Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Underforum i Tesla gruppen

Startet av kjølholdt, tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:35

« forrige - neste »

kjølholdt

Vurderer å gå over til el sykkel til og fra jobb,men vil teste det ut  før jeg kjøper en egen el sykkel.Må se at jeg får det til å gå opp tidsmessig . Må kutte tida fra jobb med 15 min.Vil prøve en el sykkel som ikke har 25 km/h begrensningen.Gjerne en som gjør 40- 45 km i timen.
Noen som har mulighet til å leie ut en el sykkel eller noen som kjenner noen???
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

svingen

Har ikke sykkel men vurderte det samme, men mår jeg innså konekvensene ved eventuelt crash/påkjøring av andre turte jeg ikke risikere  jo å gå personlig konkurs eller overdriver jeg?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

kjølholdt

Jeg tror du overdriver. Ved å El sykle blir du en gentlemanssyklist. Du kan lett sakke ned på farten og ta hensyn til andre.dette pga at du kommer lett opp i hastighet igjen.ergo slipper du å ta risiko som når man sykler med landeveisracer, da bremset jeg minst mulig for å unngå å miste fart og tok nok en mye større risiko. Hadde jo lett 60 km i timen noen steder.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Rio

Sitat fra: svingen på mandag 03. mars 2014, klokken 20:45
Har ikke sykkel men vurderte det samme, men mår jeg innså konekvensene ved eventuelt crash/påkjøring av andre turte jeg ikke risikere  jo å gå personlig konkurs eller overdriver jeg?

Det er ikke lenge siden at overlevelse i en bil som krasjer i 50 km/t ble "vanlig", på grunn av massive sikkerhetsforanstaltninger (crumple zones, air bag, sikkerhetssele, osv.)

Hvis du krasjer i 50 km/t uten noen beskyttelse så er problemet ditt at du trolig ikke overlever (eller blir hardt skadet), og at du mister hus og bil blir neppe så relevant.

Utover det er det også idioti å utsette andre for 90 kg i 50 km/t; det kan være barn som leker, døve som ikke hører bjellen din, eller hva som helst annet.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kjølholdt

Men da er det jo fullstendig idioti at biler er tillatt å kjøre i 110 km i timen i Norge. Konsekvensene av tankegangen din er at biler Bør forbys. Dette med tanke på hvor mange myke trafikanter de kjører på i løpet av et år.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

PerBear

Sitat fra: kjølholdt på mandag 03. mars 2014, klokken 23:29
...det jo fullstendig idioti at biler er tillatt å kjøre i 110 km i timen i Norge.

Enig, det bør holde med 30 i tettbygd strøk, 60 på landeveien og 90 på motorvei.
Da hadde vi spart mange liv - og skaffet masse inntekter i form av fartsbøter fra de som ikke har kontroll på kjøretøyet sitt  ;)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

svingen

vel,jeg har vært heldig så langt og bare blitt kjørt på 3 ganger når jeg har sykklet og har aldri vært noe alvorlig.....men jeg har vært glad att jeg har mitt på det "tørre" hvis jeg skulle blit alvorlig skaddet og så hadde jeg kjørt ulovlig kjøretøy ville man ikke fått stort igjen fra han/hun som hadde kjørt på meg.....eller snu det andre veien en tulling av sykkel list eller en som en som løper rett ut i veien og du kjører på han/hun som igjen flyr ut i veien og bli påkjørt så har du et lite problem når du kjørte på et ulovlig fremkomstmiddel,det er ikke bare slik att du kjørte ulovlig moped på sykkel vei,men du har faktisk ingen dekning/forsikring noen plass.

Derfor jeg fremdeles sykkler og tar buss om vintern og ikke har elsykkel så sykkler jeg eller om sommeren til jobb,er helt enig i det du sier att ligge 60km i timen er til randen av idioti og spesielt på dårlig veier (2 av gangen jeg ble påkjørt var det pga jeg hadde får høy hastighet og noen trodde jeg kjørte seinere så kjørte ut i veien og jeg klarte ikke stoppe bilen hadde vikeplikt får meg jeg var enda en myk trafikant) så det hadde nok vært tryggere får alle om jeg hadde en ulovlig elsykkel men dessvere er det ikke fult så enkelt.....
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA