Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilken farge på din BMW i3

Startet av anna, fredag 07. mars 2014, klokken 11:25

« forrige - neste »

anna

* Hva kommer i neste versjon av e-Golf?
* Kan noe av dette ettermonteres i den første e-Golfen?

På "e-Golf vs konkurrenter" har KaiRK skrevet at pamoramtak, varmepumpe og 32 amp lader kommer til høsten. Jeg er veldig fornøyd med e-Golf'en jeg har bestilt, men lurer likevel på om varmepumpe er så bra at jeg bør vurdere å få utsatt leveringen? Greit å vite hva som kommer så slipper en å angre på at en ikke ventet med å kjøpe til neste versjon.

Gordon Retriever

Neste versjon tror jeg kommer med 48kWh batteripakke. Men jeg tror du og jeg kanskje legger litt forskjellig i begrepet "neste versjon". ;)

Nytten av varmepumpe avhenger litt av hvilket klima du benytter bilen i. Her hvor jeg bor er det kystklima med sjelden lavere snitt enn minus fire om vinteren. Mangel på varmepumpe er en dealbreaker for meg.

Når det er sagt er kanskje det mest logiske å gi Møller-systemet et par dager på å endelig bekrefte om e-Golf kommer med varmepumpe fra dag en eller om dette er noe som blir tilgjengelig som tilvalg etter en liten stund. :)



Kent

Basisbilen blir nok helt lik i overskuelig framtid uansett, men det kommer flere tilvalg.
Hvilke er det ingen som vet 100% helt ennå.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Rio

Jeg har skriftlig bekreftelse fra Möller-selgeren at det er varmepumpe i alle *norske* (men ikke tyske) e-Golf. Fra første leveranse.

Modellene i USA har 7,2 kW lader, og de undersøker nå om det kan leveres her.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

hans.ks

Hva vil være forskjellen på uten og med varmepumpe? Hadde selv egentlig lyst på panorama-tak, men en kan vel ikke få alt i pose og sekk...  ;)
E-Golf med ventepumpe.

KaiRK

Sitat fra: hans.ks på torsdag 27. februar 2014, klokken 10:41
Hva vil være forskjellen på uten og med varmepumpe? Hadde selv egentlig lyst på panorama-tak, men en kan vel ikke få alt i pose og sekk...  ;)

I følge flere sider på nett, påstår VW at varmepumpe kan øke rekkevidden med opptil 20% på vinterstid. Den skal vistnok være koblet mot flere komponenter i bilen. I følge BBC skal varmepumpen også kunne varme opp batteriene på kalde dager (vil tippe under 0 grader)
Jeg håper å få mer informasjon rundt dette etterpå. Skal snart i en samtale med selger ang. reservasjonen jeg har gjort. Stemmer det som står på nett ang. varmepumpen, kommer jeg til kansellere min bestilling. Med tanke på at man kan bestille eGolf med mer utstyr allerede på sensommeren, er det vel ikke mer en 2-3mnd forskjell på leveringsdato på introbil og bil med mer utstyr tilgjengelig.
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

mihkku

Rekkevidden er vel alltid "med en klype salt", men fordelen slik jeg ser det og har skjønt fra Nissan eiere så er det bedre komfort med varmepumpe. Du kan holde oppe temperaturen, uten at rekkevidden sliter.

Rapid

http://ecomento.com/2014/03/06/volkswagens-new-electric-car-batteries-may-four-times-powerful-smaller/

Med 280 km rekkevidde til en for klassen normal pris vil forbrenningsmotoren være død i det norske markedet. Jeg gleder meg....Vi snakker maks to år fram i tiden :o

KaiRK

Sitat fra: Rapid på søndag 09. mars 2014, klokken 09:30
http://ecomento.com/2014/03/06/volkswagens-new-electric-car-batteries-may-four-times-powerful-smaller/

Med 280 km rekkevidde til en for klassen normal pris vil forbrenningsmotoren være død i det norske markedet. Jeg gleder meg....Vi snakker maks to år fram i tiden :o

eGolf med 80kWh batteri! Ser ut til at det kommer til å skje mye spennende på elbil fronten fremover! :)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

torgrand

Da får vi som er pionerer og hiver oss på i første/andre runde håpe at det går an å oppdatere batteripakken om fem år....

Nornis

Sitat fra: Rio på onsdag 26. februar 2014, klokken 23:14
Jeg har skriftlig bekreftelse fra Möller-selgeren at det er varmepumpe i alle *norske* (men ikke tyske) e-Golf. Fra første leveranse.

Modellene i USA har 7,2 kW lader, og de undersøker nå om det kan leveres her.

Produktsjef Jan Tore Kopperud hos Møller, sier i såfall at selgeren du har fått skriftlig bekreftelse av lyver!

http://www.dinside.no/927586/fakta-om-volkswagen-e-golf

Rio

Sitat fra: Nornis på mandag 10. mars 2014, klokken 19:20
Sitat fra: Rio på onsdag 26. februar 2014, klokken 23:14
Jeg har skriftlig bekreftelse fra Möller-selgeren at det er varmepumpe i alle *norske* (men ikke tyske) e-Golf. Fra første leveranse.

Modellene i USA har 7,2 kW lader, og de undersøker nå om det kan leveres her.

Produktsjef Jan Tore Kopperud hos Møller, sier i såfall at selgeren du har fått skriftlig bekreftelse av lyver!

http://www.dinside.no/927586/fakta-om-volkswagen-e-golf

Ja, det har vist seg at det med varmepumpe var feil, og jeg har fått en unnskyldning.

Det er dog også denne påstanden i linken din: "Bilen leveres ikke med innebygd lader,"

Selvsagt leveres den med innebygd lader, men den er dessverre bare på 3,3 kW, og ikke på 7,4 kW slik som i USA.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Gordon Retriever

Sitat fra: Nornis på mandag 10. mars 2014, klokken 19:20http://www.dinside.no/927586/fakta-om-volkswagen-e-golf

Interessant og nyttig lesing. Takk for link.

SitatBilen leveres ikke med innebygd lader

Ikke helt sikker på hva journalisten mente å si med dette.

SitatDessuten tilsier, ifølge produktsjefen, erfaringen med e-up! at varmeapparatet fungerer relativt greit også under norske forhold slik det er.

Tyder på at varmeapparatet i e-Golf uten varmepumpe er nært beslektet med varmeapparatet i e-up!

moby666

Synes eGolfen virker veldig skuffende. Hvorfor prøver ikke VW å dra elbil konseptet lenger, slik de hele tiden gjør på fosilbiler? I alle år har VW fanboys klaget over at japsene kun hermer etter Tyskerne, men nå virker det som kun VW prøver å kopiere det andre har gjort tidligere. Trilling -> eUP!, Leaf -> eGolf.  BMW prøver litt mer, selv om de ikke har lykkes helt enda.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Thomas Parsli

VW kopierer seg selv!

Dette er en oppdatert versjon av VW CityStromer som kom i 1989:
http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/themes/2010/11/Volkswagen_Concept_Car__Golf_blue-e-motion/CityStromer.html

Samme konseptet, nyere teknologi.

Tanken er sannsynligvis å hoppe på "mellomstor bil som kjører i byen"-bølgen, se hvordan det går og kanskje tom. lage en like kjedelig e-Passat om noen år.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA