Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: sleping I3

Startet av MortenH, fredag 07. mars 2014, klokken 17:11

« forrige - neste »

MortenH

BMW i remote app er avhengig av å få tilsendt data om bilen fra BMW sin server.

For tiden (februar 2014) er BMW sin server (BMW Service) ikke helt god til å hente data fra bilen automatisk. For å manuelt sende data fra bilen til serveren, kan du følge denne framgangsmåte

Velg Transfer
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Jone

Dette prøvde jeg akkurat, og bilen gav "failed"-feilmelding på både Updating BMW Services, og Transfer Data...

GelpMan

For de med Android.

Hvis du får problemer med "i Remote" etter oppdatering. Appen startet ikke for meg etter oppdatering i dag.

Gå inn på "innstillinger" så "programmer" deretter finner du "i Remote" og trykker på den. Trykk så på "fjern data"

NB! Det betyr at man starter på nytt, du må logge deg inn på nytt, og sette opp pin kode på nytt.

atkhobby

Fikk også problemer med å starte den etter oppdateringen. For meg holdt det da å logge ut fra pinkode vinduet og så logge inn igjen.

02Henning

Rabiat22

https://itunes.apple.com/en/app/id684370062

Har det litt morro med denne.
Vise rattutslag, hvor du bremse og gasse på kartet.
Knall løye :)

MortenH

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

LMOR

Har noen andre med iPhone hatt småproblemer i helgen? I går ga appen charging error, selv om alt var bra. I morges sa den at det var 1,5 time igjen, selv om den var fulladet, og nå fikk jeg melding om charging interrupted, selv om den ser ut til å lade fint... (først push varsel btw)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

atkhobby

Jeg vil oppfordre alle til å bruke feedback funksjonen som er innebygget i appen hver gang det dukker opp problemer. Det er bare fint om flere rapporter det samme.
Har selv rapportert om dårlig oppdatering i Android,appen, slik at jeg må gå helt ut og inn igjen før den oppdaterer + at den noen ganger har gitt usannsynlig lavt forbruk på korte turer (6,5kwt/100km for tur med en del stigning).

Det er ikke så mange funksjoner i denne appen. Svakt at de allikevel har så mye trøbbel. På tide å bytte utvikler BMW?

wesnym

Er det noen av dere som vet hvordan man får oppdatert ladestasjoner i remote appen?
Jeg har oppgadet at det mangler laderstasjoner i appen. Det er altså ladestasjoner som ligger registeret hos Nobil, som ikke kommer frem i appen.
Eksempel er hurtigladingstasjon på Kongsvinger.

Mvh
Kjetil (wesnym)
BMW i3, Oslo

magmin

Sitat fra: wesnym på søndag 04. mai 2014, klokken 22:08
Er det noen av dere som vet hvordan man får oppdatert ladestasjoner i remote appen?
Jeg har oppgadet at det mangler laderstasjoner i appen. Det er altså ladestasjoner som ligger registeret hos Nobil, som ikke kommer frem i appen.

Mvh
Kjetil (wesnym)
Hvor på kongsvinger ligger den - skal dit i morgen og da har jeg muligheten for å kjøre elbil.
BMW i3

BOStrand

Får ikke Remote control til å virke i dag. Ser ut som om kommunikasjonen går greit til serveren - men ikke videre til bilen. Får feilmelding til slutt. Andre med samme problem?
Oppdatert: Virker igjen nå - sikkert rusk hos BMW.

wesnym

Sitat fra: magmin på mandag 05. mai 2014, klokken 08:20

Mvh
Kjetil (wesnym)
Hvor på kongsvinger ligger den - skal dit i morgen og da har jeg muligheten for å kjøre elbil.

I følge hurtigladekartet så ligger den ved Biltema. Det står at det er Combo der. Jeg har ikke vært der selv. Adressen er Kristian Walbyes veg 4, 2212 Kongsvinger. Gi meg gjerne beskjed hvordan det gikk.Planlegger en tur dit snart selv :-)
BMW i3, Oslo

magmin

Sitat fra: wesnym på mandag 05. mai 2014, klokken 17:57
Sitat fra: magmin på mandag 05. mai 2014, klokken 08:20

Mvh
Kjetil (wesnym)

I følge hurtigladekartet så ligger den ved Biltema. Det står at det er Combo der. Jeg har ikke vært der selv. Adressen er Kristian Walbyes veg 4, 2212 Kongsvinger. Gi meg gjerne beskjed hvordan det gikk.Planlegger en tur dit snart selv :-)
Blir ikke noen tur i morgen - men skal sjekke så snart jeg har anledning.
BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA