Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32 ah lading til trilling?

Startet av e-Golfer, lørdag 08. mars 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

Bawler

Jeg bestilte min fullspekket med varmepumpe 31.03. Hovedgrunnen jeg tok med varmepumpe var at beskjeden jeg fikk var at neste batch med biler kommer rundt Jul. Så var ingenting å spare bare for å få bilen tidligere.

Fikk derimot beskjed om det _kunne_ være at jeg fikk den i september. Så får håpe det ikke blir helt jul før jeg får den ;)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

lightningii

Fikk følgende melding som stammer fra Møller

"Bilene merket med intro skal etter planen produseres først fra uke 28. Nye bestillinger mot fabrikk får fremdeles feilmeldinger i systemet, det er derfor vanskelig å anslå reell leveringstid. Varmepumpe gir også feilmelding i systemet frem til fabrikken åpner for dette utstyret.

Vi vil på E-GOLF prioritere kundesolgte biler fremfor ledige biler (med unntak av INTRO bilene som kommer først uansett) slik at det er kontrakt opprettet første gang som teller.Det kommer mer info i eget skriv om leveringstider på E-GOLF i slutten av april"

Konklusjon:
Ser nesten ut som de første bilene først blir levert mot slutten av juli/ begynnelsen av Aug..vil tro at det er ganske trolig at man ikke får bil med VP før mot jul..

Råde

Var innom forhandler i går. En av deres to utstillingsbiler (merket INTRO) var låst nå og produksjonsuke 20 var gitt...
e-Golf | X75D

thomanie

Sitat fra: jamez
Rørene og radiator du viser til er for kjøleveske/glykol.
...
Regner med versjon uten varmepumpe også har tilsvarende rørsystem og radiator som den med.
Fakta ødelegger enhver "god" konspirasjonsteori :)

Låst produksjon til uke 20 (11.mai) burde bli levering starten på juni.
Kommer vel til å stå konstant i kø for prøvekjøring for å korte ned på ventetiden til uke 37+ ... ;)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Sonus

Da er Intro-bilen vår kansellert og bil med varmepumpe bestilt. I følge selger blir Introbilene uten varmepumpe produsert fra om med uke 28 og da levering ca juli/aug.

Ohm

Fått beskjed fra min selger om at bilen sansynligvis får bekreftet produksjonsuke i april/mai. Vet ikke hva det innebærer jeg da og når jeg får bilen. Men her må man vel bare vente. Varmepumpe spiller ikke så stor rolle for meg, så jeg går for første levering. Håper å kunne ha bilen i løpet av sommeren.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Johnny

Det er mulig at så mange nå velger å utsette levering på grunn av varmepumpa, at mange andre vil få bilen fortere en antatt. Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det.. :-\
TMS og eGolf.

Ohm

Det hadde jo vært fint med kjappere levering. Satser på forvarming i garasje, varm garasje på jobb og kun 1,8 mil en vei til jobben med mulighet for lading både hjemme og på jobb. Da spiller ikke varmepumpe så stor rolle. Men selvsagt ville det vært et pluss med varmepumpe. Leker litt med tanken på Webasto, skal sjekke litt mer når jeg får bilen. Tror jeg skal klare å montere det selv, å da blir det jo omtrent samme pris som varmepumpe.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Elbilist

Det er mye forskjellig å høre om forventet levering. Vi kommer til å bruke bilen over avstander som gjør at vi vil kunne trenge varmepumpe for å få den ekstra rekkevidden, og på spørsmål til Volkswagen fikk jeg i dag dette svaret på mail:
"De første e-Golf med varmepumpe forventes levert fra august."

Råde

Rotehuer... :) Det et vel en som blander levering og produksjon. Foreløpig så er det sagt at produksjon av biler med VP starter i uke 35, altså siste uka i august. Men vi sitter vel nesten alle sammen og håper at det blir tidligere. De har imidlertid sagt at de kommer med mer info i månedsskiftet apr/mai.
e-Golf | X75D

Olsleaf

Tror ikke WV regnet med så stor interesse for E Golfen ettersom de bare skulle selge 2000 i Norge. Nå kan vi bestille å få dem til å produsere fler
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Waberg

Var innom Møller igjen for å høre når jeg kunne få bilen hvis jeg bestilte i dag. Måtte regne med å vente helt til mars!
15 Zoe Intense
99 P106 LiFePO4

Råde

Jepp, 2014 er solgt hørte jeg også. Så den interne mailen som kom ut i dag.

INTRO biler (640 biler) har produksjons plasser i ukene 26-38. "Vanlige kundesolgte biler" kontraktfestet i feb/mars har produksjonsplasser i uke 40-42. Resten er jeg usikker på, men bestiller du i dag må du vente til en eller annen gang i 1. halvdel av 2015.

En annen ting i hele varmepumpedebatten er at plassen man har i køen er avgjort av kontraktsdato. Dvs at du ikke nødvendigvis må vente lenger på bil selv om du legger til varmepumpe. Jeg bestilte 25/2 (ikke INTRO), og selv om jeg la til VP i dag, kan jeg fremdeles regne med produksjon ca uke 40.
e-Golf | X75D

hans.ks

Virker litt motstridende med tanke på tidligere meldinger som har vært at vil en ha varmepumpe med bestillingen så må en vente til 2015 på at den blir levert.
E-Golf med ventepumpe.

Olsleaf

Vi hadde årsmøte i Trøndelag Elbilforening og hadde besøk fra Møller i Trondheim. På spørsmål om varmepumpe fikk vi til svar at den ikke ville utgjøre stor forskjell og at en godt kunne bestille uten.
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA