Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SW v.6.0

Startet av ellholt, tirsdag 11. mars 2014, klokken 11:05

« forrige - neste »

ellholt

Hei!
Kan noen forklare meg hvorfor android appen ikke får kontakt med bilen, når lading er fullført? Kontakt oppnås så lenge bilen lader eller når den ikke er tilkoblet lader. Men med engang den er tilkoblet lader og er ferdig ladet, får jeg ikke lenger kontakt med bilen. Virker som om den går i en slags dvalemodus da. Dette gjelder også via visibleTesla.

Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Cowboystrekk

Samme her. Bilen døde plutselig helt nå :(
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Samme her også, strømsparing aktivert. Tidligere virket det, selv om det tok litt tid å få kontakt.

Har slått av strømsparingen, og nå later det til å fungere fint.

Cowboystrekk

Hos meg skjer det ved lav t 12V. Lada litt med 12V lader og så funka det igjen :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

ArneS

Sitat fra: Muffinman på mandag 03. mars 2014, klokken 08:06
Samme her også, strømsparing aktivert. Tidligere virket det, selv om det tok litt tid å få kontakt.

Har slått av strømsparingen, og nå later det til å fungere fint.

Det samme har skjedd med meg med iPhone app. Skjedde før helgen og får ikke lenger kontakt med bilen når den går i sleep. (med strømsparing aktivert, men dette har alltid virket før)
Kontaktet nettopp service i Nederland, men de visste ikke om at dette var et generelt problem.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Amoss

Sitat fra: ArneS på tirsdag 04. mars 2014, klokken 16:11
Kontaktet nettopp service i Nederland, men de visste ikke om at dette var et generelt problem.

Men "over dammen" hevdes det at 5.8.10 er en fiks for noen forsovelesproblemer :p  Om det er relatert vet jeg ikke...

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/software-version-5810
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

P85D+

Ustabil Tesla/connection server er ofte årsaken virker det som

P85D og 85D

tormodl

Sitat fra: TeslaSignature på tirsdag 04. mars 2014, klokken 17:54
Ustabil Tesla/connection server er ofte årsaken virker det som

Har hatt samme problem etter oppgraderinga til 1.49.90 - rapporterte det nettopp inn til dei i Nederland.
(...til ein annan som også sa det var første gong han hadde høyrt om akkurat dette problemet)
Han skulle laga ei sak på det og rapportertera det til engineering, så får me sjå.

Uansett, for meg virkar det ikkje som det er ustabil connection mot server som er problemet.
Når eg får kontakt med bilen via appen (Android), så er minst eitt av desse kriteria oppfylt:

1. Det er mindre enn ca ein halv time sidan bilen har vore "PÅ".
2. Bilen står til lading eller det er mindre enn ca ein halv time sidan lading var ferdig.
3. Eg har nettopp opna bilen vha dobbeltklikk på nøkkel eller ved å nærma meg bilen med nøkkelen på meg.
4. "Energy Saving" er satt til "NO"

Prøvde nettopp med appen i ca 5 minutt - uten hell. Åpna bilen med nøkkelen og fekk kontakt med appen ila 30 sekund.....
Symptoma over er heilt konsekvente og kan gjenskapast kvar gong - for meg i alle fall.

Har hatt energy saving på sidan eg fekk bilen, og appen har alltid virka fram til no.
Ikkje alltid på første forsøk, men alltid etter eit forsøk eller to til eller restart av appen -
så appen har virka greit med energy saving på for meg i over tre månader.
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

ebbrey

Tenkte først det var smart å alltid ha på energy save. Og heller knote i et par minutter med å få kontakt med bilen.
Men bruker du bilen hver dag kan du like greit ha energy save off. Og få kontakt med en gang så lenge 12V er iorden. Det er så lite du taper på dette. Også skru på energy save før du reiser på ferie eller parkerer over lang tid istedenfor.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

ellholt

Fikk beskjed fra Tesla at " Energy saving " på Display->settings måtte slås av. Deretter har appen virket hver gang  :D
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

D.O

Merkelig, denne ble fjernet fra energy saving og så lagt til i en oppdatering for så å bli fjernet igjen i siste oppdatering :o
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

LA-Thing

Prøvde å slå av 'Energy Saving' jeg også, og da fungerte det.

Men hvorfor vingles det slik. Har hatt 'Energy Saving' på siden jeg fikk bilen, nå må jeg plutselig velge mellom kontakt med app eller strømsparing. Software er et tveegget sverd....
Drammen, Tesla Model S #2510

ebbrey

Sitat fra: LA-Thing på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:36
Prøvde å slå av 'Energy Saving' jeg også, og da fungerte det.

Men hvorfor vingles det slik. Har hatt 'Energy Saving' på siden jeg fikk bilen, nå må jeg plutselig velge mellom kontakt med app eller strømsparing. Software er et tveegget sverd....

Hehe, stemmer da litt bedre at man ikke skal få så lett kontakt og latt bilen sove når man har energy save på. Også latt bilen være on the edge uten.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

gloom

Når både bilen og telefonen er på samme WiFi så får jeg kontakt nesten uten ventetid, men jeg har ennå tilgode å få kontakt når begge er på 3G/EDGE/mobilnett. Det bare virker ikke. I dag prøvde jeg å kontakte bilen fra iPhonen i de 12 minuttene det tok meg å gå fra jobben til parkeringsplassen, men jeg fikk bare "Waking up car, this could take a few minutes..." - fikk aldri kontakt.

Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

getor

I svarte f...!

Efter siste oppgradering er det umulig å få (iPhone) app-kontakt med bilen. Har vært helt topp siden november og har hilst på bilen annenhverdag når jeg er på reise, som er veldig ofte. Men nå er den gleden over.

Innivassen irriterende!

>:(

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA