Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av Teslanewbie, torsdag 27. februar 2014, klokken 08:51

« forrige - neste »

Gressvikingen

Jeg venter selv bil i mars og er veldig spent på om jeg får elektriske speil siden jeg må folde dem for å komme inn i garasjen.
Jeg vil synes at det var ergelig at jeg ikke ventet en uke med bestillingen dersom de ikke er med. Men det er da ikke urettferdig! Ikke mer enn mye annet i livet.
Tesla er i sin fulle rett til å endre (forbedre) produktet når de måtte ønske. Hvis en skal være sikker på å få med seg det siste nye bør man jo bare vente... til en er sikker på å få med seg alle forbedringer...
P85D"+"

pej

Gressvikingen, når skal du hente? Jeg bor på Rolvsøy og fikk dato den 27.3
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Gressvikingen

Fikk beskjed om den 24, men måtte endre til 25 kl 1200siden jeg er et helt annet sted enn Drammen den 24.

Hvor jeg bor skjønner du kanskje...
P85D"+"

eadie

Rart dere på Østlandet får dato med klokkeslett 3 uker før leveringsdato, mens vi i Bergen ikke vet noe uken før leveringsdato som står på faktura. Ulik praksis rundt om i Tesla Norge? Eller "brukerfeil" hos DS'ene
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

OW

Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal kreve redegjørelse fra Tesla fordi noen har vært heldige å fått mer enn de kanskje har rett på. Livet er urettferdig; deal with it!

At Tesla må redegjøre betyr kanskje at de blir mer bevisste på at "gammel" spec leveres med nye speil, og passer på at ingen med gammel spec får. Jeg vil heller ha en sjanse for å få, enn å være sikker på at jeg ikke får. Det er bare bonus, ikke noe man kan forvente.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Jærbuen

Sitat fra: eadie på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:13
Rart dere på Østlandet får dato med klokkeslett 3 uker før leveringsdato, mens vi i Bergen ikke vet noe uken før leveringsdato som står på faktura. Ulik praksis rundt om i Tesla Norge? Eller "brukerfeil" hos DS'ene

På Sandnes avtaler vi lev.dato med DS, så kommer faktura påført denne dato i etterkant. Grei ordning det :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

KristianM

Sitat fra: eadie på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:13

Jeg har hatt ganske tett oppfølging av min DS (Kim) her i Bergen iallefall.

Jeg fikk mail fra ham mht framgang når bilen min var på vei til Europa i slutten av januar og når jeg oppga tillvalg mht vinterhjul serviceavtale etc fikk jeg slutt regningen på "min side" dagen etter.

Der fikk jeg leveringsdato 19 mars, men fikk en tlf 3 uker etter om det passet å hente bilen 18 mars kl. 14:00

Bilen min ankom Drammen havn søndag kveld og fikk statusen oppdatert til "klargjort for henting eller levering" i går 4 mars, så går nå rundt å tripper og håper jeg kankje får hende bilen min enda tideligere enn 18 mars :)

Forøvrig VIN: P24560 og 5YJSA3H1 og ferdig produsert 3 eller 4 uke i Januar så håper jeg og er en av dem som får "feilproduksjon" og el-foldbare speil ;-)

-Kristian

Tai

Jeg har samme DS som deg kristian og fikk også oppdatert til klargjøres for levering i går.  På faktura står det 12 mars som levering men fremdeles er det stille fra Kim. Så sa er det godt mulig at bilen min ikke var på samme båt som deg.

Rart at noen får tilbakemeldinger mens andre ikke hører noe.  Jeg hadde jo i utgangspunktet levering en uke før deg og i følge DS er bilen i rute.  Kjenner denne usikkerheten er tung å bære.

Tai

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Hyperstress

Kan virke som at det er et skille rundt midten av januar, og at de bilene som var ferdigprodusert etter dette får el. speil. Min var ferdig 17. jan, og jeg fikk nye speil.  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

t0ffluss

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 05. mars 2014, klokken 11:27
Kan virke som at det er et skille rundt midten av januar, og at de bilene som var ferdigprodusert etter dette får el. speil. Min var ferdig 17. jan, og jeg fikk nye speil.  :)

Jeg håper skillet er uke 3 ;) Min var ferdig 15. januar. Men jeg tviler på at jeg har fått og ikke forventer jeg det heller. (liker å bli positivt overrasket) ;)

Overtakelse neste fredag.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Jærbuen

Fikk min i dag, flott feilfri sort bil, men uten el.innfellbare speil. Nytter ikke å irritere seg over det :)
Stod jo ikke på listen da jeg bestilte heller....
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Hyperstress

Sitat fra: Jærbuen på onsdag 05. mars 2014, klokken 13:56
Fikk min i dag, flott feilfri sort bil, men uten el.innfellbare speil. Nytter ikke å irritere seg over det :)
Stod jo ikke på listen da jeg bestilte heller....

Din var ferdig 10/1, så da ble produksjonen endret mellom 10. Og 17. Ser det ut til.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kagex

P29687

janmb

Dersom det faktisk er slik at det er en gitt periode der bilene ble (feilaktig) produsert med elektriske speil så blir det også spennende å se hvor langt ut i tid dette tidsrommet strekker seg.

Er forøvrig helt enig med de som korrekt påpeker at man ikke har noen verdens grunn til å sutre om man ikke får elektriske speil. Man har kjøpt bilen uten - så dersom man får er det en fin bonus, og dersom ikke har man fått det man har bestilt. Ingen grunn til å klage der, selv om andre kanskje har mer flask enn deg selv.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA