Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: stygge vaskeriper i lakken

Startet av Silkefot, tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:16

« forrige - neste »

Silkefot

Hei,

Ble påkjørt bakfra av lastebil her om dagen og er usikker på skadeomfanget og om en takstman klarer å oppdage alt. Selv om bakfangeren ser fin ut ser det ut som om karroseriet "buler" ut midt over bakhjulene og avstanden fra senter av bakhjulet til fangeren er en aning kort selv med 155X70R13 dekk. Skulle en av dere med Saxo kunne måle denne avstanden så jeg kan sammenligne?

Se vedlagte bilder

Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Ciumpalac

Det var uheldig! Min Saxo måler 33 cm på avstanden.

Jeg har også vedlagt et bilde av hva det skal se ut egentlig. Bilde var tatt av mitt dashkamera med vidvinkel lense så det kan se litt forskjellig ut sammenligt med virkligheten. Håper det hjelper!
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Silkefot

Takk for raskt svar!

Har i underkant av 30 cm på samme mål så noe har skjedd der bak ja. Litt spent på hva det koster å få rettet det opp men det får tiden vise.
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

OleV

Hej!
Det vigtigste er om den agterste batterikasse er ok.
resten er "plade" "plastic" og "kosmetik".
Hilsen Olev
Clio electrique x 2
Saxo  x2
Berlingo x 1

Elmo

Sitat fra: OleV på lørdag 22. mars 2014, klokken 17:20
Det vigtigste er om den bagterste batterikasse er ok.

Godt poeng OleV. En gang jeg ble påkjørt bakfra (riktignok real smell, så bilen ble kondemnert) så hadde en av skruene (tynn 10mm) som fester støtfangeren gått tvers gjennom kassen og pungtert et av batteriene. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA