Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteri levetid om 5år?

Startet av pej, mandag 10. mars 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

lunitiks

Tja de slipper neppe noen "mule" ut på veiene da de har en utslippsfri bil og innendørse testbaner.

I mellomtiden får man hvile øynene på concept art, slik som disse to sketsjene fra Teslas Manager of Exterior Design David Imai. Oldies (2011) but goodies

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

satheesh.net

lunitiks

Skarp observasjon fra en på TMC: "What I don't get is why no one pays attention to the car on the far left in the back."

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Det som irriterer meg er ledelsens vaklende bruk av adjektiver på denne bilen. Elon Musk sier alltid at han tror det blir en "great car". "Great." Amerikanerne bruker "great" om hamburgere og daligdagse, helt alminnelige ting.

I et annet intervju sier han derimot at bilen "is going to be probably the most profound car that we make". "Profound" - det liker vi. Jess jess, frem med champagnen.

Kjenner at jeg begynner å få den heslige Autopilot/MX-spenningen like før launch/lansering. Gruer meg til 31.3.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

djlarsen

Sitat fra: lunitiks på fredag 26. februar 2016, klokken 07:24
Skarp observasjon fra en på TMC: "What I don't get is why no one pays attention to the car on the far left in the back."

Den åpenbart dårlige bildemanipulasjonen finnes ikke på originalfotoet:

Syversen

Er det James Bonds Lotus Esprit jeg ser bak der til høyre?

Hmm kanskje Model 3 kan kjøre under vann?  ;D

lunitiks

Avklart for fire måneder siden. Se svar #52
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

En fyr på TMC-forum ("Uncgolf") skriver i dag:

Sitat
Talked with a Tesla employee today and he says he has seen a picture of the prototype. The front end looks like the model x and the backend looks like the model S. (similar but not exact copies) Its smaller than the S, but in a pic it appears to be about the size of an S.

Ikke godt å si om dette er svada. Men jeg blir slett ikke overrasket om M3 bærer MX sitt frontparti. Nå som Tesla har klart å lage en superpopulær luksusbil uten nesekone (MX, og dermed fått publikum med på at en bil faktisk kan se cool ut uten en diger grill), ser jeg ingen spesiell grunn til at M3 skal ha nose cone.

Jeg blir likevel skuffet hvis det stemmer at den bare blir en mini-S med X-front. Skuffet fordi det er litt "boring" og uoppfinnsomt, men det er klart at et slikt konsept kan forsvares med det markedet den skal konkurrere i. Smaken er som baken
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: lunitiks på søndag 28. februar 2016, klokken 06:58
Jeg blir likevel skuffet hvis det stemmer at den bare blir en mini-S med X-front. Skuffet fordi det er litt "boring" og uoppfinnsomt, men det er klart at et slikt konsept kan forsvares med det markedet den skal konkurrere i. Smaken er som baken

Regner vel egentlig mest med at det er svada, men så er det hvor stort slingringsmonn han gir i "(similar but not exact copies)". Dersom dette egentlig bare betyr "liftback sedan uten grill" så er det vel stort sett det man forventer (i alle fall jeg).

Dersom det er nesten eksakt kopi så er jeg helt enig i at det er skuffende basert på at det er uoppfinnsomt, men på den annen side er vel de fleste her enige i at Model S er ett vellykket design utseendemessing, og med nosecone som den minst heldige biten. Så hadde slett ikke hatt noe i mot å kjøre rundt i en slik bil. Har sett flere rendringer av "krympet Model S", og kommentarene på disse har gjerne vært svært positive.

Kommentaren om at den ikke *ser* mindre ut på bilder kan hinte om at den kommer i akkurat rett størrelse - at den ikke blir for liten.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Nok en fyr på TMC ("MrJones390") som har snakket med en insider hos Tesla:

Sitat
[Rumors] Spoke to an Insider Yesterday...

And he said the following:
-Model 3 looks very similar to Model S, just smaller and without luxury features like leather seats
-Cost saving is due to Gigafactory, smaller battery and economy features
-Possible release of smaller, stripped down Model X at same time (not sure if name is Model Y)

We'll see if this is true next month!

Blæh  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Ipadjove

Synest ett av bildene som postes kan minne om en bil med forskjellig takhøyde. Litt som de to bildene her, men ikke så ekstremt.

Mazzbot

At model 3 ikke kommer med skinnseter har jeg svært liten tro på . Man får spekulere i hva man vil men akkurat denne personen tror jeg ikke på ☺ insider kan være så meget , bare å vente !!
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Diravi

Sitat fra: lunitiks på søndag 28. februar 2016, klokken 16:58

Sitat
[Rumors] Spoke to an Insider Yesterday...

And he said the following:
-Model 3 looks very similar to Model S, just smaller and without luxury features like leather seats
-Cost saving is due to Gigafactory, smaller battery and economy features
-Possible release of smaller, stripped down Model X at same time (not sure if name is Model Y)

We'll see if this is true next month!

Logisk nok. Billigere batteri, mindre batteri, mindre utstyr. Hva skal de ellers spare på, bortsett fra forenklede produksjonsteknikker?

Sitatet betyr jo ikke nødvendigvis at den ikke vil være mulig å få med skinnseter. Men kan hende blir den lansert i en versjon med enklere seter først, og at skinn ikke er mulig å få der. Og det står "luxury features like leather seats" - andre tenkbare luxury features de kan spare på er nøkkelfrie låser med pop-ut-håndtak, 17" skjerm osv.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Amoss

Sitat fra: lunitiks på søndag 28. februar 2016, klokken 16:58

...

Denne fyren har tydeligvis kun sett base utgaven. Det blir nok garantert mulig å utstyre bilen med ekstra utstyr - som f.eks. skinnseter, men da er ikke prisen lengre USD35k.

Sitat fra: Diravi på søndag 28. februar 2016, klokken 20:41
Men kan hende blir den lansert i en versjon med enklere seter først, og at skinn ikke er mulig å få der.

Tvert i mot holdt jeg på å si, det er alt uttalt at de kommer til å levere de best utstyrte bilene først. Så blir nok ett stykke ut i 2018 før de første *uten* skinnseter leveres vil jeg heller tro. Men kunne jo ønske du hadde rett, så kunne kanskje jeg få bilen tidligere ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA