Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32 ah lading til trilling?

Startet av e-Golfer, lørdag 08. mars 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

Olsleaf

Sitat fra: S-max på onsdag 14. mai 2014, klokken 16:26
Tid mellom produksjon og levering ca. 4 uker i følge møller Haugesund.

Spennande om bil blir levering før nytt år for min del. Kanskje det skjer noko med avgiftene etter nytt år?

Tror ikke det er fare for at avgiftene kommer neste år. Når selveste Siv Jensen har sagt at det ikke blir noe endring med det første, så høres det betryggende ut. Dessuten vil flertallet på Stortinget ha byttet ut bilparken med flere elbiler enn de har blitt enige om i begynnelsen. Økning fra 50000 til 75000 biler.

Men jeg er ikke bekymret om jeg må betale litt, elbil er komfortabelt, smidig og godt å kjøre, samt at det er litt billigere uansett. Gled dere til E Golf, og nyt det!!!
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

S-max

Ein annan ting eg lurer på er om det vil lønne seg å vente med registrering til over nytt år pga årsavgift, årstal i vognkort m.m?
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

Svg1974

Jeg har nå fått produksjonsbekreftelse fra fabrikk for uke 28 (introbil u/varmepumpe) Antatt frakttid tre-fire uker.

Råde

Sitat fra: S-max på onsdag 21. mai 2014, klokken 13:23
Ein annan ting eg lurer på er om det vil lønne seg å vente med registrering til over nytt år pga årsavgift, årstal i vognkort m.m?

Det tror jeg ikke jeg ville tenkt på. Årsavgiften for inneværende år er jo nesten ingenting. Bilen blir modellår 2015 såvidt jeg har forstått.
e-Golf | X75D

LarryF

Sitat fra: Svg1974 på onsdag 21. mai 2014, klokken 15:30
Jeg har nå fått produksjonsbekreftelse fra fabrikk for uke 28 (introbil u/varmepumpe) Antatt frakttid tre-fire uker.
Kan du si noe om hvem du har fått disse opplysningene fra? Tok du kontakt med forhandler eller importør eller hva?
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

Svg1974

Sitat fra: LarryF på torsdag 22. mai 2014, klokken 08:31
Sitat fra: Svg1974 på onsdag 21. mai 2014, klokken 15:30
Kan du si noe om hvem du har fått disse opplysningene fra? Tok du kontakt med forhandler eller importør eller hva?

Det var selger som ringte meg og opplyste om det. Han var minst like gira som meg.  8). La selvsagt inn et forbehold om at ting kunne skje, men bestillingen var nå låst og bekreftet med produksjonsuke.

Han sa også at min var kun en av to biler de hadde fått bekreftet så langt.

lnyla

Selgeren min videresendte denne eposten fra Møller i dag:

Leveringstid på Volkswagen e-Golf merket "INTRO" med varmepumpe

Av: Rudi Sand Publisert: 23.05.2014

Vi har fått ny informasjon fra fabrikken vedrørende restriksjon på varmepumpe til e-Golf.

Basert på ny informasjon fra fabrikken vil vi informere om at biler merket med "INTRO" som har lagt til varmepumpe ikke vil får produksjon fra uke 28 som tidligere informert, men fra uke 35-39. Dersom noen av kundene som har lagt til varmepumpe ønsker å fjerne denne, er dette mulig samtidig som de beholder sin plass i køen. Fra og med uke 40 vil det ikke være noen restriksjoner på varmepumpe.

Det tar ca. 4 uker fra produksjon til bilen leveres.

Råde

Kan det være sa vanskelig med denne varmepumpa, da. Jeg trodde tyskerne hadde orden i sakene sine.
Fryktelig irriterende...
e-Golf | X75D

e-Golfer

Kjempeirriterende. På bakgrunn av forrige info med VP fra uke 28 gjorde jeg om min bestilling og la på VP.

Selger ringte meg i går med samme info som over her. Da jeg spurte om når han forventet produksjon uten VP antydet han uke 25. Med 10 ukers ventetid, bestemte jeg meg da for å ta ut VP igjen.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Råde

Hva kostet dine 18" Durban, e-Golfer? De står nemlig ikke i e-Golf prislisten. Bruker du da standardfelgene på vinter?
e-Golf | X75D

e-Golfer

@Råde.

Betaler ca 18' for Durban felger på 225 dekk. Bruker styggefelgene på vinteren, ja.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

ea

e-Golfer: Hvor har du bestilt disse felgene? Jeg spurte om pris hos Møller Trondheim ifm bestilling av min e-golf. De antydet en pris rundt 32000 kr, som jo er frekt og uaktuelt. Tenkte å ta meg en tur opp snart og spørre om de har kommet på bedre tanker, og da ville det vært fint med litt dokumentasjon fra andres tilbud.

Råde

Sitat fra: ea på søndag 25. mai 2014, klokken 22:35
e-Golfer: Hvor har du bestilt disse felgene? Jeg spurte om pris hos Møller Trondheim ifm bestilling av min e-golf. De antydet en pris rundt 32000 kr, som jo er frekt og uaktuelt. Tenkte å ta meg en tur opp snart og spørre om de har kommet på bedre tanker, og da ville det vært fint med litt dokumentasjon fra andres tilbud.

Samme leksa fikk jeg... 32.000,-.

18' begynner å ligne. Har avtalt ca 15' for Blade 17", men bytter g
jerne til Durban
e-Golf | X75D

Bawler

Syns blade ser mye tøffere ut ;)

Men jeg fikk pris på 30k ish på blade, men så var det jo momsfritt, da ble det 20k ish, så litt rabatt.. så ble 18k til slutt. Bruker da originale felger til vinter
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

e-Golfer

Jeg synes Durban felgene er tøffest, og de kler Golfen. Er jo en grunn til at alle brosjyrebilder er med Durban

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA