Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av Teslanewbie, fredag 07. mars 2014, klokken 14:27

« forrige - neste »

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bjoris

Dette spurte jeg Tesla Bergen om for en mnd siden, hvordan de skulle klare å produsere biler med forskjellig konfig samtidig, nei de visste de ikke, men jeg kom aldri til å få elspeil når jeg hadde gml pris var beskjeden. Min bil produseres i Mars så det blir spennende å se nå da, greit å få med helt klar uten at det betyr så mye, betaler iallefall ikke 13.000 for ettermontering... Eller var det 16.000 de sa???

Tviler vel på at Tesla tar seg bryet med å monter gml speil på de bilene som produseres etter at biler til ny pris og som dermed SKAL ha slike speil har gått i produksjon, det er jo ikke håndlagde biler dette...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

Sitat fra: bjoris på torsdag 27. februar 2014, klokken 17:13
Dette spurte jeg Tesla Bergen om for en mnd siden, hvordan de skulle klare å produsere biler med forskjellig konfig samtidig, nei de visste de ikke, men jeg kom aldri til å få elspeil når jeg hadde gml pris var beskjeden. Min bil produseres i Mars så det blir spennende å se nå da, greit å få med helt klar uten at det betyr så mye, betaler iallefall ikke 13.000 for ettermontering... Eller var det 16.000 de sa???

Tviler vel på at Tesla tar seg bryet med å monter gml speil på de bilene som produseres etter at biler til ny pris og som dermed SKAL ha slike speil har gått i produksjon, det er jo ikke håndlagde biler dette...

Nye techpakken ble 400 kr dyrere samtidig får nå alle biler xenon også de uten tech så jeg ser ikke poengen med at vi som har bestilt en dyr techpakke ikke får dette med når de stiller om produksjonen ..

Stusset litt over dette selv og var ganske sikker på at alle skulle få dette når produksjonen var igang for fullt .. Hadde blitt dyrere for tesla å ikke gi dette til alle med tech.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Realiteten er at Tech-pakka ikke inneholdt innfellbare speil for oss som bestillte før prisstigningen i november. Ser sånn på det at får jeg det med er jeg fornøyd. Hvis ikke, fornøyd for det ,)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bjoris

Nå kjøper vel 9 av 10 Tech-pk uansett så poenget var nok at de har solgt inn dette med el speil til de som kjøpte bil til ny pris, type "det får du som ikke de med gml pris får"... Det var nok derfor de i Bergen var veldig tydlige på at det var utenkelig at vi fikk dette på vår bil... Det hadde blitt urettferdig overfor nye kunder var forklaringen...

Bjoris

Sitat fra: BMW850 på torsdag 27. februar 2014, klokken 17:42
Realiteten er at Tech-pakka ikke inneholdt innfellbare speil for oss som bestillte før prisstigningen i november. Ser sånn på det at får jeg det med er jeg fornøyd. Hvis ikke, fornøyd for det ,)

Hvis noen skal bli sure må de være de som kjøpte til ny pris og nå ser at de med gml pris får med det nye utstyret. Er el speil det eneste? Disse røde bremsene gjelder Performance? Men det er ingen P til gml pris som pt har fått el speil heller og da sikkert ikke røde bremser? Håper ikke vi med S får de, litt harry syns nå jeg...

Brede

Røde kalippere er jo enkeltstående ekstrautstyr som ikke inngår i en pakke.

Tviler på at de leverer disse uten klarering fra kunde da de er visuelt fremtredende og mange nok vil foretrekke bilen uten.

Øggen

Sitat fra: bjoris på torsdag 27. februar 2014, klokken 17:50
Sitat fra: BMW850 på torsdag 27. februar 2014, klokken 17:42

Hvis noen skal bli sure må de være de som kjøpte til ny pris og nå ser at de med gml pris får med det nye utstyret. Er el speil det eneste? Disse røde bremsene gjelder Performance? Men det er ingen P til gml pris som pt har fått el speil heller og da sikkert ikke røde bremser? Håper ikke vi med S får de, litt harry syns nå jeg...

Kall meg gjerne en grinebiter og surpomp, men sett deg selv i samme situasjon. Det virker jo totalt lotto hele greierne og nesten bare 2 ukers forskjell på produksjonstid. Begge parter kan vel ha grunn til å være litt sure. Jeg kan leve med det men vet at slike ting har noe å si på ettermarkedet når/om den tid kommer. 2 like biler på Finn.no, en med el.speil og en uten. Klart at den som ser etter en slik bil har gjort seg kjennt med forskjellene og da er valget for el.speil nesten klart.
Nei huff, fortsetter å spille lotto hos norsk tipping, så kanskje jeg får penger til å ettermontere. Men har som dere merker ikke hatt lykke med meg enda  :(

Quattro

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Teslanewbie

Sitat fra: Brede på torsdag 27. februar 2014, klokken 17:53
Røde kalippere er jo enkeltstående ekstrautstyr som ikke inngår i en pakke.

Tviler på at de leverer disse uten klarering fra kunde da de er visuelt fremtredende og mange nok vil foretrekke bilen uten.

På min faktura står det spesifisert "black calipres"

Rødt er et tilvalg som er gratis når du kjøper P85
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Vesslan

Vi bestilte bilen i september, hentet ut bilen i går. Den hadde elektrisk innfellbare speil. Om vi forstod det rett var det den første bilen med elektriske speil som de leverte ut i Trondheim. Det var mange biler der, både med og uten el- speil :)

Teslanewbie

Sitat fra: Vesslan på fredag 28. februar 2014, klokken 07:53
Vi bestilte bilen i september, hentet ut bilen i går. Den hadde elektrisk innfellbare speil. Om vi forstod det rett var det den første bilen med elektriske speil som de leverte ut i Trondheim. Det var mange biler der, både med og uten el- speil :)

Hvilken type bil ? S85 eller p85?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

t0ffluss

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 28. februar 2014, klokken 08:08
Sitat fra: Vesslan på fredag 28. februar 2014, klokken 07:53

Hvilken type bil ? S85 eller p85?

Og hvilken VIN? 5YJSAx Hxx?
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA