Forstyrrelser fra mobilsignaler

Startet av frekri, mandag 03. mars 2014, klokken 10:50

« forrige - neste »

smurf

Hadde problem med at mobilsignalet slo inn på stereo i min 2014 TMS. Fikk fikset det hos Tesla Drammen når jeg hadde bilen på service. Fikk inntrykk av at det var en kjapp og enkel fiks. Kunne fint legge mobilen mellom førersetene etter dette, null problem.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

lunitiks

I morges var den fremgangsmåten jeg beskrev i forrige innlegg 100 % reproduserbar. @Muffinman det er mulig forstyrrelsene også oppstår i 3G, 4G / LTE, men det klarte jeg ikke å teste kontrollert i dag.
(Hadde merkelig nok bare Edge-forbindelse da jeg senket telefonen ned til bunnen av MCU, men fikk 3G da jeg tok mobilen til vanlig brukshøyde.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Du har nok for ny bil :) Problemet er mye mer subtilt på biler fra og med AP. På gamlingen er det fullt spetakkel om fruen har mobilen i håndveska og setter den på dørken på passasjersiden, og full musikk om noen ringer til henne. Gjelder også om den legges langt fram på passasjersetet, under skjermen, nede i "innhengningen"....På den bilen er det tyst når mobilen står i holder montert i luftdysa til høyre for rattet, mens det på den nyeste slår inn av og til der også. Men den er til gjengjeld mye bedre i området hvor det nå er en senterkonsoll.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA