Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteri levetid om 5år?

Startet av pej, mandag 10. mars 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

Amoss

Dette skal etter sigende være ett bilde av Model 3 under ett dekke:

http://electrek.co/2016/03/30/wired-cloaked-tesla-model-3/
SitatWired Germany recently got access to Tesla's design studio in Hawthorne, California, where the automaker will unveil the Model 3 tomorrow. Today the publication published an interview (German) with Tesla's Chief Designer Franz von Holzhausen and claims that the picture above is a cloaked Model 3.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Diravi

Sitat fra: Amoss på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:08

SitatWired Germany recently got access to Tesla's design studio in Hawthorne, California, where the automaker will unveil the Model 3 tomorrow. Today the publication published an interview (German) with Tesla's Chief Designer Franz von Holzhausen and claims that the picture above is a cloaked Model 3.

Dette tror jeg stemmer. Det er ikke spesielt sannsynlig at Wired skulle fake dette intervjuet med von Holzhausen, eller at de skulle legge til et juksebilde til intervjuet. Tesla har med Model 3 først og fremst siktet seg inn mot tyske modeller og ser nok for seg å gjøre et betydelig innhugg i det tyske markedet, og da er det ikke unaturlig at det er tysk presse som får en første "sneak preview" av linjene til Model 3.

Proporsjonene stemmer godt med det vi måtte forvente av designet til en bil på størrelse med BMW 3-serie, men som skal få lavest mulig luftmotstand uten å se ut som en Prius. Buen foran på panseret sannsynliggjør at dette kan være en Tesla - eller det kan være noe Ford Mondeo-lignende, selvsagt. Designet ligger an til å bli elegant, men konvensjonelt (noe som gjelder også for Model S), og det stemmer med det Tesla har sagt om Model 3 i den senere tiden.

Jeg er imidlertid spent på å se hva de har gjort flankene og overgangen mellom vinduslinje og bakskjerm. Enten er det en svært markert knekk i dørsidene litt under vinduslinjen eller så er det et markert hopp opp fra vinduslinjen til hekken. Sammenligner man med høyden på speilene så ser det ut som førstnevnte er tilfelle.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Amoss

Synes egentlig at både formen og linjene er ALT for like Model S og X, så tvilte egentlig. Men nå skriver jo en annen kilde at den kommer til å se ut litt som en krysning av de to, så kanskje det stemmer?
ReservationId 364902

Diravi

Sitat fra: Amoss på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:49
Synes egentlig at både formen og linjene er ALT for like Model S og X, så tvilte egentlig. Men nå skriver jo en annen kilde at den kommer til å se ut litt som en krysning av de to, så kanskje det stemmer?

Husk at vi har ikke sett noen banebrytende design fra Tesla så langt - hverken på Model S eller X. Tvert imot er de to ganske like og relativt konvensjonelle i uttrykket. Elon Musk sin kommentar om at "it won't look like anything you've seen before" (mulig jeg husker sitatet litt feil) kom for ganske lenge siden, og selv om det nok har holdt liv i en del av fansens håp om et banebrytende design, så har Tesla i den senere tid (og også nå i Wired-intervjuet) vært flinke til å si at når de skal lage en bil for massene så kan de ikke lage en freaky design.

Hvis det er riktig at denne sedanen er litt høyere så kan det være "nytt" nok for amerikanerne. Citroën mente jo at de lanserte en ny nisje når de kom med DS5, og den nærmeste sammenligningen av senere lanseringer som jeg kan komme på, er Mercedes sin GLA. Og for alt vi vet kan de jo ha slengt inn "selvmordsdører" a la BMW i3 (men sannsynligvis med midtstolpe!). Faktisk kan jo de høye flankene bak bakdørene tyde nettopp på det.

GOS

Jeg synes panseret er for langt...og dermed tror jeg det er en Model S under.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Diravi

Sitat fra: GOS på onsdag 30. mars 2016, klokken 18:01

Jeg synes panseret er for langt...og dermed tror jeg det er en Model S under.

Det kan være det - avstanden mellom hjulbue og fordør er vanskelig å bedømme fra denne vinkelen.

Om det er en Model 3 er designet veldig likt - ser nå at karosseriknekken under sidevinduene og høyden på hekken også korresponderer med Model S. Derimot er buer knekken over bakskjermene noe nedover mot hekken på Model S - her fortsetter den omtrent vannrett bakover.

Amoss

Sitat fra: Diravi på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:58
Husk at vi har ikke sett noen banebrytende design fra Tesla så langt - hverken på Model S eller X. Tvert imot er de to ganske like og relativt konvensjonelle i uttrykket. Elon Musk sin kommentar om at "it won't look like anything you've seen before" (mulig jeg husker sitatet litt feil) kom for ganske lenge siden, og selv om det nok har holdt liv i en del av fansens håp om et banebrytende design, så har Tesla i den senere tid (og også nå i Wired-intervjuet) vært flinke til å si at når de skal lage en bil for massene så kan de ikke lage en freaky design.

Joda, dette har du helt rett i. Forventer også noe som ligner litt på Model S, det jeg reagerer på her er at det ser ut til å ligne for mye. Men, vi får jo snart se :)

Sitat fra: GOS på onsdag 30. mars 2016, klokken 18:01
Jeg synes panseret er for langt...

Det er bl.a. en av de tingene jeg også reagerer på ja.

Sitat fra: Diravi på onsdag 30. mars 2016, klokken 18:11
Derimot er buer knekken over bakskjermene noe nedover mot hekken på Model S - her fortsetter den omtrent vannrett bakover.

Har observert dette og regner mest med at det er vinkelen som "lurer" oss her. Men klart, jeg kan ta feil...
ReservationId 364902

Hellström

Personligen tror jag på något sånt här:
Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

Amoss

Noen har pekt på det Franz her hviler armen sin på.... 
(Fra samme artikkel som over)

Stemmer dette så er nok også bilen under presenningen også en Model 3 ja... Blir spennende å se snart :)
ReservationId 364902

lunitiks

Synes ikke den tildekkede bilen virker så ulik S.

Kanskje med unntak av nosecone som ser ut til å være borte.

Kanskje en facelift S?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

SunSeeker

Prepare to be disappointed ;)

(Google det og du får faktisk bilder av tesla)

Edit: Var nok GANSKE tilfeldig. Men uansett, så har jeg en uggen følese om at jeg blir skuffet imorgen :-\

Teslanewbie

Sitat fra: SunSeeker på onsdag 30. mars 2016, klokken 21:22

? Får ikke opp noe , hva med å poste bilde ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

erikwg

Noen som la merke til denne i bakgrunnen på wired.de. Enten model 3 eller facelift model s. Tenker det siste.

hoffa

Sitat fra: erikwg på onsdag 30. mars 2016, klokken 21:35
Noen som la merke til denne i bakgrunnen på wired.de. Enten model 3 eller facelift model s. Tenker det siste.
Dette er jo en gammel Model S prototype.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 30. mars 2016, klokken 21:27
Sitat fra: SunSeeker på onsdag 30. mars 2016, klokken 21:22

? Får ikke opp noe , hva med å poste bilde ?

Hmmm... Snodig. Var da ett bilde der isted?  Koden ligger inne der enda.
Men uansett: Her er linken til bildet i alle fall: https://www.wired.de/sites/default/files/inline-images/2016-03/spencer_lowell_wired_germany_tesla_093.jpg
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA