Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SW v.6.0

Startet av ellholt, tirsdag 11. mars 2014, klokken 11:05

« forrige - neste »

eclipse

Jeg var i kontakt med Tesla teknisk support angående dette problemet og de kunne fortelle meg at siste SW oppgradering(.49.90) gjør at bilen er i en sterkere dvale. De ba meg skru av Display Energy save modus og kjøre en soft re-set av den store skjermen.

Etter jeg gjorde dette så oppnår jeg kontakt selv etter bilen er ferdigladet og gått i "dvale", men det er fremdeles tregere en før .49.90 oppdateringen.

Dette ville bli korrigert når SW release 6.0 kommer så de ba meg vel egentlig å være tålmodig å vente på denne. (1-2 uker, sikkert Tesla uker)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

TeslaSvein63

Man må også sjekke om 3G er aktiv. Hvis ikke må man resette storskjermen.  ::)

tormodl

Sitat fra: eclipse på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:45
Jeg var i kontakt med Tesla teknisk support angående dette problemet og de kunne fortelle meg at siste SW oppgradering(.49.90) gjør at bilen er i en sterkere dvale. De ba meg skru av Display Energy save modus og kjøre en soft re-set av den store skjermen.

Etter jeg gjorde dette så oppnår jeg kontakt selv etter bilen er ferdigladet og gått i "dvale", men det er fremdeles tregere en før .49.90 oppdateringen.

Dette ville bli korrigert når SW release 6.0 kommer så de ba meg vel egentlig å være tålmodig å vente på denne. (1-2 uker, sikkert Tesla uker)

Satte du tilbake "Energy Saving" til "YES" etter reboot av den store skjermen ?
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

eclipse

Sitat fra: tormodl på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:30
Sitat fra: eclipse på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:45

Satte du tilbake "Energy Saving" til "YES" etter reboot av den store skjermen ?

Nei, jeg lar den stå i Off. I følge Teslas rep så var det like greit så lenge du ikke skulle være leeenge borte fra bilen (uker)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

LA-Thing

Fikk først en e-mail fra Tesla om at dette var noe de ikke hadde hørt om før. Deretter en annen som forklarte at Energy Save måtte være OFF for at app skulle virke, slik var det bare.

Svarte at det hadde vært greit å få software-notes før det kom ny software. Da kunne man forberedt seg på nye funksjoner, og at gamle forsvant. Men klart, da forsvinner jo litt av spenningen....
Drammen, Tesla Model S #2510

toregrill

Sitat fra: getor på onsdag 05. mars 2014, klokken 11:01
I svarte f...!

Efter siste oppgradering er det umulig å få (iPhone) app-kontakt med bilen. Har vært helt topp siden november og har hilst på bilen annenhverdag når jeg er på reise, som er veldig ofte. Men nå er den gleden over.

Innivassen irriterende!

>:(
Har du skrudd av energy saving på display options (tror jeg). Da skulle det funke.
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

19quiz76

Noen flere som har problemer med dette i dag? Har fungert knirkefritt fra jeg fikk bilen i september, men plutselig ingen kontakt nå i kveld..

Edit: Reset av stor skjerm fiksa biffen :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Bjoris

Min app er veldig ustabil, nå er det en dag siden jeg fikk kontakt så jeg får ta min første reboot å se... Men til nå har den begynte å virke etter noen forsøk, men nå har det vært "waking car" i ett døgn og hvis jeg ikke har tukla med noe så står ikke bilen i "energy save mode", dette tok jeg av etter anbefaling fra DS ved overlevering
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

19quiz76

Sitat fra: bjoris på torsdag 22. mai 2014, klokken 10:57
Men til nå har den begynte å virke etter noen forsøk, men nå har det vært "waking car" i ett døgn [..]

Samme som skjedde meg - reset løste det :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Sjøhyene

Virker som bilen trenger en reset fra tid til annen. Har aldri hatt problemene i denne tråden men hadde for noen uker problemer med at softwaren var litt tregere enn normalt. F.eks så gikk det et par sekunder fra jeg satt i revers til jeg fikk ryggekamera. Kjørte en reset og alt var som normalt igjen. En gang tidligere var det jo bluetoothen som sluttet å fungere (mange her på forumet rapporterte om det samme). En enkel reset fikset det og.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Brede

Mulig bare jeg som har dette på min Sony, eller at det er allment kjent:

Dersom jeg avslutter appen med "tilbake-knappen" har jeg null problem med å oppnå kontakt innen 5 sekunder ved neste forsøk.

Dersom jeg avslutter med "Hjem/Skrivebords-knappen" så sliter appen veldig med å oppnå kontakt dersom jeg forsøker å oppnå kontakt etter at bilen har sovnet igjen. Dersom jeg så avslutter med korrekt knapp så får jeg igjen kontakt på få sekunder.

cowboyroy

Veldig kjekkt å lese detta på ett forum når bilen står på Gardermoen og jeg er på jobbreise i Canada.
Over tre uker siden jeg satte bilen der og jeg er HELT avhengig av å sette bilen til max lading føre jeg tar siste fly hjem.

Skal kun hjemom å hente annen baggasje og så rett på ferie (pluss levere bilen til ett lakkverksted), så å stoppe så mye som ett eneste minutt for å lade på veien er helt uaktuelt.

Får ringe de i morra å satse på at det er noe de kan gjøre fra Tesla sin side. Hvis ikke så blir det å kjøre så langt jeg kommer for så å ringe å be de komme å hente bilen med redningsbil.

TeslaTerje

Har ikkje fått kontakt med bilen på eit døgn nå, fleire som har samme problem nå eller må eg ta ein reset av skjerm for å få tilbake kontakten på app?
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Brede

Tuxedo

Hadde også problemer med serveren til Tesla i går, men det fungerer nå.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA