Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteri levetid om 5år?

Startet av pej, mandag 10. mars 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

Greddy

Fronten virker mye italiensk inspirert. Mye av elementene i fronten ser jeg er tatt fra Ferrari. I like it

Bjoris

Jeg liker også det jeg ser, fronten ligner litt mye på Porsche, men then again... ikke den verste bilen å ligne på;)

Sa han virkelig 115.000 forhåndsbestillinger på 1 døgn???
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

fonberg

Ble det sagt noe om ytre mål på bilen? Batteristørrelser?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Megaoctane

Da har jeg også reservert en. Ikke så farlig når man uansett kan få pengene tilbake hvis man angrer.

Godt å se at 5 voksne skal få plass, og ordentlig midtkonsoll.

Men - vil den billigste versjonen få glasstak, midtkonsoll, stor skjerm etc? Eller har de vist frem topp spekket versjonene her?

Muffinman

#199
Hmm, en Model S med mindre overheng? Uansett, en flott bil med unntak av fronten. Den liker jeg virkelig ikke. Minner litt om Panamera eller FF. Håper jeg endrer mening når jeg får sett mer. Synes også de kunne kostet på mer konvensjonelle dørhåndtak og kuttet rammeløse vinduer på en folkemodell. Og jeg kommer aldri til å kjøpe en bil med kun sentermontert instrumentering.  Håper det kommer en justering her. Skjermen som henger i løse lufta minner om en C-klasse på stereoider.

Det er vel forresten ingen som tror at bilene som vises så langt koster grunnprisen? Bare hjulene trekker kraftig opp vil jeg tro. Spent på hvilke standardhjul den vil komme med.

RuneW

Sitat fra: hgs på fredag 01. april 2016, klokken 06:16
Jepp, dette så bra ut. Men som forventa veldig hakkete livestream. Var det noen som fikk med seg specs, utover 215 miles range....?

- 0-60mph på under 6 s selv for basismodellen
- Frunk (og dermed ikke 4wd (frunk + veldig lav front = ikke 4wd)

Han sa ingenting om luftmotstand. Er litt spent på om de ha nådd målene sine.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Teslanewbie

Jeg reserverte igår , pen bil , men fronten kan diskuteres



P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RuneW

Skuffet over følgende:

- Den ser ut som en vanlig bil (TMS for eksempel), noe Musk lovte at den ikke skulle gjøre. Det var helt tydelig at publikum hadde en men-dette-er-jo-bare-en-litt-krympet-TMS-opplevelse.

- Jåleri i form av fancy dørhåntak (som trekker opp prisen unødvendig)

- Midtkonsoll / instrumentering (men dette er sikkert ikke ferdig)

- Nakkestøtte i midten bak (komfortabel for 5 voksne, men den ene må være under 160 for ikke å knekke nakken ved påkjørsel bakfra). Med alt snakket om kamera-speil på sidene synes det er merkelig at de ikke har tenkt i Bolt EV-baner og dermed kunne ha hatt mer frie tøyler når det gjelder sikt bakover vs nakkestøtter.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Kimpala

X
3

orjan

Eneste jeg fikk med meg om den innebygde laderen var at den skulle kunne takle alle strømkilder over hele verdenen. Hvis du hadde tilgang til strøm så skulle du kunne lade (hvis man har riktig plugg selvsagt). Han sa dette om Model S men vil tro han bare sa feil og mente 3'ern.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

OW

I tillegg til det som allerede er nevnt:
- Bilen skal kunne ta lading fra hvor som helst i hele verden (dvs støtte mange strømnett?)
- SKAL ha 5 * i alle kategorier - tar sikkerhet veldig alvorlig
- Basismodellen til 35000 uten ekstra tilvalg skal være et godt kjøp
- Tror han nevnte dobbling av antall superchargers innen et år.
- Mener også han sa nesten dobling av av butikker / servicecenter
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Kimpala

Ja, dobling av SC og 4 dobling av destinasjonsladere på ett år
X
3

Greddy

Autopilot og sc er inkludert i basis versjonen også

orjan

Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Lokführer

Head up display bør standard.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA