Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteri levetid om 5år?

Startet av pej, mandag 10. mars 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

pberg

Bilen formes i leire, og så bruker de folie  for å se hvordan den ser ut med lakk på.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

fredag

Sitat fra: pberg på mandag 03. mars 2014, klokken 18:05
Ser mistenkelig lik ut som Mazda 3:

Kanskje ikke helt tilfeldig. Teslas sjefsdesigner Franz von Holzhausen jobbet for Mazda før.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Alfa Romeo Giulietta er vel heller ikke langt unna dette designet:

Mhal

Tror designet blir mer som en sedan.

Leaf_2014

Synes de burde låne fra denne neste gang. Uten å gjøre den 30cm breiere.
Leaf 2014

Sisyfos

Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

Niclas

Tipper Tesla vil få "fikset" nosecone... det er vel den minst elegante delen av TMS...
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

laumb

Greia er at en grill i front er signaturen til biler.
Ikke mange, om ingen, som har veldig forskjellig grill mellom de forskjellige modellene.

Tesla har nok valgt å ha den der blant annet grunnet branding sammen med at den skal gi litt "vanlig bil"-følelse framfor en futurisk look ingen vil kjøpe.

Spesielt Model E er de avhengig av at først mulig vil ha - så å gjøre denne til en futurisk greie vil være et skudd i foten for selskapets framtid.

Det hindrer dem selvfølgelig ikke i å lansere en egen "future-line" med noe andre fangere, f.eks. Uten nosecone.

Jeg er rimelig sikker på at Model E vil ha en nosecone. Siter meg gjerne på det når bilder blir kjent.

Stjerneglis

Sitat fra: fredag på torsdag 06. mars 2014, klokken 12:13
Sitat fra: pberg på mandag 03. mars 2014, klokken 18:05
Ser mistenkelig lik ut som Mazda 3:

Kanskje ikke helt tilfeldig. Teslas sjefsdesigner Franz von Holzhausen jobbet for Mazda før.

Det forklarer kanskje hvorfor TMS også har visse likhetstrekk med Mazda 6, som ikke er noe å skamme seg over...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Sense

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 05. mars 2014, klokken 10:08
Kjedelig. Litt som en Skoda Octavia. Men målet er kanskje traust/rimelig?

Det er antagelig noe begrenset hvor spennende og nyskapende en kompaktbil kan bli utvendig, når den samtidig skal være aerodynamisk, ikke for lang, passelig plass til bagasje osv.

Hvis bilen blir seende ut omtrent slik "pej" postet, vil jeg anta at de også her vil få litt problemer med høyden i baksetet, slik som TMS.
Jeg synes ikke den ser spesielt kjedelig ut, men den skiller seg heller ikke ut.

Om den lykkes tror jeg vil stå på batterikapasitet, pris og interiør, foruten eksteriøret.
Noen vil nok sammenligne den med Golf E, selv om TME trolig vil knuse Golf på rekkevidde.

cra

Sitat fra: Sense på mandag 02. juni 2014, klokken 13:26
Det er antagelig noe begrenset hvor spennende og nyskapende en kompaktbil kan bli utvendig, når den samtidig skal være aerodynamisk, ikke for lang, passelig plass til bagasje osv.

Når det gjelder aerodynamikk finnes der vel bare en perfekt form, som alle andre vil konvergere mot. I alle fall teoretisk. Så vil der være nyanser i design og andre egenskaper sin favør som går på bekostning av aerodynamikken. Men det er ikke sikkert det er dumt at bilen for "alle" blir litt anonym/traust/kjedelig. Det ser jo ut til at det er det folk flest vil ha pr i dag, så.... :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Diravi

Leiremodellen som Stianrod viser til fremstår som den mest realistiske. Vi kan gå ut fra at Tesla opprettholder arkitekturen med forhjul lengst mulig fram for å sikre plass til et langt batteri i samme posisjon som på Model S. En mer tverr hatchback-lignende hekk tror jeg utgår av tre grunner: Fordi det er mindre optimalt aerodynamisk, fordi det vil gi for lite plass i bagasjerommet, og fordi Elon Musk har pekt BMW 3-serie som den naturlige konkurrenten av fossilbiler. Tross 1-serie rimer tverr hatch dårlig med følelsen av BMW, i hvert fall for en amerikansk kunde. Lang front med forhjulene langt frem, og en hekk omtrent som leiremodellen, stemmer godt med BMW sine egne GT, X4.etc.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Amoss

Sitat fra: Diravi på torsdag 14. august 2014, klokken 17:10
Leiremodellen som Stianrod viser til fremstår som den mest realistiske.

Den leirmodellen ser du også i videoen KrW la ut, der de viser hvordan de modellerte Model S. Så ja, den ser realistisk ut, da den alt har vært på markedet noen år ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sigurdi

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Diravi

Sitat fra: Amoss på torsdag 14. august 2014, klokken 23:47
Sitat fra: Diravi på torsdag 14. august 2014, klokken 17:10
Leiremodellen som Stianrod viser til fremstår som den mest realistiske.

Den leirmodellen ser du også i videoen KrW la ut, der de viser hvordan de modellerte Model S. Så ja, den ser realistisk ut, da den alt har vært på markedet noen år ;)
Det er mulig, jeg har ikke sett videoen. :-) Men det er ikke poenget. Poenget er at en arkitektur som på den viste leiremodellen (og på stillbilder er den vesentlig mer kompakt enn en Model S) er mer sannsynlig enn noe Giulietta-lignende; en form som er mindre egnet av de grunnene jeg beskriver.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA