Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av Teslanewbie, fredag 07. mars 2014, klokken 14:27

« forrige - neste »

Teslanewbie

Ser at flere har av dem som bestilte før prisendringen i nov har fått elektriske speil med techpakken.

Gi tilbakemelding her hvis du i disse dagene får bilen levert med elektriske innklappbare speil til tross for at dette ikke inngikk i techpakken når du bestilte.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HKS

Det er så vidt jeg vet bare en person her som har fått det. Han fikk vel en ny bil av Tesla på grunn av den første bilen hans hadde veldig dårlig finnish på lakken.
Tesla Model S 90D

rene

Var nettopp en i en annen tråd som bestilte i september, men som fikk el-innfellbare speil. Prisøkningen var forøvrig i november, så det interessante nå er jo om folk som får utlevert biler med tech-pakke i disse dager (og bestilt før 7. nov) har disse speilene eller ei.

MM

Jeg fikk elektrisk innfellbare speil. Fikk overlevert bilen tirsdag 25.feb.

Det var en veldig hyggelig overraskelse! Ekstra fornøyd siden p-plassen vår ikke er særlig bred i utgangspunktet og i tillegg er ved siden av en betongstolpe. DS sa at det var noen som kom med og noen som kom uten el-innfellbare speil om dagen. Jeg tror mye skyldes tilfeldigheter. Fikk senere VIN enn enkelte andre som bestilte i september, men fikk allikevel bilen relativt raskt. Til gjengjeld har jeg den minst vanlige batteripakka og en lite populær farge, så kanskje det bare var mye flaks som spilte inn i produksjonen.
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

Jærbuen

Sitat fra: MM på torsdag 27. februar 2014, klokken 10:07
Jeg fikk elektrisk innfellbare speil. Fikk overlevert bilen tirsdag 25.feb.

Det var en veldig hyggelig overraskelse! Ekstra fornøyd siden p-plassen vår ikke er særlig bred i utgangspunktet og i tillegg er ved siden av en betongstolpe. DS sa at det var noen som kom med og noen som kom uten el-innfellbare speil om dagen. Jeg tror mye skyldes tilfeldigheter. Fikk senere VIN enn enkelte andre som bestilte i september, men fikk allikevel bilen relativt raskt. Til gjengjeld har jeg den minst vanlige batteripakka og en lite populær farge, så kanskje det bare var mye flaks som spilte inn i produksjonen.

Jeg får min på onsdag, så da blir det spennende å se, får krysse alt som krysses kan :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

frekri

Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Teslanewbie

Jeg synes at det er korrekt av tesla å inkludere dette hvis bilen blir produsert etter at pakken introduseres . Dette inngår i techpakken.

Jeg tror at alle med tech som er produsert i 2014 får dette inkludert.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Korrekt er det vel ikke siden det ikke inngikk i Tech-pakken før prisstigning. Uansett en hyggelig gest fra Tesla. Ledningsettet ligger jo der men det er sikkert andre type speil med motor. Uansett veldig bra. Da slipper jeg muligens å utvide garasjeporten ;)

Ps. Har hørt at speilene svinger seg inn og ut automatisk når bilen "slås" av. Håper det også er sånn at du kan trykke inn knappen og folde inn speilene f.eks., ved innkjøring i garasje?  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cra

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 27. februar 2014, klokken 08:51
Ser at flere har av dem som bestilte før prisendringen i sept har fått elektriske speil med techpakken.

Gi tilbakemelding her hvis du i disse dagene får bilen levert med elektriske innklappbare speil til tross for at dette ikke inngikk i techpakken når du bestilte.

Kunne vært gøy å se hvilke farger det gjelder; om det faktisk er en sammenheng mellom farger det går mye/lite av?

Sitat fra: BMW850 på torsdag 27. februar 2014, klokken 10:35
Ps. Har hørt at speilene svinger seg inn og ut automatisk når bilen "slås" av. Håper det også er sånn at du kan trykke inn knappen og folde inn speilene f.eks., ved innkjøring i garasje?  ???

Og ombord i ferger!  Har absolutt hatt nytte av denne funksjonen på Leaf'en, selv om jeg til å begynne med syntes det var teit at den ikke var helautomatisk når man slo av bilen. Har skiftet mening i denne saken nå, og tenker at bare manuell er bedre enn bare automatisk. Automatikk burde det være mulig å slå av, med tanke på isete dager og fastfrosne speil. (Har ikke hatt det på Leaf'en enda, men vinteren som har vært på Sunnmøre i år har bare vært noen få varmegrader unna en normal sommer.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Teslanewbie

Korrekt er det vel ikke siden det ikke inngikk i Tech-pakken før prisstigning. Uansett en hyggelig gest fra Tesla. Ledningsettet ligger jo der men det er sikkert andre type speil med motor. Uansett veldig bra. Da slipper jeg muligens å utvide garasjeporten ;)

Det er forskjell på 400kr mellom nye og gammel tech.. Samtidig får nå alle xenonlys og de som ikke har bestilt tech innen prisstigning , disse fikk tidligere halogen..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

akseln

På side 38 i brukermanualen er det et bilde der det ser ut som det er en bryter for å manuelt slå inn sidespeilene, men kan ikke finne at det er beskrevet noe sted.

BMW850

Sitat fra: akseln på torsdag 27. februar 2014, klokken 10:49

På side 38 i brukermanualen er det et bilde der det ser ut som det er en bryter for å manuelt slå inn sidespeilene, men kan ikke finne at det er beskrevet noe sted.

Ja, så den bryteren så jeg vil tro at dette kan gjøres manuelt også ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øyvind.h

Sitat fra: cra på torsdag 27. februar 2014, klokken 10:39
Har skiftet mening i denne saken nå, og tenker at bare manuell er bedre enn bare automatisk. Automatikk burde det være mulig å slå av, med tanke på isete dager og fastfrosne speil. (Har ikke hatt det på Leaf'en enda, men vinteren som har vært på Sunnmøre i år har bare vært noen få varmegrader unna en normal sommer.)
Speilene kan vel felles inn både automatisk og manuelt, men usikker på om man kan deaktivere automatikken?

Har sett en del klager på US forumet på speil som ikke feller seg inn slik de skal, at bare ett av to feller seg inn, eller at de ikke feller seg ut. Det henger sammen med bl.a. frost.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øggen

Ikke for å virke sur, men jeg fikk bil 14 feb, altså ti dager før de nevnte her og jeg har IKKE el.innfellbare speil. Til gjengjeld har jeg ALT av utstyr og det virker litt søkt i mine øyne at det skal være så tilfeldig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA