Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når stopper hurtiglading?

Startet av MyTess, lørdag 08. mars 2014, klokken 18:04

« forrige - neste »

MyTess

Jeg ønsker å få noen råd :)

Alt tyder på at jeg får utlevert bilen helt i slutten av mars. Siden jeg bestilte før prisoppgang får jeg kjøpe vinterhjul med Pirelli til 15k.

I utgangspunktet er det kanskje en god deal, men har lest mye dårlig om dekkene og vurderte å bytte om til michelin xice3. Det kan fort koste 10k(er ikke sikker?) og da er jeg oppe i 25k, som er dyrere enn å kjøpe med r2 i utganspunktet.

Nå er jo greia at snøen her Oslo er nok borte i slutten av mars, begynnelsen av april, så vinterhjulene haster ikke. Men har lest her at originalfelger kanskje holder bedre, eller at tesla har noen opinions rundt garanti /vekt etc? Også er det jo issue med filten som kanskje også vil gjøre det lettere å reklamere med originale felger, detsom den blir skadet.

Så hvilket råd gir du, og hvorfor?

Kjøpe pirelli vinterhjul til 15k og være fornøyd?

Kjøpe pirelli vinterhjul til 15k også kjøpe nye xice3, kanskje selge pirelli? Tror dere de er lettsolgte?

Kjøpe R2 til 23k og være fornøyd?

Droppe vinterhjul nå, også kjøpe både nye felger og dekk til vinteren? Blir det dyrere?

Kjøpe bare originalfelgene hvis de er rimeligere enn 15k, hva koster egentlig gode kvalitetsfelger

Andre alternativ?

Takk for alle råd og kommentarer:)

rene

Jeg sitter med akkurat samme spørsmål siden jeg fikk mailen i dag med tilbud om 15.000 for Sottozero vinterhjul.

Angående pris så ser jeg på dette som høst/vårdekk (ikke vinter, spesielt siden jeg bor på et lite fjell), ikke vinterdekk. Dog får man med 19" originalfelger OG dekktrykksensorer (2500-3000 kr).

Planen er egentlig å få bilen levert på helårsdekk i slutten av mars, kjøre disse til november/når vinterdekk trengs, og så vrenge de av og få vinterdekk lagt om på de samme felgene. Til våren '15 tenkte jeg da å kjøpe et nytt sett 20" eller 21" sommerhjul, så har jeg to sett der sommerhjula er i det designet jeg velger selv, og en størrelse eller to opp fra de originale.

Men med tilbudet til 15' for 19" med sensorer og dekk jeg enten kan selge for noen tusinger eller bruke opp på høst/vår, ble det plutselig vanskelig...

MyTess

Ja, det ble vanskelig! Jeg kommer ikke til å gå opp i dimensjon, så jeg slipper å tenke på det ihvertfall:)

Kagex

jeg har bestilt pirreli dekkene, er de bra nok så beholder jeg de som vinterhjul, er de dårlig på vinterføre så bruker jeg dem som sommerhjul når eagle rs2 er slitt ut. null stress
P29687

Foleson

Jeg har også tenkt på det samme, og (nesten) kommet fram til følgende:

La være å kjøpe vinterdekk/felger nå, kjøre på 19" som følger med bilen frem til neste vinter og så legge på vinterdekk på originalfelgene. Neste vår kan jeg da kjøpe 20" felger og dekk for sommeren 2015 med god samvittighet :-)

Medfølgende dekk kan da slites godt i sommer.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Mhal

Jeg tenker at hvis du egentlig ønsker x3i og dei koster ca 10' mens R2 kostet 8' ekstra i forhold til Pirelli.

Jeg hadde valgt Pirelli og kjørt på dem til etter påske. Da kan du velge å selge dem billig og kjøpe x3i uten noen stor forskjell i pris mot R2.

Felgene vil sansynlig vis ha en bedre kvalitet en det du får for tilsvarende pris.

janmb

For min del handler jeg ikke vinterhjul av Tesla i det hele tatt, så definitivt vente.

Det blir originale 21" sommerhjul på meg fra slutten av mars - så får heller bilen stå om jeg er så uheldig at det er snøføre etter det.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

dotten

jeg kjører på orginale 19 helårsdekk i sommer, skifter over til vinterdekk på de da vinteren kommer, og kjøper nye dekk og felger til neste sommer.. Enkelt! :-)
S85

P85D fra mars 2015

sn0le

@Kagex:
Vær obs på at piggfrie vinterdekk er dårlig mtp vannplaning bla.

@Dotten:
Akkurat det jeg tenker å gjøre. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Batteritralla

Sitat fra: MyTess på torsdag 27. februar 2014, klokken 22:32
Jeg ønsker å få noen råd :)

Alt tyder på at jeg får utlevert bilen helt i slutten av mars. Siden jeg bestilte før prisoppgang får jeg kjøpe vinterhjul med Pirelli til 15k.

I utgangspunktet er det kanskje en god deal, men har lest mye dårlig om dekkene og vurderte å bytte om til michelin xice3. Det kan fort koste 10k(er ikke sikker?) og da er jeg oppe i 25k, som er dyrere enn å kjøpe med r2 i utganspunktet.

Nå er jo greia at snøen her Oslo er nok borte i slutten av mars, begynnelsen av april, så vinterhjulene haster ikke. Men har lest her at originalfelger kanskje holder bedre, eller at tesla har noen opinions rundt garanti /vekt etc? Også er det jo issue med filten som kanskje også vil gjøre det lettere å reklamere med originale felger, detsom den blir skadet.

Så hvilket råd gir du, og hvorfor?

Kjøpe pirelli vinterhjul til 15k og være fornøyd?

Kjøpe pirelli vinterhjul til 15k også kjøpe nye xice3, kanskje selge pirelli? Tror dere de er lettsolgte?

Kjøpe R2 til 23k og være fornøyd?

Droppe vinterhjul nå, også kjøpe både nye felger og dekk til vinteren? Blir det dyrere?

Kjøpe bare originalfelgene hvis de er rimeligere enn 15k, hva koster egentlig gode kvalitetsfelger

Andre alternativ?

Takk for alle råd og kommentarer:)

Kan ikke hjelpe deg med ditt valg, men jeg forstår ikke hvorfor noen får tilbudom vinterdekk til 15000 mens andre må betale 23000 om de vil kjøpe gjennom Tesla.

Min bil ble også bestillt før prisøkning, og jeg fikk beskjed om at vinterdekk kunne jeg bestille senere.

Jeg har ikke fått noen mail om muligheten til å kjøpe vinterdekk til 15000....
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Ompalomp

Bare krev Pirelli til 15000. Du får helt sikkert den prisen!
Blå S85 med det meste, utenom alarm og barnesete.
Bestilt 1/9
Finalized 13/9
In transit 7/1
Levert 3/3

Amoss

Sitat fra: Ompalomp på fredag 28. februar 2014, klokken 00:14
Bare krev Pirelli til 15000. Du får helt sikkert den prisen!

Det er nok ikke helt utenkelig nei, dersom du viser til at du prøvde å kjøpe dem før prisøkningen, men ble bedt om å vente. Altså, dersom Pirelli er det dekket du vil ha.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Kagex

er vel ingen som har fått mail om det uten å ha spurt, hvis du vil ha pirelli si at du bestilte bil før prisjustering
P29687

Newbee

Sitat fra: Kagex på fredag 28. februar 2014, klokken 07:20
er vel ingen som har fått mail om det uten å ha spurt, hvis du vil ha pirelli si at du bestilte bil før prisjustering

Min DS glemte å tilby Sottozero til gammel pris, men jeg fikk muligheten når jeg "minnet" om at jeg kjøpte før prisoppgang. Jeg gikk allikevel for en pakke fra 3.part med 19" Polar, Nokian R2 og sensorer. Setter sommerdekkene på Polarfelgene og flytter Nokian R2 over på originalfelgene. Originalfelgene er ikke så kule at jeg vil ha 8 av dem.
Har nå kjøpt hjulsett nr 2, bestilt elektriker, kjøpt "Teslaeffekter" fra USA..... og det er en hel mnd igjen til bilen kommer. Hjelp....hva skal jeg bruke resten av ventetiden på?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

rene

Sitat fra: Kagex på fredag 28. februar 2014, klokken 07:20
Da jeg fikk mailen fra DES i går ("Levering av din Model S"), ble prisen på Sottozero-pakken oppgitt til 15', uten at jeg har vært i kontakt med de eller spurt noen om vinterdekk i det hele tatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA