Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Supercharger ladehastighet for S60?

Startet av rockerolf05, lørdag 08. mars 2014, klokken 21:43

« forrige - neste »

Leif1

Om du ser på plasseringen av de sensorene fremme vil du se at de har en ganske stor blindsone sideveis.
Særlig om objektet nærmer seg bakfra/siden, som det gjør når du lukeparkerer.
Tror vi skulle hatt store muligheter tryne forskjermen i noe før parkeringsvarslerne sa et pip.
Konvertitt fra S til X

Haldenser

Noen som har erfaring med de nye sensorene som blir levert med techpakka? Disse er jo iflg Tesla "12 long range ultrasonic sensors positioned to sense 16 feet around the car in every direction at all speeds." og bør derfor være milevis bedre en de gamle (som mange har klaget på)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Muffinman

Tviler på at noen har fått levert bil med de enda.

Haldenser

Sitat fra: Muffinman på onsdag 17. desember 2014, klokken 08:31
Tviler på at noen har fått levert bil med de enda.
Pompel og B_Tesla her på forumet har iallefall fått det...
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Asarin

Har de nye sensorene jeg også, men så vidt jeg vet er ingenting aktivert - bortsett fra skiltgjenkjenning og lane assist.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

fonberg

Sitat fra: Haldenser på onsdag 17. desember 2014, klokken 08:45
Sitat fra: Muffinman på onsdag 17. desember 2014, klokken 08:31
Tviler på at noen har fått levert bil med de enda.
Pompel og B_Tesla her på forumet har iallefall fått det...

Bjørn har demonstrert:
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Haldenser

Sitat fra: Asarin på onsdag 17. desember 2014, klokken 09:17
Har de nye sensorene jeg også, men så vidt jeg vet er ingenting aktivert - bortsett fra skiltgjenkjenning og lane assist.
Snakker om parkeringsensorene, har du techpakka? Hvordan fungerer disse isåfall, og er de pålitelige?
Regner med de vil bli "oppgradert" via en software update ved en senere anledning til park assist osv

Testen til Bjørn er kun på lane og speed assist som leveres på alle biler uavhengig om de har tech-pakka.

ACC kommer forresten i løpet av måneden iflg Jerome Guillen (VP Sales & Service Tesla)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Pompel

De nye skal ha dobbel rekkevidde i forhold til de tidligere sensorene, men som parkeringssensorer så virker det som at de trigger på samme avstander som andre parkeringssensorer. Jeg antar at den økede rekkevidden på sensorene ikke blir nyttiggjort før de får inn funksjoner som f.eks blindsonevarsling.

De nye sensorene blir forøvrig like lett forvirret av snø/is som andre parkeringssensorer.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Haldenser

Hvordan opplever du reaksjonstiden på disse? Er det lang forsinkelse fra man nærmer seg hindringen til den detekterer, og hvor nærme kan man parkere før den viser rødt?
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Pompel

Jeg har i grunnen ikke tenkt så mye over reaksjonstiden på de og jeg tror man må ganske nærme før den går til rødt, men jeg er jaggu ikke helt sikker. Jeg bruker jo de i front når jeg kjører snuten inn på jobb, men de bak må jeg bare se bort fra når jeg rygger inn hjemme. Der er det en trapp jeg lett rygger opp på om jeg skal rygge etter parkeringssensorene.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Foleson

Har en lånebil med ny sensorpakke, merker ikke noen stor forskjell på responsen i forhold til min vanlige bil.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

mariowing

Har bil med nye sensorer og ny tech pakke men "parkeringsdelen" er (foreløpig) uforandret så vidt jeg kan se. Du må ganske nærme før det begynner å pipe og grafikken (både foran og bak) viser kun to soner slik jeg har sett på videoer at det også gjør på den "gamle" pakken.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Torpedo Ted

Har også forsøkt bil med "autopilot" hardware. Ingen (merkbar) forskjell med tanke på parkeringssensorer.

Haldenser

Ok, takk for infoen. Da regner jeg med at dette er SW styrt siden sensorene ikke erlike de gamle og har mye lengre rekkevidde. Tipper potensialet i disse kommer til sin fulle rett når parkassist lanseres.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Asarin

Sitat fra: Haldenser på onsdag 17. desember 2014, klokken 09:45
Sitat fra: Asarin på onsdag 17. desember 2014, klokken 09:17
Har de nye sensorene jeg også, men så vidt jeg vet er ingenting aktivert - bortsett fra skiltgjenkjenning og lane assist.
Snakker om parkeringsensorene, har du techpakka? Hvordan fungerer disse isåfall, og er de pålitelige?
Regner med de vil bli "oppgradert" via en software update ved en senere anledning til park assist osv ...

Ja, har den nye techpakka.

Er som folk sier ikke noe forskjell i opplevelsen av gammel eller ny parkeringssensor enda. Den begynner å varsle på ca 1 meter tror jeg, går til rødt og sier at du skal stoppe når den går under 40cm.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA