Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SW v.6.0

Startet av Lokführer, mandag 10. mars 2014, klokken 10:25

« forrige - neste »

Lokführer

For å krisemaksimere max av Ukraina vs Russland situasjonen og tredje verdenskrig bryter ut, er det da smartest å ha elbil eller fossilbil? ;-)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

hybriden

Det første som slutter å virke i en krise er strømnettet!
Ukraina er bare blåbær, verre med Syria &venner!
Kjører bensin SUV som trekker campingvogn(2000 kg). Finnes ikke elbilalternativ, men snart hybrider som dekker dette behovet!

Cobos

Sitat fra: hybriden på fredag 28. februar 2014, klokken 22:50
Det første som slutter å virke i en krise er strømnettet!
Ukraina er bare blåbær, verre med Syria &venner!
Hvis strømnettet kutter ut er det heller ingen bensin, siden den bruker elektriske pumper for å få den opp fra de underjordiske bensintankene på bensinstasjonene....

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

sindrej

Enklere å lagre energi i en stor bensintank på tomta, ergo vinner fossil.

MEN så kan en jo ha solcelleanlegg på taket ... hmm ... litt av noen verdensproblemer å løse en fredags kveld.

Avh

Sorry men tror jeg hadde fått andre bekymringer ..
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

MR Tesla

Solcellepanel på taket og batteribank fra Tesla samt El bil med max range og du er safe ! 8)

MR Tesla

Og bygg opp hemmelig nettverk med ladekammeratene i Europa som har samme setup ! De som har tilgang til energi overlever Apokalypsen  :o

Havebigfun

Det viktigste er at man har blomsterpottene og blomsterjord klar til å dyrke grønnsaker.
Det er en matkrise man i såfall må frykte. Mtp transport blir det sykkel om det andre svikter.

MR Tesla

Finnes vel El- sykler med opp mot 0.5 kWh nå ?

Newbee

Sitat fra: Lokführer på fredag 28. februar 2014, klokken 22:47
For å krisemaksimere max av Ukraina vs Russland situasjonen og tredje verdenskrig bryter ut, er det da smartest å ha elbil eller fossilbil? ;-)


Av alle idiotiske tråder......  :-/
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

sn0le

Bare å se Mad Max.
Hadde han hatt en elbil med solcellepanel så ville Mad Max sluppet å fise rundt i ørkenen på leting etter bilvrak med bensinskvetter.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

SimenT


Hvis det moderne samfunn går under er det lettere å oppdrive,
skape seg selv strøm enn å finne raffinert olje :)
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Lokführer

Jøss, skal si Putin rasler med sablene. Har jaggu fått tillatelse tilmå bruke militær makt.
Og jeg er enig i at dette er en fullstendig idiotisk tråd.  :)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Zneip

Slapp'a da gutter - må da være lov til å være litt filosofisk og leke litt med tankene 8)

Jeg ville helt klart heller ha en elbil i et postapokalyptisk samfunn. Mye lettere å lage strøm enn å lage bensin/diesel. Solceller, vindmøller, mini-vannkraftverk osv osv. 
Nord Trøndelag | X90D

OddB

He he.. Hvordan lade elbil uten tilgang til strøm  ?
Koble bakhjulene til et vannhjul og bruk regen ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA