Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FLYTTET: TMS på ladeplass uten å lade..

Startet av bbr, mandag 10. mars 2014, klokken 14:03

« forrige - neste »

JohanH

Jeg støtter veldig kirkebos forslag om at dette kunne konfigureres til noe annet f. eks. gjerne å åpne ladeluken. 

Amoss

Sitat fra: eadie på lørdag 22. mars 2014, klokken 14:39
Igjen, legg FOB andre steder enn i skinny jeans. Brukerfeil

I de gode gamle dager i forrige århundre da jeg lærte meg å bruke "datamaskiner" så het det seg at de fleste feil befant seg mellom tastaturet og stolen. Siden lærte utviklerne seg å lage mer brukervennlige systemer - men fortsatt heter det seg at de fleste feil befinner seg mellom tastaturet og stolen ;)

Om ett system er laget slik at en bestemt feil ofte oppstår med en rekke forskjellige brukere, så er det ikke lengre godt nok å bare skylde på brukerfeil. Men, dersom samme bruker tilstadig gjentar samme feil, som f.eks. komme med samme lettvinte men feilaktige innlegg på ett forum, så kan man nok trygt kalle det en brukerfeil :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Gusse

Uansett, jeg ble oppringt etter å ha postet på forumet her. Man var visst interessert i om bilen hadde fått signal fra nøkkelen når vinduene gikk ned. Det betyr to ting: 1. Man er veldig interessert i å finne ut av dette og 2. Tesla leser forumet, og har identifisert en rekke av brukerene.
[/quote]

Opplevde også å bli oppringt etter å postet her. Litt spoky "store bror ser deg" aktig, men samtidlig følelsen av god service......ja noen av oss er identifisert! :) 8)

Muffinman

Det er litt betryggende at man har innsett at, med riktig filter, kan forumet være en kilde til nyttige tilbakemeldinger. Så får de heller være litt overbærende med at mange av oss bruker det til mer enn kunnskaps- og erfaringsutveksling; for eksempel til å få litt utløp for frustrasjoner til tider.

Zneip

Jeg hadde også en rar hendelse med det ene vinduet som ble rettet etter en restart av "iPaden". Jeg oppdaget at vinduet på førerdøren var åpnet ca 5cm. Etter en del åpne/lukke døraction så jeg hva som skjedde. Som dere kjenner til, så går vinduet ned en cm eller to ved åpning av dør. Når feilen var til stede, gikk ikke vinduet opp igjen ved lukking av døren. Dette resulterte i at vinduet ble et par cm mer åpent for hver åpne/lukkesekvens. Som sagt - en restart fikset problemet - og jeg har ikke hatt det siden :)
Nord Trøndelag | X90D

JohanH

Jeg hadde dette en gang, passasjerervindu helt nede, da jeg kom tilbaka fra en times løptur. Postet her på forum og kort etter ble jeg ringt opp av en amerikaner som lurte på dette. Morsomt men litt storebrorfølelse også.

Havebigfun

Det er OT i denne tråden men allikevel- hvordan vet Tesla hvilken kunde som skjuler seg bak deres nickname i elbilforumet? Er det NSA som passer på? :o

Muffinman

Det er vel ikke så vanskelig. Vi har lagt ut masse informasjon om oss selv og bilene våre på forumet, inkludert hendelser ved servicesentrene. To pluss to er rett som det er fire ;)

Gusse

Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. mars 2014, klokken 20:50
Det er vel ikke så vanskelig. Vi har lagt ut masse informasjon om oss selv og bilene våre på forumet, inkludert hendelser ved servicesentrene. To pluss to er rett som det er fire ;)
Vi må heller ikke glemme at de fleste av oss har postet VIN nummer både på nick og diverse excel ark her inne. Rimelig greit å finne ut :)

cra

Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. mars 2014, klokken 15:44
Jeg ble også fortalt at funksjonen med åpning av alle vinduer via FOB blir fjernet i 6.0, og det skulle vel tyde på at man ikke anser dette for brukerfeil.

Det er ganske innlysende at dette er slett design, og ikke brukerfeil, ja. At den midlertidige workarounden er å ikke ha FOB'en i bukselomma får så være. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gressvikingen

Det var nevnt at bare ett bakdørsvindu var åpent ved en anledning. De skjer hvis du ikke får lukket igjen døra ordentlig ved første forsøk. Da er det naturlig at du åpner døra og prøver en gang til. Når du åpner døra for å forsøke å lukke en gang til, går viduet ytterligere ett hakk ned - og det går ikke opp når døra så blir smelt godt igjen.

Dette må være en BUG. Jeg har den også.
P85D"+"

Bjørn

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 22. mars 2014, klokken 20:40
Det er OT i denne tråden men allikevel- hvordan vet Tesla hvilken kunde som skjuler seg bak deres nickname i elbilforumet? Er det NSA som passer på? :o

Ser og for meg en mulighet til at dette kan spores via bilen.. hvis man logger på her i bilen..!?  ??? isåfall syns eg det blir på kanten.. om ikke over..

Gusse

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 27. mars 2014, klokken 07:25
Sitat fra: Gusse på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:38
Opplevde også å bli oppringt etter å postet her. Litt spoky "store bror ser deg" aktig, men samtidlig følelsen av god service......ja noen av oss er identifisert! :) 8)

Det står jo nederst i alle innleggene dine hvem du er: VIN: 22805

Jepp :) Det var blandt andre meg selv jeg siktet til i posten ovenfor der jeg nevner at mange av oss poster vin som en del av nick etc.

Havebigfun

Da har jeg funnet svaret på dette spørsmålet:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12009.msg173442.html#msg173442

Den mest effektive måten å få kontakt med Tesla på er å poste sitt problem her og legge ved VIN- nummeret :o
Konsekvensen kan bli at vi lager en tråd:
"Min bil har en feil som jeg ønsker å få rettet"
Da slipper våre venner hos Teslamotors å lese gjennom alle tråder 8)

jorkus

Mulig det er tatt i annen tråd, men mine vinduer åpner seg ikke lenger ved lang press på "taket" endret etter siste fw?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA