Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteri levetid om 5år?

Startet av pej, mandag 10. mars 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

satheesh.net

Av nysgjerrighet: Hvorfor blir folk skuffet hvis den er "lik" Model S, men bare litt mindre? Kommer sikkert med en modifisert front, etc. Men hvorfor er det så mange som er "negative" til en mindre TMS?

Personlig synes jeg det kunne blitt både fint og praktisk. TMS er jo ganske lekker, lite luftmotstand og gode muligheter for å frakte ting. Uansett hva Tesla presenterer i morgen, så skal den være meget stygg, før jeg kansellerer reservasjonen. :)

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 23:41
Av nysgjerrighet: Hvorfor blir folk skuffet hvis den er "lik" Model S, men bare litt mindre? Kommer sikkert med en modifisert front, etc. Men hvorfor er det så mange som er "negative" til en mindre TMS?

Personlig synes jeg det kunne blitt både fint og praktisk. TMS er jo ganske lekker, lite luftmotstand og gode muligheter for å frakte ting. Uansett hva Tesla presenterer i morgen, så skal den være meget stygg, før jeg kansellerer reservasjonen. :)

Eneste negative fra min side er at jeg trodde/håpet de ville designe noe helt nytt. Men blir den seende ut som en "krympet" Model S, eller ett produkt av en Model S og en Model X som uforvarende har delt en garasjeplass - så er jeg helt sikker på at jeg blir mer enn fornøyd med det utseende også. Det siste vil jo også gjøre sitt for å forsvare lineup'en av modell navn ;)


Edit: Ja, og om den "arver" bakseteplassen fra Model S - bare krympet, så vil jeg ikke anbefale den plassen for voksne passasjerer :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Leifen1980

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 23:41
Av nysgjerrighet: Hvorfor blir folk skuffet hvis den er "lik" Model S, men bare litt mindre? Kommer sikkert med en modifisert front, etc. Men hvorfor er det så mange som er "negative" til en mindre TMS?

Personlig synes jeg det kunne blitt både fint og praktisk. TMS er jo ganske lekker, lite luftmotstand og gode muligheter for å frakte ting. Uansett hva Tesla presenterer i morgen, så skal den være meget stygg, før jeg kansellerer reservasjonen. :)

Hei Satheesh, long time no see.
Som "fersk" elbileier håper jeg å se en slags krysning av det jeg ser som positivt for våre Leafer og TMS.
Altså en litt mindre og mer by-/parkeringsvennlig Tesla med fortsatt samme gode rekkevidde og mulighet for 4-hjulstrekk.
Har til gode å prøvekjøre Tesla enda, men vil sterkt vurdere å legge inn en reservasjon dersom spesifikasjonene frister. :)
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

tonl

Sitat fra: Amoss på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:08
Dette skal etter sigende være ett bilde av Model 3 under ett dekke:


http://electrek.co/2016/03/30/wired-cloaked-tesla-model-3/
SitatWired Germany recently got access to Tesla's design studio in Hawthorne, California, where the automaker will unveil the Model 3 tomorrow. Today the publication published an interview (German) with Tesla's Chief Designer Franz von Holzhausen and claims that the picture above is a cloaked Model 3.

Jeg har studert bildet og ser at det er konturen av mod S. Mulig det er facelift av mod S som de jobber med. Og denne er dekket til for å skjule bilen. Jeg har vanskelig for å tro at Tesla skal gå for krympet versjon av S.

Erazor

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 23:41
Av nysgjerrighet: Hvorfor blir folk skuffet hvis den er "lik" Model S, men bare litt mindre? Kommer sikkert med en modifisert front, etc. Men hvorfor er det så mange som er "negative" til en mindre TMS?

Personlig synes jeg det kunne blitt både fint og praktisk. TMS er jo ganske lekker, lite luftmotstand og gode muligheter for å frakte ting. Uansett hva Tesla presenterer i morgen, så skal den være meget stygg, før jeg kansellerer reservasjonen. :)

Tipper grunnen til at noen blir skuffet er at Elon Musk gikk ut og sa at Model ­­≡ ikke ville se ut som andre biler. Da skapte han forventninger til utseendet, selv om det i utgangspunktet ikke er noe galt med en nedskalert Model S.

Diravi

Sitat fra: Erazor på torsdag 31. mars 2016, klokken 10:54
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 23:41
Av nysgjerrighet: Hvorfor blir folk skuffet hvis den er "lik" Model S, men bare litt mindre? Kommer sikkert med en modifisert front, etc. Men hvorfor er det så mange som er "negative" til en mindre TMS?

Personlig synes jeg det kunne blitt både fint og praktisk. TMS er jo ganske lekker, lite luftmotstand og gode muligheter for å frakte ting. Uansett hva Tesla presenterer i morgen, så skal den være meget stygg, før jeg kansellerer reservasjonen. :)

Tipper grunnen til at noen blir skuffet er at Elon Musk gikk ut og sa at Model ­­≡ ikke ville se ut som andre biler. Da skapte han forventninger til utseendet, selv om det i utgangspunktet ikke er noe galt med en nedskalert Model S.

von Holzhausen sa jo også i intervjuet med Wired (auf Deutsch, bitte!) at designet avhenger av om man lager noe for early adopters eller for større masser som bare skal ha en "bil". Og som nå kan vurdere elbil fordi den ikke gir større ulemper enn en dieselbil, men som ikke er spesielt opptatt av ny teknologi eller er så grusomt miljøvennlige.

Her inne, derimot, tror jeg andelen early adopters med teknologiinteresse er veeeesentlig høyere.  8) Og mange her ville nok gjerne hatt noe som skilte seg klart fra det alle andre har. Bekreftes bare av at folk står i kø for å reservere tidlig en bil de aldri har sett (det vanlige er å prøvekjøre den, lese seg opp på tester, sjekke at bagasjerommet er stort nok til barnevognen osv.). For noe av poenget er å være tidlig ute, ha noe som ikke andre har, være først med noe banebrytende.

Citroën DS fikk for øvrig 12 000 reservasjoner på første dag av Paris-utstillingen i 1955. Sammenlignet med andre femtitalls-design så den ut som den hadde falt ned fra månen - utseendet var like spektakulært som teknologien.

Hadde jeg hatt håp om noe slikt for Model 3 så hadde jeg nok satt meg opp på tidlig reservasjon jeg også.  ;)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

THE

Skal vel mye til at Tesla ≡ er like mye forut for sin tid som Citroën DS var.

Håper at Tesla har lagt litt mer vekt på det praktiske ved design av Model ≡ enn Model S og X, tenker spesielt på bakseteplass/takhøyde i S, lagringsplass i kupeen i S, mulighet for takstativ S og X, mulighet for mindre felger enn 19".

En bruksbil/familiebil må være praktisk, og det vil i Norge bety:
- mulighet for skistativ/takboks, også uten panoramatak
- felger på 17", kanskje helst mulig å bruke 16" også med tanke på pris på nye dekk og rullemotstand/forbruk
- god bagasjeplass til barnevogn, hundebur osv.
- praktisk med små barn i baksetet, både plass til barneseter og å ta små barn inn og ut av bilen

Bilkjøpere flest kjøper ikke bil på grunn av en elegant vinduslinje eller fine eksteriørdetaljer, og det vet nok Tesla også. Det er utrolig mange kjipt utseende biler som selger godt i USA, så det er ikke unikt for Norge at markedet ikke prioriterer design høyest når man velger bil.

Jeg kommer nok til å følge spent med på livevisningen i morgen, og kredittkortet vil nok bli brukt hvis det ikke er ei total katastrofe som blir presentert av Mr. Musk.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

sigurdi

Med mål om å produsere 500 000 model 3 må den være en vanlig bil verken mer eller mindre.

Men jeg tror at Model 3 mer er et konsept og at det ikke bare er en modell men flere bygd på samme lest.

Slik at man både får en masseprodusert kjedelig og en tøff ny.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

SunSeeker


Diravi

Sitat fra: SunSeeker på torsdag 31. mars 2016, klokken 14:47
Noen som har lekt designer:

Hadde den sett slik ut, hadde jeg helt klart foretrukket Mazda3 (som noen brukte som fake-basis her tidligere).
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Stikkkontakt

#176
AutoBild spekulerer i om dette er Model3..

http://www.autobild.de/bilder/tesla-model-3-2017-vorschau-8849395.html#bild1

I tilfelle er den høy. Nærmere 170 cm. Og mer lik X enn S.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Amoss

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 31. mars 2016, klokken 17:58
AutoBild spekulerer i om dette er Model3..

http://www.autobild.de/bilder/tesla-model-3-2017-vorschau-8849395.html#bild1

I tilfelle er den høy. Nærmere 170 cm. Og mer lik X enn S.

Det ER alfaversjonen av Model X. 
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA