Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteri levetid om 5år?

Startet av pej, mandag 10. mars 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: bno på fredag 01. april 2016, klokken 16:59
Tror vel også som nevnt opp i tråden at det her kan bli HUD.

Ja, det er det logiske , skjermen er litt off for at fører kan holde kontroll på hastighet og annen relevante info
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jensjacob

Det er slet ikke nødvendigt med nogen som helst skærm eller HUD. Når model 3 endelig bliver leveret så er den selvkørende. Så skal du ikke køre bilen. Du skal bare supervisere og så er det mere hensigtsmæssigt at kigge ud af vinduerne. Ikke kigge på nogen instrumenter. Helt unødvendigt.  ;D ;D ;D

Han er slet ikke så dum ham Elon.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

bno

#242
Sitat fra: jensjacob på fredag 01. april 2016, klokken 17:38
Det er slet ikke nødvendigt med nogen som helst skærm eller HUD. (....)

Han er slet ikke så dum ham Elon.
Ville likevel overraske meg om man ikke har en av/på HUD greie, eller noe som gir lett tilgang til info gitt situasjon. Å vende seg til H vs V virker ikke naturlig (gitt sit.)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Dexter

Skuffende. Jævler skuffende. Er jo bare en mini modell s.

pwb

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 01. april 2016, klokken 17:29
Sitat fra: bno på fredag 01. april 2016, klokken 16:59
Tror vel også som nevnt opp i tråden at det her kan bli HUD.

Ja, det er det logiske , skjermen er litt off for at fører kan holde kontroll på hastighet og annen relevante info

Det er levert biler i mange år med speedometer etc. i midten og ikke rett foran fører.
http://bestcarmag.com/sites/default/files/9918663peugeot-807-2009_Image-i05-800.jpg

Muffinman


trykkertor

Ja, min svigermor sin lille Yaris fra 2005 har speedometeret "inn mot midten av bilen". Og "helt rent" dashboard foran fører.
Så dette er ikke noe nytt.
Og en av Teslarepresentantene sier i en kjørevideo at interiøert i bilen er akkurat slik den blir levert.

Muffinman

Sitat fra: pwb på lørdag 02. april 2016, klokken 11:11
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 01. april 2016, klokken 17:29
Sitat fra: bno på fredag 01. april 2016, klokken 16:59
Tror vel også som nevnt opp i tråden at det her kan bli HUD.

Ja, det er det logiske , skjermen er litt off for at fører kan holde kontroll på hastighet og annen relevante info

Det er levert biler i mange år med speedometer etc. i midten og ikke rett foran fører.
http://bestcarmag.com/sites/default/files/9918663peugeot-807-2009_Image-i05-800.jpg
Produsentene hevdet da at det var mer trafikksikkert med slike løsninger. Realiteten var nok at det var billigere å slippe å produsere biler med instrumentering på henholdsvis høyre og venstre side for forskjellige markeder.

Selv har jeg prøvekjørt, og etter turen bestemte jeg meg for at noe slikt skulle jeg aldri ha. Måtte bevege blikket veldig mye i forhold til instrumentering rett foran, og jeg syntes det var dritstygt.

asgeirn

Husk at om et par år, når bilen er her, vil Autopilot være ganske så sofistikert. Det å sitte og stirre på speedometer blir da ganske så meningsløst.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Lynet

God plass til telefonen rett foran rattet, og med speedometerapp har du speedometeret der du ønsker det  ;D. Det er er også mulig å legge telefonen slik at den blir head-uppdisplay i frontruten  ;D ;D ;D ;D 
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bno

Dere uttalere dere og trekker "konklusjoner" før alle data er på bordet. Dette er ikke en dealbreaker for meg. Den samlede avgjørelse tas når alt er oppe på bordet og da tror jeg at det vil være en meget avansert form for HUD der.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RuneW

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. april 2016, klokken 11:18
Sitat fra: lunitiks på fredag 01. april 2016, klokken 08:02

Ser ut som rattet ikke er sentrert på denne bilen?

Enig. Det ser ut til å være plassert på vestre side, omtrent rett foran sjåføren.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

lunitiks

@RuneW spill av filmen så ser du hva muffinmannen mener
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RuneW

Sitat fra: lunitiks på lørdag 02. april 2016, klokken 13:13
@RuneW spill av filmen så ser du hva muffinmannen mener

Hehe. Videoen på mobilen er på 1x1cm så vanskelig å få med detaljene...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA