Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Chademo hurtiglading i Rogaland

Startet av cito13, tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:48

« forrige - neste »

cito13

Da har bruktprisene brudd en ny grense: første trilling under 100.000 ferdigregistrert. Til og med en iMiev som pleier å være litt dyrere.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46976054&searchclickthrough=true

breitling

Fornuftig pris for en 3 år gammel trilling med nesten 60k i hjula.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

jkirkebo

Sitat fra: breitling på søndag 02. mars 2014, klokken 20:49
Fornuftig pris for en 3 år gammel trilling med nesten 60k i hjula.

Ja, siden man får ny trilling nå for 160k virker det som en fornuftig pris. Spesielt siden begge dekksett nok er modne for utskiftning snart, 60kkm er ca. det jeg har pleid å få ut av et komplett sett på mine biler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mr.Zero

Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. mars 2014, klokken 21:13
Sitat fra: breitling på søndag 02. mars 2014, klokken 20:49
Fornuftig pris for en 3 år gammel trilling med nesten 60k i hjula.

Ja, siden man får ny trilling nå for 160k virker det som en fornuftig pris. Spesielt siden begge dekksett nok er modne for utskiftning snart, 60kkm er ca. det jeg har pleid å få ut av et komplett sett på mine biler.

Tapt seg med rundt 50 lapper i året... Au.. :(
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

cito13

Hehe, solgt etter to dager. Var kanskje litt for billig.  :)

Thomas Parsli

Prisen reflekterer vel mest at eier ønsket et raskt salg?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Olemann

Jeg ville ikke spart kr. 20.000.- på å kjøpe en bil som sansynligvis trenger nye dekk, er kjørt 40.000.- km mer enn  andre tilbud og muligens også får behov for innsats på bremser......dette blir fort dyrere enn de 20.000.-  man sparer ift. å kjøpe en bil som er kjørt kun 20.000 km og koster litt mer

Mvh Ole

emil

Sitat fra: Mr.Zero på søndag 02. mars 2014, klokken 21:43
Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. mars 2014, klokken 21:13
Sitat fra: breitling på søndag 02. mars 2014, klokken 20:49
Fornuftig pris for en 3 år gammel trilling med nesten 60k i hjula.

Ja, siden man får ny trilling nå for 160k virker det som en fornuftig pris. Spesielt siden begge dekksett nok er modne for utskiftning snart, 60kkm er ca. det jeg har pleid å få ut av et komplett sett på mine biler.

Tapt seg med rundt 50 lapper i året... Au.. :(

Litt avhengig av hvor man har kjørt og sparte bom/fergekostnader trenger ikke regnestykket å bli så dårlig. For min egen del ville Leafen spart meg for årlige bensin/bomkostnader på ca 40.000kr i forhold til en normal bensinbil de siste tre årene.

breitling

#8
Mitt regnstykke (lagt i en annen tråd) viser besparelse (ift. min daværende fossil MB) fra konservative 35k til mer reelle 45k (grunnet kostbare service- og reparasjonskostnader for en 8 år gammel E-klasse).
Hvis man legger til verditap for en ny bil (20-25% første året, deretter 10% årlig) etter 3 år på ca. 40%, kommer man til et regnstykke:
1. bilens verdi: kr. 180.000 (min bil)
2. verditap etter 3 år: kr. 70.000
3. individuell besparelse: kr. 120.000 (3 x kr. 40.000)
Resultat: etter 3 år er jeg i pluss kr. 10.000. Ja, ja, ingen går i pluss med å eie en bil men likevel! Det betyr at jeg har betalt ned bilen etter kun tre år (som kommer i mai neste år).
Vår "fortjeneste" med elbilens goder kompenserer for tap pga. fall i nybils verdi. Tom de som betalte 260k i 2011!
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

cs erlend

Sitat fra: Mr.Zero på søndag 02. mars 2014, klokken 21:43
Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. mars 2014, klokken 21:13
Sitat fra: breitling på søndag 02. mars 2014, klokken 20:49
Fornuftig pris for en 3 år gammel trilling med nesten 60k i hjula.

Ja, siden man får ny trilling nå for 160k virker det som en fornuftig pris. Spesielt siden begge dekksett nok er modne for utskiftning snart, 60kkm er ca. det jeg har pleid å få ut av et komplett sett på mine biler.

Tapt seg med rundt 50 lapper i året... Au.. :(

Au - tja.
Mange av oss kjøpte hos merkeforhandler høsten 2012. Disse kostet 190k og en realistisk pris nå er rundt 110k - 120k eks omreg. Dette gir fremdeles et verditap rundt 50k i året, og prosentvis mye høyere enn for mjauen denne tråden handlet om som vel kostet 240-250k i 2011.
Trillingene har definitivt ikke vært noen super investering.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

fstromsv

Kjøpte Ion mai 2011 (auda).  Tok ikke mer enn et halvår å innse at 50 store (eller mer) var tapt.

Vel.  Kjøpte ikke bilen som noen investering.  Kjøpte heller ikke bilen for å selge den.  Har for vane å beholde biler til de har gjort nytten og er modne for grava.   Var villig til å betale den opprinnelige prisen.  Ser ikke noe behov for å dvele ved at jeg skulle ha ventet.  Gjort er gjort, spist er spist :)

Er veldig glad i den bilen, jeg.

Turist

Solgte min i-Miev (registrert nov. 2011, 32.000km, strøken) i forrige uke for 120.000, som var prisen bilen ble annonsert for.Ble kontaktet av fem stykker, tre av dem seriøse.
Markedet er kanskje ikke så ille allikevel?
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up!
Nå: vw e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA