Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaring med e-Up! og ikke minst Car-Net appen

Startet av Viking1, lørdag 08. mars 2014, klokken 21:52

« forrige - neste »

Viking1

Jeg har bestilt bilen min med 2 sett  19" turbineke felger (428)
BMW er jo som kjent meget enkle og service innstilte på å endre på ordre på disse bilene.... Derfor spør jeg dere her.

Er det noen som har kjøpt 20" og synes bilen blir for "hard" og vil bytte sine sommerdekk med mine 19"?
Som et alternativ til like felgpakker på sommer og vinter kan jeg kan også bytte vinterdekk settet mitt i andre kurante felger i 19" på vinterdekk som ikke er Turbineke pakken.

Jeg betaler gjerne mellomlegget opp til 20" på sommerdekk

Long shot, men verdt et forsøk.

MortenH

Du må nok vente til vi får sommerhjulene på veien, før vi angrer oss. Jeg kjører med vinterhjul 19", og ønsker meg personlig enda mer fasthet på de fine snøfrie rogalandsveiene vi har akkurat nå. Men vi får se...
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Viking1

hehe, det er en fordel!

Hadde håpt Bavaria hadde gitt meg muligheten til å bytte felger og dekk uten problem, da jeg regner med de kommer til å selge dem selv i fremtiden... den gang ei...

Du får hyle ut om du ombestemmer deg etter omlegging :)
Jeg bor selv sentralt i Rogaland og siste status var at bilen er i Drammen tidligere i uken.

Silkemyk

Jeg har kjøpt 20" og tenkte ikke på at det var konemor sin bil.Hun vil prøve de først , så får vi se   :-)
BMW i3  /E60XDrive/Golf

Viking1

Sitat fra: Silkemyk på fredag 28. februar 2014, klokken 15:05
Jeg har kjøpt 20" og tenkte ikke på at det var konemor sin bil.Hun vil prøve de først , så får vi se   :-)

Krysser fingrene, keep me posted ;)

Tinhlevan

Sitat fra: Viking1 på fredag 28. februar 2014, klokken 08:50
BMW er jo som kjent meget enkle og service innstilte på å endre på ordre på disse bilene.... Derfor spør jeg dere her.

Er det noen som har kjøpt 20" og synes bilen blir for "hard" og vil bytte sine sommerdekk med mine 19"?
Som et alternativ til like felgpakker på sommer og vinter kan jeg kan også bytte vinterdekk settet mitt i andre kurante felger i 19" på vinterdekk som ikke er Turbineke pakken.

Jeg har sommerdekk på standard (427), og kunne tenkt meg turbineker (428) på sommer også. Hadde egentlig bare tenkt å bytte felgene til våren, men hvis det er interessent for deg så kan vi bytte.

Viking1

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 02. mars 2014, klokken 02:17
Sitat fra: Viking1 på fredag 28. februar 2014, klokken 08:50

Jeg har sommerdekk på standard (427), og kunne tenkt meg turbineker (428) på sommer også. Hadde egentlig bare tenkt å bytte felgene til våren, men hvis det er interessent for deg så kan vi bytte.

Hei

Takk for tilbudet, men standard felg er dessverre ikke aktuelt, det måtte vært 430 eller 429 eventuelt.

mrole

Hei,

Siden det er en som har prøvd dette før gjenbruker/kupper jeg tråden. Jeg har 428 turbineke på vinter- og sommer-hjul, og har fått veldig lyst på 20"dobbelteke på sommerhjulene for å få litt forandring. Også leser jeg i ymse tråder at en del ikke er helt fornøyde med komforten til 20", så er det noen som har lyst til å bytte til 19"?

Mine 19" 428-sommerhjul er flunka nye til min i3 fra desember 2015 og ikke vært på bilen ennå (hentet på dekkehotell for et par uker siden).

rth

Tar opp denne tråden. Håper det er greit.

Jeg har kjøpt full pakke og fått 20" sommerhjul. Har egentlig mest lyst på  428 19" sommerhjul.

Noen som kunne tenke seg 20" og har fått levert bilen med 428 felg?  Ser at prisforskjellen mellom 19" og 20" er 4300. Kanskje møtes på halvveien der.

Hjulene er ubrukt, og ønsker det samme andre veien. Ønsker også at det er 155 foran og 175 bak.

Snorre

Jeg har 429 19" sommer brukt ca 3 uker - kan bytte evnt mot 20" dobbelteke
BMW i3 94Ah

Usikker på detta

Har de originale vinterfelgene som medfølger fully-charged pakka - til overs. Bytting er ikke interessant desverre, men det nærmer seg black friday...hint...hint... :)

Mr.Zero

Sitat fra: rth på onsdag 23. november 2016, klokken 11:32
Tar opp denne tråden. Håper det er greit.

Jeg har kjøpt full pakke og fått 20" sommerhjul. Har egentlig mest lyst på  428 19" sommerhjul.

Noen som kunne tenke seg 20" og har fått levert bilen med 428 felg?  Ser at prisforskjellen mellom 19" og 20" er 4300. Kanskje møtes på halvveien der.

Hjulene er ubrukt, og ønsker det samme andre veien. Ønsker også at det er 155 foran og 175 bak.

Hvis årsaken til ønske om å bytte er dekkøkonomi og felgutseende, ser jeg den. Er det derimot en usikkerhet ang kjøreegenskapene,  opplever jeg bilen overraskende god å kjøre med 20". For min del var overgangen til 19" vinterhjul ikke særlig merkbar ved normal kjøring, så absolutt comfort nok i 20". Og de gjør seg på bilen, da... 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

rth

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA