Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Volvo/Mennekes lader i praksis på I3

Startet av ErikMe, søndag 09. mars 2014, klokken 09:13

« forrige - neste »

ErikMe

Er det mulig å lade Outlander PHEV på ladestasjoner på P-Plasser ?

Tar man i så fall med seg hjemme-laderen og kobler på ? Har sett feks på parkeringen ved Frognerparken at det er ladestasjoner for El-biler men så ingen "standard 220V" output.

Må man ha egen nøkkel til ladestasjonene rundt om ? Og er det ikke stor risk for at laderen man har med seg blir stjålet ? Som andre originale bildeler regner jeg med den koster en liten formue

svingen

#1
Må ha lade nøkkel får det av oslo kommune eller bedre meld deg inn i elbilforeningen :-).får du det i posten,du kan låse "pistolen" med en liten hengelås dvs under 5mm mener jeg da får man ikke det ut av bilen kan jo klippes men litt meree jobb, har en lås til 50 kr med kode som jeg bruker til og låse min fast med.ny koster ca 3 tusen samme som leaf og andre elbiler bruker :-) og ja må ha med laderen din ladestasjoner.no har oversikt over ladepunkter :-) eller ladnå! App til tlf der står og info om dem er låst eller ikke osv
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

ErikMe

Sitat fra: svingen på fredag 28. februar 2014, klokken 15:27
Må ha lade nøkkel får det av oslo kommune eller bedre meld deg inn i elbilforeningen :-).får du det i posten,du kan låse "pistolen" med en liten hengelås dvs under 5mm mener jeg da får man ikke det ut av bilen kan jo klippes men litt meree jobb, har en lås til 50 kr med kode som jeg bruker til og låse min fast med.ny koster ca 3 tusen samme som leaf og andre elbiler bruker :-) og ja må ha med laderen din ladestasjoner.no har oversikt over ladepunkter :-) eller ladnå! App til tlf der står og info om dem er låst eller ikke osv

Thanks dude :)

ErikMe

Er det hurtigladere på p-plasser eller normal 220 V ? jeg har hørt at man skal bruke hurtiglader minst mulig ?

diax

Det mest utbredte er helt klart 16A Schuko. Dvs vanlig "husholdningskontakt" slik du har hjemme.

tomrh

Sitat fra: ErikMe på fredag 28. februar 2014, klokken 16:11
...jeg har hørt at man skal bruke hurtiglader minst mulig ?
Den frykten er nok ganske ubegrunnet. Taxi-Leaf som hurtiglader mange ganger daglig opplever null reduksjon.
Men få høre erfaringen din når du hurtiglader da! :) På hvor mange prosent stopper den? Og ca. hvor lang tid tar det, og hvordan endrer strømstyrken seg etterhvert som du lader?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA