Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av lnyla, fredag 07. mars 2014, klokken 19:55

« forrige - neste »

ea

Bestilte e-golf i dag på Møller Trondheim. Fikk 3% på bil og utstyr, dvs ca 9000 kroner på 295000 kr. Skrev også mail til alle andre forhandlere i regionen. Ingen av dem hadde noe mer rabatt å tilby.

FrankM

Max utstyrt e-Golf m/vinterdekk:
Første forhandler kunne gi 3% = 8720,- event litt til ved hvis jeg kunne dokumentere bedre tilbud.  :-\
Andre forhandler kunne gi 8% = 23920,- pga storkundeavtale med arbeidsgiver. ;D
Venter med bestilling til det taes imot bestillinger m/varmepumpe.
Må plusse på ca 6000,- for den.
Kommer sannsynligvis til å ordne vinterdekk selv.
2016 VW e-Golf, Pacific blue.
2013 BMW R1200RT. Mørk Blå.
2001 Ducati ST2. Rød.

hans.ks

Fikk lite i rabatt etter første runde med forhandler, etter at jeg dro frem at vi er storkunde gjennom jobben så skulle han finne ut hvor mye rabatt det kunne gis. Skal bli spennende å se hva forhandler kommer frem til når jeg ser hva folk får i rabatt her på forumet.  :P
E-Golf med ventepumpe.

Råde

Er veldig overrasket over at det er gitt så mye rabatt rundt omkring. Var av den oppfatningen at importør hadde beordret forhandlere til ikke å gi.

Jeg må visst av gårde og vri et balletak på min forhandler. Ble lovet at "Ingen andre får rabatt heller, det kan jeg love deg..."

Jepp
e-Golf | X75D

Johnny

Det store flertallet får nok ikke rabatt, og har heller ikke noe behov for å fortelle akkurat det til noen. Det ligger i sakens natur!
TMS og eGolf.

lightningii

Enig med deg, om jeg fikk rabatt eller ikke, eller hvor mye i rabatt, føler jeg avhenger av mange forhold, samt er en sak mellom kunde og forhandler.
Sitat fra: Johnny på søndag 16. mars 2014, klokken 10:03
Det store flertallet får nok ikke rabatt, og har heller ikke noe behov for å fortelle akkurat det til noen. Det ligger i sakens natur!

TorAtle

Sitat fra: lightningii på søndag 16. mars 2014, klokken 12:12
Enig med deg, om jeg fikk rabatt eller ikke, eller hvor mye i rabatt, føler jeg avhenger av mange forhold, samt er en sak mellom kunde og forhandler.
Hysj-hysj og tåkelegging av priser er ikke bare veldig irriterende men også ødeleggende for god konkurranse i markedet. Takk for netthandelen som for mange bransjer har gitt lavere og gjennomsiktige priser som kan sammenlignes i fred og ro. Bilbransjen er dessverre ikke der enda.
2014 BMW i3

lightningii

Rabatt eller ikke avhenger av mange forhold,
Et langt kundeforhold vil kunne gi bedre rabatter, enn for en person som kjøper sin første bil. Men inntrykket mitt er at det er like stor forventning uansett. Men det vil være store forskjeller. Personlig så tror jeg at man må bare akseptere at "kunde status" vil i stor grad avgjøre hvor mye man får i rabatt i slike tilfeller.
Sitat fra: TorAtle på mandag 24. mars 2014, klokken 23:24
Sitat fra: lightningii på søndag 16. mars 2014, klokken 12:12
Hysj-hysj og tåkelegging av priser er ikke bare veldig irriterende men også ødeleggende for god konkurranse i markedet. Takk for netthandelen som for mange bransjer har gitt lavere og gjennomsiktige priser som kan sammenlignes i fred og ro. Bilbransjen er dessverre ikke der enda.

Gordon Retriever

Er det flere som føler seg kallet til å dele hvor mye eller lite de fikk i rabatt når de bestilte e-Golf?
Oppgi evnt.  om prosentsatsen er på selve bilen, eller på totalpakke inkl. vinterhjul. :)

moby666

Får 9% på bil og utstyr.  Vurderer også kia soul, men klarer ikke å finne en seriøs forhandler som svarer på mail angående rabatt. Har fått svar fra en som ikke kunne gi meg pris før august!? Ser ut som det blir en ribba golf i q1 2015, dvs kun ryggekamera + varmepumpe for ca 240, eller 260 for skinn, Dynaudio og keyless i tillegg .. Vanskelig valg...
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Råde

Sitat fra: moby666 på fredag 11. juli 2014, klokken 13:21
Får 9% på bil og utstyr.  Vurderer også kia soul, men klarer ikke å finne en seriøs forhandler som svarer på mail angående rabatt. Har fått svar fra en som ikke kunne gi meg pris før august!? Ser ut som det blir en ribba golf i q1 2015, dvs kun ryggekamera + varmepumpe for ca 240, eller 260 for skinn, Dynaudio og keyless i tillegg .. Vanskelig valg...

Har du storkunderabatt eller lignende. Synes 9% høres utrolignut... Valget skal jeg gjøre lettere for deg: ta med skinn osv... :)
e-Golf | X75D

moby666

Ja storkunderabatt, firma jeg jobber kjøper kanskje 50 VW i året...
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Lentaro

Har ikke forhandlet om ny bil før, så hvordan skal en gå fram for å få rabatt?
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

hans.ks

Start med å få et uforpliktende tilbud, etter dette finner du ut om du har evt. rabatt gjennom arbeidsgiver(som flere av oss har) eller andre ordninger og legger dette frem for selger, da tror jeg ikke du får noen bedre pris. Hvis ikke storkundeavtale, så kan du jo si at du har fått et brukbart tilbud på Leaf eller vil vente på Soul EV og lurer på om selger kan matche dette.

Fikk første gangen jeg var innom en svak rabatt på 800. Den er nå større ettersom firma-avtalen ble spikret både på bil og dekk. Lykke til! :-)

NB. Tåkelegging av priser og tilbud er kun fjas.
E-Golf med ventepumpe.

Sirup

Jeg er ansatt i en stor norsk bedrift, og har i den forbindelse fått 3.2% i ansatt-rabatt på bilen.
Leser på forumet at flere har fått opp mot 8% rabatt. Hvilke prosentvise avslag har dere som har kjøpt bilen med "ansatt-rabatt" fått?
VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA