Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjernlys på TMS

Startet av Mippen, mandag 10. mars 2014, klokken 21:08

« forrige - neste »

Mippen

Hvordan er det med hurtiglademuligheter hvis jeg skal på dagstur til Stavanger med min Leaf fra Bergen?
Fremtiden er elektrisk.

sjokomelk

Hvis du ser på ladestasjoner.no så ser du at det er en hurtiglader på ferjekaien på Halhjem, en på Heiane på Stord og en på Aksdal. I tillegg er det flere i Stavangerområdet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Mippen

ser det men lurer på om det noen som har kjørt ruten og som har praktisk erfaring. Hvor man bør lade for å komme seg dit (om man må lade alle plasser), om det er lett å finne ledig hurtiglader i Stavanger osv.
Fremtiden er elektrisk.

Vestland

Kjørte fra bergen med 100%. Ankom  aksdal med 10- 15%.
får du rekkeviddeangst kan du lade på leirvik, med tror ikke det skal være nødvendig...  får du tid før ferja kan du jo toppe opp på haljem, men dette vil gå sent da batteriet allerede er rimelig fult...
Ett annet moment er at haljem og aksdal er gratis....
Tekna 14, 6.6 lader

Mippen

Når på året var det du kjørte? Var det kaldt, regn eller mye vind? Hvor mye batteri hadde du når du ankom Stavanger og gikk det greit å lade der?
Fremtiden er elektrisk.

Vestland

Nå stoppet jeg på karmøy. Men dette var rundt månedskiftet januar februar og jeg kjørte fra bergen sentrum i rundt 2-3 grader temp. Men du burde ha ingen problemer med å nå stavanger med 75-80% batteri fra aksdal.
Var i stavanger i helgen og her er det flere hurtiglandere, Kjørte hjem fra stavanger og startet da med 72 % når jeg var hjemme hadde jeg 17%. Dette er sirka samme avstand som stavanger aksdal.
Ladet i stavnager på Lyses lade stasjon like ved motor veien, fungerte greit og var ikke kø (nå er kanskje ikke søndag represetativ for hverdager...)
Tekna 14, 6.6 lader

Mippen

Ok, jeg bor ca 2mil fra Bergen sentrum og Danmarksplass. Tror du jeg klarer det selv om? Jeg har nyeste leaf med lengst rekkevidde.
Fremtiden er elektrisk.

Vestland

Forstår det sånn at du har +2mill i forhold til danmarksplass. Dette kan gå... men er helt på grensen, iallfall med vinterdekk og litt varmebehov. Jeg ville nok enten komme i god tid til ferjen og toppe opp noe der (til rundt 80%), eller ta en lade stopp på stord.
Tekna 14, 6.6 lader

knutgrr

Lyse utvider ladekapasitet
Onsdag 5. mars var Lyse vert for Grønn Bys frokostseminar om elbilens framtid. Her delte blant annet Haaland og Lyses Magnar Bolme erfaringer og tanker om framtiden.

− Det er hevet over enhver tvil at veksten i antall elbiler vil fortsette. I løpet av 2013 doblet antallet seg i Norge. Lyse skal doble kapasiteten på tre av våre ladestasjoner før sommeren, forteller avdelingsleder for ny forretning i Lyse Neo, Magnar Bolme.

Lyse har bygget hurtiglader for elbil på Åsen, Randaberg, Lura, Klepp, Bryne og Byrkjedalstunet. De tre førstnevnte stedene får nå doblet kapasitet ved at en ny lader settes opp. Disse laderne kan også håndtere flere ladestandarder.

− Laderen på Randaberg er den nest mest brukte hurtigladeren i Norge, legger Bolme til.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Talvern

Hei.

Har kjøpt meg en 2013 Leaf som står hos et auksjons firma i Bergen på Ågotnes.

Når jeg skal hente bilen så er den skål tom for strøm og uten ladekabel, skal på direkten til Stavanger med den! :(

Forstod det slik at det er mulig å hurtig lade hos en Nissan forhandler i Bergen?

Jeg har med egen 16A "hurtiglader" som jeg bruker på C-ZERO´en forstod det slik at disse bruker samme ladesystem.

Hvis det går greit å lade hos forhandleren så trenger jeg en nøyaktig rute fra Bergen til Stavanger.

Hvor lader jeg, helst med hurtigladere.

På forhånd takk for hjelpen.
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

sølv-pilen

Lite som har forandret seg. Skal du lade hos nissan må du kjøpe ladekort hos sandegruppen først. Mao i åpningstiden deres.
Klarer fint å kjøre Bergen til halhjem uten lading får du tid kan du lade der..neste er som nevnt tidligere ved Shell stasjon på heiane er for tiden gratis også men tipper det bare er kortvarig. Neste hurtiglader blir da aksdal, ved aksdal sentrum på andre siden av vegen ved Shell stasjon .Her er det også gratis men tror det også er på lånt tid.det er også mulig med 10A lading her dersom hurtiglader ikke virker. Videre til fergen er det ingen ny ladestasjon så jeg vet ikke hvor mye lenger du da må kjøre..mener å ha hørt rennfast så da har du vel en undevanstunnnel før neste lading også? Lykke til :)
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA