Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av Teslanewbie, fredag 07. mars 2014, klokken 14:27

« forrige - neste »

janmb

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 07. mars 2014, klokken 12:23
Jeg var helt sikker på at ledstripen var tilstede på tech.....

Heldigvis tar du feil der. Jeg skal IKKE ha den ledstripen.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

turfsurf

Sitat fra: BMW850 på fredag 07. mars 2014, klokken 12:29
Som det står i beskrivelsen på tåkelysene, disse er også anvendelige på mørke landeveier som vi har endel av i dette landet ;)

Skjønner ikke helt hvordan det skal funke, er vel ikke bedre å kjøre med tåkelys enn hovedlys...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

teslaslaven

Sitat fra: turfsurf på fredag 07. mars 2014, klokken 13:31
Som det står i beskrivelsen på tåkelysene, disse er også anvendelige på mørke landeveier som vi har endel av i dette landet ;)

Skjønner ikke helt hvordan det skal funke, er vel ikke bedre å kjøre med tåkelys enn hovedlys...

Tåkelys når det ikke er tåke reduserer sikt og trafikksikkerhet da det gjør at du fokuserer på området rett foran bilen og ikke fremover. Så at tåkelys skulle gi økt sikkerhet på "mørke landeveier" er bare tull. Tåkelys har så og si null nytteverdi i Norge med mindre man bor i en tåkedal.

paalb

Jeg fikk beskjed fra min DS at jeg får de nye speilene. Levering 22. mars.

akseln

Tipper at det nå tilnærmet har gått tom for manuelle speil og at alle bilder med tech-pakke som leveres fremover har elektriske speil.

BMW850

Sitat fra: janmb på fredag 07. mars 2014, klokken 13:28
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 07. mars 2014, klokken 12:23
Jeg var helt sikker på at ledstripen var tilstede på tech.....

Heldigvis tar du feil der. Jeg skal IKKE ha den ledstripen.

Ingen som sier at du MÅ bruke den om du hadde hatt den heller. Skjønner ikke problemet ditt  ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TeslaTerje

Sitat fra: paalb på fredag 07. mars 2014, klokken 13:47
Jeg fikk beskjed fra min DS at jeg får de nye speilene. Levering 22. mars.
Fekk beskjed fra min DS at eg sannsynligvis ikkje får det nye speilene får håpe ho tar feil. Levering 31 mars
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

janmb

Jeg gidder ikke spørre DS om dette av flere enkle grunner:

1: Hun aner antakelig ikke mer om det enn jeg gjør selv, dvs ingen ting.

2: Uansett hva hun tror hun vet eller ei så vil hun uansett svare noe intetsigende, forventningsdempende svada, slik hun er opplært og pålagt å gjøre - i god amerikansk stil.

3: Det er uansett ikke noe å gå gjort noe med. Bilen har det den har, ergo kan man like godt vente og se når den leveres - så får man fakta og ikke bare snikksnakk.

Når det er sagt blir det en aaaaanelse spennende når man skal overta bilen å se hva slags speil den faktisk har.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cra

Sitat fra: janmb på fredag 07. mars 2014, klokken 14:47
Bilen har det den har, ergo kan man like godt vente og se når den leveres - så får man fakta og ikke bare snikksnakk.

Når det er sagt blir det en aaaaanelse spennende når man skal overta bilen å se hva slags speil den faktisk har.

Nettopp. Når bilen er i transit kan man ikke gjøre noe annet enn å håpe, så da er det like greit å belage seg på å få det man faktisk har bestilt, og se alt over det som ren bonus. Se på det som en ekstra loddtrekning, på samme måte som om enkelte kunder f.eks. hade fått med ei T-skjorte, en caps e.l.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BMW850

Sitat fra: teslaslaven på fredag 07. mars 2014, klokken 13:41
Sitat fra: turfsurf på fredag 07. mars 2014, klokken 13:31

Tåkelys når det ikke er tåke reduserer sikt og trafikksikkerhet da det gjør at du fokuserer på området rett foran bilen og ikke fremover. Så at tåkelys skulle gi økt sikkerhet på "mørke landeveier" er bare tull. Tåkelys har så og si null nytteverdi i Norge med mindre man bor i en tåkedal.

Når jeg skal f.eks. til hytta er det ofte mørkt som i en sekk og ganske smal veg det siste stykket. Da er det helt klart greit å bruke disse!

janmb

Sitat fra: BMW850 på fredag 07. mars 2014, klokken 14:25
Ingen som sier at du MÅ bruke den om du hadde hatt den heller. Skjønner ikke problemet ditt  ::)

Tillater meg å tvile veldig på om den har egen av/på knapp.

Så igjen, glad for at min bil ikke har den i det hele tatt. Aller mest ødelegger det utseendet på bilen i mørket.

BMW850

xprez

Ser at min gikk i prod 15.01 og ferdig 16 eller 17.01. SA3 i VIN. Da håper jeg å få, men måtte utsette levering fordi jeg er på reise neste uke. Dersom folk klager veldig, er det noen fare for at de bytter om speilene fra min bil til en annen? Jeg kan leve med å være heldig eller uheldig, men ville blitt sur om de demonterte elspeil på min fordi jeg er treg med å hente den :)
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

BMW850

Sitat fra: xprez på fredag 07. mars 2014, klokken 17:03
Ser at min gikk i prod 15.01 og ferdig 16 eller 17.01. SA3 i VIN. Da håper jeg å få, men måtte utsette levering fordi jeg er på reise neste uke. Dersom folk klager veldig, er det noen fare for at de bytter om speilene fra min bil til en annen? Jeg kan leve med å være heldig eller uheldig, men ville blitt sur om de demonterte elspeil på min fordi jeg er treg med å hente den :)

Faen, det har jeg ikke tenkt på  :o Må trolig utsette levering jeg også hehe...

Teslanewbie

Sitat fra: xprez på fredag 07. mars 2014, klokken 17:03

Det er Ikke bare å bytte , da må man endre på brytere også i tillegg til programvare dessuten er bilen typregistrert med premium sidemirror i fabrikkspec og da blir dette også feil...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA