Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Omorganisere inndeling av Elbilforum

Startet av ArTa, søndag 09. mars 2014, klokken 14:40

« forrige - neste »

Audigaudi

Sitat fra: Analog på mandag 10. mars 2014, klokken 09:27
Ser at det er mulig å bestille e-Golf med varmepumpe i Østerrike. VP ligger inne i både prislisten og konfiguratoren.

http://www.volkswagen.at/modelle/e-golf/infomaterial

Jeg er imponert over hva man kan finne ut av ved å følge med på et forum. Takk for nyttig bidrag! Hva fikk deg til å gå inn på den Østeriske siden for å slå opp dette?

Rio

Sitat fra: Audigaudi på mandag 10. mars 2014, klokken 17:27
Sitat fra: Analog på mandag 10. mars 2014, klokken 09:27
Ser at det er mulig å bestille e-Golf med varmepumpe i Østerrike. VP ligger inne i både prislisten og konfiguratoren.

http://www.volkswagen.at/modelle/e-golf/infomaterial


Jeg er imponert over hva man kan finne ut av ved å følge med på et forum. Takk for nyttig bidrag! Hva fikk deg til å gå inn på den Østeriske siden for å slå opp dette?

Fordi elbilsjåfører er så vant med at man må sjekke og resjekke fakta. :D

Jeg har sjekket i Storbritannia, i USA (der har de 7,4 kW strømforsyning), i Tyskland, så det forundrer meg ikke at andre sjekker Østerrike og i andre land.

Jeg har også sendt linken fra Østerrike til Møller! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Analog

Sitat fra: Audigaudi på mandag 10. mars 2014, klokken 17:27
Sitat fra: Analog på mandag 10. mars 2014, klokken 09:27
Ser at det er mulig å bestille e-Golf med varmepumpe i Østerrike. VP ligger inne i både prislisten og konfiguratoren.

http://www.volkswagen.at/modelle/e-golf/infomaterial

Jeg er imponert over hva man kan finne ut av ved å følge med på et forum. Takk for nyttig bidrag! Hva fikk deg til å gå inn på den Østeriske siden for å slå opp dette?

Var nok Google+translate som tipset meg om Østerrike :D Tenkte det kanskje var mer info om bilen på tysk. Kom også over en tysk varmepumpe-tråd som den vi har her på forumet, men ser ikke ut som de har mer info enn oss.

lightningii

Skal ta en sjekk slutten av neste mnd, er VP tilgjengelig, så bestiller jeg det, hvis ikkr så blir det en bil uten, VP er ikke en dealbreaker for meg. Skal kjøre bilen først og fremst i by, bilen skal stå i garasje både hjemme og på jobb.
Nice to have, men ikke et must for meg.

Kent

Sitat fra: lightningii på tirsdag 11. mars 2014, klokken 00:08
Skal ta en sjekk slutten av neste mnd, er VP tilgjengelig, så bestiller jeg det, hvis ikkr så blir det en bil uten, VP er ikke en dealbreaker for meg. Skal kjøre bilen først og fremst i by, bilen skal stå i garasje både hjemme og på jobb.
Nice to have, men ikke et must for meg.

Tenker litt det samme. Har venta og venta, fordi det er noe bedre rett rundt hjørnet. En eller anna gang måtte man bare kjøre på å kjøpe.

Tenker det kommer noe mer å vente på når varmepumpa er på plass.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

anna

* Hvorfor forhandler ikke Møller med produsenten mht å få varmepumpe levert fra juni?

Min forhandler sa at varmepumpa er ferdig utviklet, og at Østerike får varmepumpen installert på den første leveransen med e-Golf. Jeg antar Norge er viktig for Volkswagens elbilsatsing, og at norske kunder er en stor kundegruppe. Vi i vinterlandet Norge, med de lange avstandene, har jo stort behov for denne varmepumpen. Det kan da ikke være så komplisert å sette inn en varmepumpe?

Elmo

Sitat fra: Kent på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:57
Tenker litt det samme. Har venta og venta, fordi det er noe bedre rett rundt hjørnet. En eller anna gang måtte man bare kjøre på å kjøpe.
Tenker det kommer noe mer å vente på når varmepumpa er på plass.

Og det GJØR det !
50% større battrikapasitet og rekkevidde om ett år http://ecomento.com/2014/03/06/volkswagens-new-electric-car-batteries-may-four-times-powerful-smaller/
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hans.ks

Ville tatt de løftene forhandlere kommer med på de forskjellige bilmesser med en liten klype salt.. At nye løsninger vil komme tviler jeg ikke på, at de kommer allerede innen et år tror jeg ikke på før jeg ser det!

Tror det kan nevnes flere eksempler på løfter som er blitt luftet på flere bilmerker som strengt tatt kan kalles luftslott. Samtidig kan jeg ikke helt forstå at VW sin representant her kan ha blitt tolket riktig, hvis det er som det blir sagt i denne artikkelen så hvorfor i alle dager skulle folk kjøpe e-Golf i år? Mulig jeg må spise hatten min, det vil kun tiden vise.. :-)
E-Golf med ventepumpe.

helgolf

Hørt mer i forhold til Østerrike?

e-Golf

Ampera-e levert 27.06.17

Tesla model 3 reservert 1/4-16
Tesla model X - Kansellert

Hevet vrakpant på en -95 modell bensinbil som egner seg mest som spiker

D-Fender

Fikk akkurat telefon fra min forhandler om at det var åpnet for bestilling av varmepumpe.

Savrte selvsagt ja på å legge dette til på min bestilling :-D

afo

Så rart. Jeg fikk beskje i går, om at jeg da måtte kansellere min bestilling, og bestille på nytt da varmepumpe ble option etter sommeren. Levering tidligst nov-des.

thomanie

Fikk samme beskjed fra min selger nå - varmepumpe mulig å bestille f.o.m akkurat nå for ett tillegg på 6.100,-

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

e-Golfer

Da er det store spørsmålet: Får dette noen konsekvens for leveringstidspunkt?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Nuvolari

Sitat fra: D-Fender på tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:24
Fikk akkurat telefon fra min forhandler om at det var åpnet for bestilling av varmepumpe.

Savrte selvsagt ja på å legge dette til på min bestilling :-D

Da får man bilen levert i Q4 iflg min selger.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA