Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: BMW i3 eller Nissan Leaf

Startet av Muffinman, mandag 10. mars 2014, klokken 20:58

« forrige - neste »

Muffinman

Kan si meg enig i at navigasjonen ikke er smart. Har forsøkt å sende meg på omvei som er 4 kilometer lengre - men som inkluderte to ferjer. Hvis jeg skulle fulgt dette ville det kostet meg noen hundrelapper ekstra og et par timer. Finner gjerne ikke korteste vei alltid hos meg heller.

Teslanewbie

Ser ut som om jeg må ta med meg tomtom på turer..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

gbzdoc

Her kjenner jeg meg ikke igjen... Synes hele navigasjonspakka til Tesla er overlegen alt annet jeg har hatt. De fleste jeg har brukt og vært fornøyd med har vært via Apps på telefonen. De siste årene er det faktisk Navigon til iPhone som har vært favoritten, da med (som nevnt over) med hyppige kartoppdateringer og trafikkinformasjon som brukes automatisk til fortløpende beregning av reiserute.

Der jeg har kjørt i Oslo har TBT navigasjonrn fungert svært bra.

Unntaket er Superladeren på Dombås, der sendes man i retning Trondheim... ;)

Men jeg er veldig nysgjerrig på hvor ofte de tenker å oppdatere TBT kartene fra Navigon.

Øyvind.h

Navigasjonen har vært veldig presis når jeg har benyttet den. Finner raske og smarte veier i Oslo, og når jeg programmerte inn ruter jeg skal kjøre i løpet av året så kunne jeg se på kartet at den valgte de rutene som er smarte og som jeg pleier å bruke.

Tar forbehold om at navigasjonsenheten faktisk sender meg på de rutene den tegner opp i kartet og ikke finner på noe annet smart på veien.

Også veldig praktisk å kunne se Googles trafikkinfo på den store skjermen, men savner en smart styring ift. å vise hva som er utfordringer på en valgt rute og presentere forslag til løsninger (vil ikke ha automatisk løsning da jeg selv vil vurdere om infoen er god og tilsier rutebytte).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA