dem.
Thulebildet øverst på siden er vel bare arkivfoto. Vet ikke om de lager kjettinger til i3?
Litt lenger ned på siden er det to modeller, RUD-matic og Polaire.

Autowinder

Så vidt jeg kan se på bmw.de er i alle fall 20" 175mm hjulene frarådet med kjetting. 19" 155mm er godkjent med plass nok i hjulbuene.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Grevling

Hei,

Noen som har fått prøvd kjetting eller lignende?
Har en bakke opp fra huset jeg frykter noen dager i løpet av vinteren, når det er is.
Skulle helst hatt en eller annen hurtigløsning, da det kun er denne bakken på 20 meter som vil være noe særlig problem.

De « Polaire GRIP polyurethane front-fitting snow chains size 110   - Ladder track chains» det er linket til litt lengre oppe ser jo fine ut, men de koster skjorta, buksa og litt til. Hvertfall når de trolig skal brukes 4-5 ganger 20 meter pr. vinter.

LM

Autowinder

Synd at AutoSock ikke har noe til BMW i3 sine dimensjoner. Ville hatt lavere vekt, pris og trolig vært enklere å legge på...
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA