Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Plassering av bombrikke

Startet av MindViruz, tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:50

« forrige - neste »

MindViruz

Hei.

Jeg har en 2014 sort metallic Leaf. Når den er nyvasket tar det èn tur før man ser at den er godt skitten bak hjulene. Vil skvettlapper hjelpe på dette, eller blir den bortimot like skitten allikevel?

Hvis det hjelper mot møkken på bilen: Hvor får jeg sorte skvettlapper billigst mulig?

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kjell Leaf

Sitat fra: MindViruz på mandag 03. mars 2014, klokken 10:39
Hei.

Jeg har en 2014 sort metallic Leaf. Når den er nyvasket tar det èn tur før man ser at den er godt skitten bak hjulene. Vil skvettlapper hjelpe på dette, eller blir den bortimot like skitten allikevel?

Hvis det hjelper mot møkken på bilen: Hvor får jeg sorte skvettlapper billigst mulig?
Jeg ba dem montere skvettlapper før jeg fikk bilen, selgeren mente det var absolutt nødvendig på en hvit bil. Jeg angrer ikke på det selv om de kostet litt, ser ikke så galt ut heller. Jeg gidder ikke kjøpe helt ny bil for så å løpe på biltema og kjøpe ekstrautstyr.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

MindViruz

Sitat fra: BE på mandag 03. mars 2014, klokken 10:56
Billige sorte skvettlapper :)

Joda, takk for tipset :)

Men jeg mente det ikke så bostavelig. Gummilapper fra biltema var ikke det jeg tenkte på :p

Hvor får jeg kjøpt fine sorte skvettlapper for leaf billigst mulig var det jeg tenkte på :)

Mr.Zero

Skvettlapper er undervurdert! Unn bilen din dette da det også beskytter kanaler og dører mot å bli "sandblåst". Til trillingene koster de den nette sum av kr.1550,-. Dyrt og deilig!  8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

shb

Tja. Vår ble levert på Voss med skvettlapper. Er ikke sikker på om den er så mye renere.  Men en slipper merker av stein og grus. Det er jo ett stort pluss. Fordørene er nokk litt renere. Men bak er jeg ikke sikker på om den er bedre er den forrige uten.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Lynet

Skvettlappene holder ihvertfall ikke min bil ren! Hadde heller aldri trodd det. Leafen drar opp utrolig mye skitt bak  :(
Og jeg angrer på at jeg kjøpte svart bil, blir utrolig fort skitten  ::)
Men skvettlappene foran beskytter fremste delen av dørstokken mot steinsprut.
Jeg kjøpte mine (originale lakkert) på ebay for $99 + $45 i frakt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

MindViruz

Sitat fra: Lynet på mandag 03. mars 2014, klokken 20:14
Skvettlappene holder ihvertfall ikke min bil ren! Hadde heller aldri trodd det. Leafen drar opp utrolig mye skitt bak  :(
Og jeg angrer på at jeg kjøpte svart bil, blir utrolig fort skitten  ::)
Men skvettlappene foran beskytter fremste delen av dørstokken mot steinsprut.
Jeg kjøpte mine (originale lakkert) på ebay for $99 + $45 i frakt.

Hehe, ja. Jeg har svart selv, og den er nylig vokset med Swissvax shield. Da blir den ekstremt lett å holde ren etterpå, for den må vaskes en gang i uken skal den se noenlunde ut.

Førstevalget mitt var egentlig Mørk koksgrå. Men når jeg fikk 17600,- rabatt på en svart demobil (kjørt 7km) var ikke valget vanskelig for meg :) For svart er flott når den er ren!

tomrh

Sitat fra: MindViruz på mandag 03. mars 2014, klokken 12:38
Hvor får jeg kjøpt fine sorte skvettlapper for leaf billigst mulig var det jeg tenkte på :)
Fant du ut noe? Tenker på sorte skvettlapper jeg også men de originale er jo svindyre.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

grind

Jeg fant ut at det å ettermonterer skvettlapper eller mud guard foran og bak koster cirka. 3500 (inkl. arbeid). Synes det er dyrt, er det noen som har erfaringer? Synes det kommer mye graps opp, spesielt foran. Det virker spesielt dersom man kjører på grus, det virker som om grusen "spyles" opp. 
Nissan Tekna 30kW

Lynet

Jeg har de originale men det hjelper ikke mye. Og dørstokken og nedre del av døra er sandblåst, men det starter ca 30cm bak skvettlappen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA