Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32 ah lading til trilling?

Startet av e-Golfer, lørdag 08. mars 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: Kent på onsdag 05. mars 2014, klokken 23:34

"BILEN ER ORDREBEKREFTET VED FABRIKK" står det i min kontrakt. Alle tidspunkt har kommet muntlig fra selger.

Litt gammel tråd, men slenger meg på.

Regner ikke med bilene har fått produksjonsuke enda. Var selv en av de første som bestilte, og min kontrakt er enda ikke låst. Dvs jeg kan endre bestillingen enda. Kontraktene låses visst i starten av april.

Vet ikke hva dette bekreftet fra fabrikk betyr. Kanskje fordi den er en av de 2000 som er lovet til Norge i år?
e-Golf | X75D

helgolf

Noen som har fått tidelt produksjonsuke på bil levert med varmepumpe?

hans.ks

Forhandler informerte om at det er estimert en vag forsinkelse på 14-dager på intro-modellene, men håper at de skal få tidspunkt om leveringstid snart.. :P
E-Golf med ventepumpe.

Råde

Det virker til å være noe forsinket, ja.

Jeg bestilte 25/2 (dagen de åpnet for bestilling) men fikk ikke INTRO bil fordi selgeren rotet det til. Jeg sendte derfor en forespørsel til kundeservice sentralt, hvor jeg spurte om når min ordre mest sannsynlig gikk i produksjon. Her er svaret:

Om det ikke er "introbil" så får den nok ikke produksjon før tidligst uke 34     

Men det er fortsatt uklart enda så vi kan ikke gi noen gode svar før i mai på når
bilene får produksjon- og leveringsdato.                                           

De første kundesolgte bilene vil ankomme norge først i juli/august


Så, for de av oss som har E-GOLF 115HK 5D i kontrakten er det bare å vente (og vurdere å krysse av for varmepumpe, siden disse kommer med fra uke 35.

God adventstid!
e-Golf | X75D

hans.ks

Ser at det ikke står intro i kontrakten min enda jeg var til forhandler klokken 10.10 dagen salget åpnet. :-)

Mulig jeg bare venter selv, får se om det blir flere forsinkelser!
E-Golf med ventepumpe.

Råde

Da kan det hende han også har somlet det til. Ser andre på forumet har fått INTRO bil selv om de har bestilt 26/2...
e-Golf | X75D

e-Golfer

Hva er det som er årsak til forsinkelsene da?

Som vi ser i en annen tråd her, så er jo produksjonen i gang allerede....

Vil ha bilen min "i går" :-)
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

lightningii

Jeg bestilte bilen 26/2, står "intro" i kontrakten min. Sjekket med selger i dag, å han sier at de ikke har fått noe informasjon som tilsier noe forsinkelse. Han fastholder at bilen min blir levert en gang mot slutten av juni.
Videre så sier han at de informerer kunder som bestiller bil i dag, eller inkluderer VP på eksisternde bestilt bil at de må påregne levering mot jul.

nilskt

Må vel si at jeg stiller meg litt undrende til levering nær jul for biler med VP. I Danmark vil VP være standard, og der estimeres bilen til august. Kan dette være et selgertriks slik at ikke alle endrer sin bestilling til å inkludere VP?

Vi får vente å se. Jeg kommer i alle fall til å vente på VP.

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

lightningii

Går vel sikkert på produksjonskapasitet, du har rett med at VP er standard på Golf i DK, så i tillegg har du de landene som begynte å tilby VP tidligere enn Møller, så jeg vil vel tro at de Norske bilene derfor har havnet bakerst i køen..
Sitat fra: nilskt på mandag 31. mars 2014, klokken 20:15
Må vel si at jeg stiller meg litt undrende til levering nær jul for biler med VP. I Danmark vil VP være standard, og der estimeres bilen til august. Kan dette være et selgertriks slik at ikke alle endrer sin bestilling til å inkludere VP?

Vi får vente å se. Jeg kommer i alle fall til å vente på VP.

Råde

Jeg ville ikke være så sikker på at VP blir standard i Danmark. Riktignok er det skrevet på nettet flere steder, men det var det jo også her i Norge før lansering. Vw.dk har enda ikke skrevet et pip om e-golf

http://www.volkswagen.dk/da/models/den-nye-golf/velkommen.html
e-Golf | X75D

thomanie

For å fyre opp mer under en god konspirasjonsteori:

0:54 varmepumpekretsen kort beskrevet. Legg spesielt merke til utformingen og skissert plassering av rør, over og i stor grad mot  høyre side.


Se så på produksjonsvideoen:

0:36 alle de rørene over mot høyre på "motorblokka" må ha en funksjon...
1:34 spesielt det røret som stikker fram nede høyre, mot der radiatoren ville stått i en fossil bil
2:00 legg merke til rørene fremme høyre når framvognen monteres i karrosseriet, ligner mye på, ja, varmepumpa fra video 1
3:47 varmevekseleren bak grillen når frontfangeren monteres

Konklusjonen min må bli at den/de e-Golfene som blir bygd i denne videoen bygges *med* varmepumpe. Intro, demo eller prototyper, hva vet jeg...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

torgrand

For vi som skal ha bil med varmepumpe håper jeg de har laget en god gjeng med denne for test...

nilskt

Sitat fra: thomanie på mandag 31. mars 2014, klokken 23:23
For å fyre opp mer under en god konspirasjonsteori:

0:54 varmepumpekretsen kort beskrevet. Legg spesielt merke til utformingen og skissert plassering av rør, over og i stor grad mot  høyre side.


Se så på produksjonsvideoen:

0:36 alle de rørene over mot høyre på "motorblokka" må ha en funksjon...
1:34 spesielt det røret som stikker fram nede høyre, mot der radiatoren ville stått i en fossil bil
2:00 legg merke til rørene fremme høyre når framvognen monteres i karrosseriet, ligner mye på, ja, varmepumpa fra video 1
3:47 varmevekseleren bak grillen når frontfangeren monteres

Konklusjonen min må bli at den/de e-Golfene som blir bygd i denne videoen bygges *med* varmepumpe. Intro, demo eller prototyper, hva vet jeg...

T

Hehe! Godt observert!

Krysser fingre for at du har rett :-)

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

jamez

Rørene og radiator du viser til er for kjøleveske/glykol.
Ser ut som kjøleveskesystemet er er tilkoblet bl.a. motoren og en elektrisk pumpe. Sikkert for å utnytte og kvitte seg med restvarmen?
Sitter glykoltank v høyre fjærbeintårn: http://image.motortrend.com/f/auto_shows/detroit/volkswagen_passat_bluemotion_concept_golf_r_at_detroit_show/64973104/Volkswagen-e-Golf-engine.jpg

Regner med versjon uten varmepumpe også har tilsvarende rørsystem og radiator som den med.
Aircondition har den jo også som krever en kompressor og radiator, bare at selve AC kompressoren ikke kan snu arbeidsretning og pumpe varme motsatt vei.

Unødvendig høy ekstrapris for versjon med varmepumpe. Kompressoren er neppe særlig mye dyrere i produksjon, og det er irriterende at de ikke bare kan levere det som standard på alle bilene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA