Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Raskere nettleser og mulighet for youtube i model s

Startet av Gordon Retriever, fredag 07. mars 2014, klokken 08:27

« forrige - neste »

Gordon Retriever

For drøye 23000 kroner ekstra lar Nissan-forhandleren deg bestille en Tekna i stedet for en Acenta, noe som bl.a. gir deg bil med skinnseter.

Ofte har skinnsetene i japanske biler virket litt skuffende - synes jeg. Skinnet har virket tynt og glatt. Og mens fordelen med skinnseter tradisjonelt har vært at de holder seg pene lenge, har demobiler med knapt 5000km på telleren hatt bølger i skinnet på førersetet.  Den samme typen bølger som diskuteres i denne tråden om Tesla Model S:  Status på skinnseter

Etter å ha sett på setene i et par Leaf Tekna, er inntrykket at de egentlig ikke ser så verst ut. Derfor har jeg lyst til å spørre dere Tekna-eiere følgende spørsmål:

Hvor fornøyd er du med skinnsetene så langt?

Er det noe annet utstyr i Tekna-pakken du er spesielt fornøyd med og ikke ville vært foruten? :)

ctr46

Får komme med et innspill her.

Jeg har hatt en Tekna siden oktober og den har gått litt over 7000km nå. Så langt må jeg si at jeg er veldig fornøyd med bilen. Den har ikke hatt noen problemer og jeg er positivt overrasket over både komfort og kjøreopplevelse.

Når det gjelder utstyrsnivå så ble det Tekna fordi den hadde skinnseter, Bose lydanlegg og "around view". Det siste var ikke noe poeng men likevel vist seg ganske kjekt.

Skinnsetene ser fortsatt som nye ut. Ingen bølger og kvaliteten virker bra. I en så stille bil så er det ekstra moro å kunne ha et bra lydanlegg. Kanskje ikke det beste man kan få men jeg er absolutt fornøyd og en klar oppgraderinger fra noe jeg har hatt tidligere.

Når det gjelder 360 graders kamera så er det kjekt når man skal parkere. Det er lett å se bilen komme mellom de hvite stripene og det er lettere å unngå å skrape borti kanten ved lukeparkering.

Hadde jeg kunne valgt på nytt hadde jeg tatt samme utstyrspakken :)
85D

olaover1

Hiver meg på samme konklusjon som ctr46. Har ikke angra et sekund. Bose sound og Ledlys er godsaker. Fikk jo med 17 toms sommerhjul også da så det er jo noe ekstra man får. Vask etter unger som smuler og roter i baksetet går som en drøm med skinn.
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Gliderman

Kjørt 2200 km på den måneden jeg har hatt bilen og er kjempefornøyd. Ingen skrukker i setet enda. Baksete pax digger varmen i sete og jeg er godt fornøyd med Bose lyd. Deilig med rattvarme og et varmeapparat som virker på sekunder. Kamra rundt om er kult og kjekt ved lukeparkering, så sant de ikke er gjengrodd av søle.Godt lys i fronten.
Behagelig å kjøre og rekkevidden er som forventet, Holmestrand-Oslo uten angst og med strøm til småkjøring inne i Tigerstaden før hurtiglading og hjemtur.
Ble bil nr. 1 etter kun timer.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Red1963

God kveld!
Har hatt en Tekna siden september i fjor og har kjørt 12000 km. Bruker bilen nesten hver dag, så den får kjørt seg. I tillegg har jeg en liten jente på 6 år, som også "tester" kvaliteten på bilen. På tross av hardt bruk, ser skinnsetene nye ut! Min erfaring er at det er verdt pengene!

Lykke til med valget!

Stig
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

Gordon Retriever

God kveld tilbake. :)

Da har jeg registrert flere "ser som nye ut" om skinnsetene, noe som virker ganske lovende.

Jeg ser definitivt nytten av 360-graders kameraene ved parkering.

Stereoanlegget har jeg prøvd i Acenta. Leaf er en stille bil, så rent umiddelbart låter Acenta-anlegget bra med klar og tydelig lyd på ganske lavt volum.  Men etterhvert syntes jeg ikke det var noen nytelse for øret, og etter 15-20 minutter slo jeg ganske enkelt av.  Er Tekna-anlegget bedre enn det i Acenta, ser jeg på det som en hyggelig bonus ved Tekna-pakken. :)

Belloq

Er kjempefornøyd med lyden i bose anlegget. Ikke noe og lure på hvis du er glad i musikk
P85 2014

Tommen

Fornøyd med Teknaen min, eineste grunnen eg valgte den utgaven er nemlig skinnet. At der var bose stereo og allround view er bare bonus. Trenger ikkje tenke på søl og spising med barna baki og ikkje minst meg sjøl å kaffi koppen. Hadde eg hatt lyst interiør i bilen hadde den ikkje sitt ut. Konge bil heilt enkelt.

2mash

Støtter den! Skinn er best med barn :-)
Det andre er bonus, men jeg må si at around-view er fabelaktig når man først blir vant til å rygge etter "tv-spillet" ;-)
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA